Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ristiäiskakusta...

Vierailija
26.08.2008 |

pohdin että voiko tytön ristiäiskakuksi tilata vadelmakakun? siis että ns vadelmakuorrute liivatteella siinä päällä ja pursotukset siinä ympärillä? vai onko liian ns tumma väriltään?

ja toinen asia, kun aikuisia tulee 18 ja lapsia 9 (3-8v), niin onko 20 hlön kakku riittävä? on 9 munan kakku. yleensähän kakkua otetaan vaan pieni pala ja jos muutakin tarjottavaa.. mutta on kyllä NOLO jos loppuu kesken. Mutta ko. koko olis isoin, mitä ko. paikka tekee.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...en ole ikinä kuullutkaan, ja itse suunnittelen suklaakakun tarjoamista ristiäisissä, että tilaa ihmeessä vadelmakakkua jos se tuntuu hyvältä ratkaisulta.

Henkilökohtaisesti tilaisin suuremman kaukn, ei sen takia että välttämättä on menekkiä, vain varmuuden vuoksi.

Vierailija
2/10 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on muutenkin mitoitettu ne leipomon kakut niin että 20 hlö kakusta saa ohuet siivut max 20 henkilölle.

Mitä jos joku ottaa isomman siivun? Tai lapset haluaa lisää?

Yleensähän kakku ei lopu tavallaan kesken koska jos on yksi kakku ja hirveästi vieraita niin kukaan ei kehtaa ottaa paljon ja vaikka jotkut jäisivät ilman eivät kehtaa "nostaa asiasta meteliä". Paitsi ehkä ne lapset...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kakku voisi olla liian tumma..

Mutta tuosta koosta, meillä oli juuri synttärit, vieraita ehkä juuri tuon verran, ja samalla suhteella aikuisia ja lapsia, ja paaaljon muuta tarjottavaa, ja tuollainen 9 munan kakku riitti juuri ja juuri, ottaisin kyllä lisäksi toisen pienemmän, jos ei kerran suurempaa saa. Mutta mä olen kyllä sellainen, että en halua että mikään tarjottava, varsinkaan kakku, loppuu yhtäänkään kesken.

Vierailija
4/10 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että, luinkin uudelleen ja teille oli aikuisia vieraita tulossa sentään 18 ja lapsia päälle, meillä oli 12 aikuisvierasta ja silti kakku riitti vain juuri ja juuri...

Vierailija
5/10 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut tytön ristiäisissä kakku jossa pinnassa mansikka/vadelma hyydyke ja kermat reunoilla, eikä ollut ollenkaan liian tumma. Ohje oli muuten joskus silloin aikanaan vauvalehden välissä olevasta vihkosesta, nimenomaan ristiäiskakku-nimikkeellä. Pojalle tein samanlaisen mustikoista, eikä sekään ollut liian tumma.

Kakun koosta: Mullon kirja jossa sanotaan että sokerikakusta riittää 1muna/3 syöjää eli tuolla laskukaavalla 9 munan kakusta olisi 27 henkilölle, mikä varmasti pitää paikkansa silloin kun tarjolla muutakin kuin tuota kakkua... =)

T: Helmielina

Vierailija
6/10 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuo koko kyllä mietityttää.. toisesta paikasta saisin kyllä isomman kakun, mutta se pitäis hakea jo edellisenä päivänä.. onkohan huono? tarjota edellisen päivön kakkua?

ja 9 munan kakusta olis tosiaan nyt ollu kyse.. leipomon mukaan olis noin 20 hlön.. mutta en TODELLAKAAN halua että loppuu kesken...

Vierailija
7/10 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta Hyvä idea tuo vadelmaliivatejutska, tosin ehkä mieluiten laittaisin ihan tuereet vadelmat

Vierailija
8/10 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinenhan voi olla pienempi. Tai leivot toisen itse.

Vierailija
9/10 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sinuna tilaisin kaksi pienempää kakkua

Vierailija
10/10 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko 2 6 munan kakkua tai sitten yksi 9 munan ja vaikka 4 munan kakku siihen kaveriksi? Itse ottaisin varmasti 2 samankokoista kakkua.

Minä leivoin oman lapseni ristiäisiin 12-munan kakun, kakkua oli syömässä suurin piirtein saman verran aikuisia kuin teillä, lapsia 6. Oli juuri sopiva, kakkua jäi vähän, muttei liikaa. Juuri sen verran, että tiesi kaikkien saaneen kyllikseen. Kakun lisäksi oli tarjolla myös makeaa hyytelöpiirakkaa, toskapaloja ja 2 lajia pikkuleipiä (plus suolaiset).