Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi älykkäät vaikuttavat välillä hieman hitailta?

Vierailija
20.02.2023 |

Eivät ihan samantien tajua kaikkea.

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

CPU välillä throtlaa multitaskauksessa.

Suomennos?

Vierailija
42/101 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä muutakin pohtimista kuin yksinkertaisten ongelmat, joita ovat esim. jääkiekko, ketkä ovat parisuhteessa tai eronnet, ralli sekä naapurin painoindeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää käydä ensin mielessä läpi niin suuri määrä eri vaihtoehtoja sille mitä päättää tai sanoo. Ei niin älykkäät sanovat ja tekevät mitä ensimmäisenä tulee mieleen, älykkäälle tulee mieleen suuri määrä eri vaihtoehtoja, joista pitää valita se paras. Ja jos joku vaikkapa sanoo jotain monitulkintaista, täytyy miettiä mitä hän nyt tässä tilanteessa tarkoittaa.

Vierailija
44/101 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon hirmu nopee. Kysymykseen vastaan alle sekunnissa joko EI tai EHKÄ tai jopa JOO. Yleensä toinen alkaa sitten jankkaamaan mitä tarkoitan ja sitten joudun selittämään mahdollisimman syvällisesti ja yksinkertaisesti miten vastaukseeni pääsin. Yleensä jankkaus jatkuu vain, koska toisella on mielipide. Yleensä se mielipide kohdistuu minuun, ei itse asiaan.

Vierailija
45/101 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olenko älykäs, mutta mä olen hidas vastaamaan, koska tykkään käsitellä asiat monesta näkökulmasta ja listata hyödyt/haitat. Lisäksi mun pää toimii niin, että joku kysyy kysymyksen A, minkä johdosta pää kehittää heti lisäkysymykset X, Y ja Z ja kaikki täytyy käsitellä. Periaatteessa prosessi on nopea, mutta käsiteltävän datan määrä iso. :D

Eikä nyt siis koske kaikkein arkisimpia kysymyksiä, tyyliin "syödäänkö tänään maksalaatikkoa".

Vierailija
46/101 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa älykkäistä on "hitaita" koska ajattelevat ensin ja toimivat sitten.

Mutta tyhmissä on melkein vielä enemmän hitaita, heillä kestää kauan ymmärtää asioita (tai jos ovat nopeita, niin toimivat usein väärin).

Vierailija
47/101 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkäiden aivot toimivat paljon pököpäitä nopeammin joten aloitus on täyttä pskaa!!!

Vierailija
48/101 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä on älykkyys? Älykkyys on sitä mitä älykkyystestit mittaavat.

Mitä ovat älykkyystestit? Ne ovat testejä jotka mittaavat älykkyyttä.

Mitä on älykkyys?....

Uskoin nuorempana enemmän jotain älykkyystestejä ja sitä että tämä mystinen yleinen älykkyys jotenkin kohtalonomaisesti ohjaisi ihmisen elämää.

En enää ajattele näin.

Olen havainnut että lahjakkuutta on monenlaista ja sitä ei yksi testi aina kuvaa.

Itse olen pärjännyt loistavasti erityisemmin ponnistelematta esim. matematiikassa. Yliopistojen matematiikan pääsykokeissa olen ollut useista sadoista pyrkijöistä aivan kärjessä.

En kuitenkaan pärjännyt erityisen hyvin Mensan testissä vaikka ei tulos ihan huonokaan ollut.

Lähipiirissäni on paljon 6 ällän ylioppilaita ja monin tavoin lahjakkaita ihmisiä joilla epäilemättä on voinut olla korkeita tuloksia Mensan testissäkin, mutta taloudellisesti ja ammatillisesti työelämässä onkin menestynyt parhaiten kaikkein päättäväisin ja sisukkain jolla oli tästä porukasta huonoimmat kouluarvosanat.

Ajattelenkin nykyisin että sinnikkyys, keskittymiskyky, pitkäjänteisyys, tavoitehakuisuus ja erilaiset sosiaaliset taidot ovat osa kaikessa älykkäässä ja mestyksekkäässä toiminnassa tarvittavaa lahjakkuutta ja tätä ei yksittäinen testi välttämättä mittaa.

Vierailija
49/101 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykäs pyörittelee monenlaisia asioita mielessään. Jonkun juntin jutut on siellä jonon häntäpäässä odottamassa.

Vierailija
50/101 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille tulee mieleen kymmenen eri vaihtoehtoista vastausta ja miettii minkä niistä sanoisi ääneen.

Vierailija
51/101 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäkin vaikutat hitaalta esikoululaisen mielestä. Et heti tajua edes yksinkertaisia juttuja.

Vierailija
52/101 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmän on helppo vain avata suunsa ja päästää sonta ulos, koska on tyhmä eikä ymmärrä eikä välitä mitä suustaan päästää. Älykäs ei tähän pysty.

Vierailija
53/101 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottavat paljon enemmän asioita huomioon. Myöskin tajuavat, että kaikki muut eivät vain tajua. Esim. eräässä työpaikassani, jossa olin alaisena, sai aina hetken pohtia että miten esittäisin vastakysymyksen, jotta esimieheni ymmärsi miten järjetön ja puutteellinen hänen ensimmäinen ehdotuksensa oli.

Vierailija
54/101 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä on älykkyys?....

Uskoin nuorempana enemmän jotain älykkyystestejä ja sitä että tämä mystinen yleinen älykkyys jotenkin kohtalonomaisesti ohjaisi ihmisen elämää.

En enää ajattele näin.

Olen havainnut että lahjakkuutta on monenlaista ja sitä ei yksi testi aina kuvaa.

Itse olen pärjännyt loistavasti erityisemmin ponnistelematta esim. matematiikassa. Yliopistojen matematiikan pääsykokeissa olen ollut useista sadoista pyrkijöistä aivan kärjessä.

En kuitenkaan pärjännyt erityisen hyvin Mensan testissä vaikka ei tulos ihan huonokaan ollut.

Lähipiirissäni on paljon 6 ällän ylioppilaita ja monin tavoin lahjakkaita ihmisiä joilla epäilemättä on voinut olla korkeita tuloksia Mensan testissäkin, mutta taloudellisesti ja ammatillisesti työelämässä onkin menestynyt parhaiten kaikkein päättäväisin ja sisukkain jolla oli tästä porukasta huonoimmat kouluarvosanat.

Ajattelenkin nykyisin että sinnikkyys, keskittymiskyky, pitkäjänteisyys, tavoitehakuisuus ja erilaiset sosiaaliset taidot ovat osa kaikessa älykkäässä ja mestyksekkäässä toiminnassa tarvittavaa lahjakkuutta ja tätä ei yksittäinen testi välttämättä mittaa.

Ei työelämässä pärjääminen vaadi älyä. Se vaatii häikäilemättömyyttä ja sitä että osaa näyttää paremmalta kuin kollegat.

Vierailija
55/101 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon nopea ja älykäs.

Mutta nopeus/hitaus on temperamenttipiirre, joka ei liity älykkyyteen.

Miksi älykkyystesteissä on sitten rajattu aika? Että pitää olla nopea ollakseen älykäs.

Jotenkin ne erot pitää esille saada. Hidas temperamentti voi löytyä monelta älykkäältä. Mutta sitä aivojen kellotaajuutta pidetään  yhtenä älykkyyden mittarina. Toisaalta hitaampi työskentelytapa voi olla harkittu menettely virheiden vähentämiseksi. Myös älykäs voi olla hutilus...

Vierailija
56/101 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä on älykkyys?....

En enää ajattele näin.

Ei työelämässä pärjääminen vaadi älyä. Se vaatii häikäilemättömyyttä ja sitä että osaa näyttää paremmalta kuin kollegat.

Ei mielestäni häikäilemättömyyttä vaan sinnikkyyttä, kärsivällisyyttä ja tavoitehakuisuutta ja sosiaalista lahjakkuutta.

Nämä ovat kaikessa älykkäässä toiminnassa tarvittavia ominaisuuksia ja ehkä jopa tärkeämpiä kuin nopea ongelmanratkomiskyky.

Vierailija
57/101 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

CPU välillä throtlaa multitaskauksessa.

Suomennos?

Prosessori ylikuumenee kun yrittää käsitellä liian montaa asiaa samanaikaisesti.

Vierailija
58/101 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on jotenkin tosi herttaista, kuinka jokaiseen älykkyyttä käsittelevään ketjuun tulvii viestejä, jossa kyseenalaistetaan älykkyys ilmiönä kokonaan tai kyseenalaistetaan älykkyyden merkitys, jos nyt ylipäätään suositaan uskomaan, että älykkyyttä on edes olemassa.

Vierailija
59/101 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on jotenkin tosi herttaista, kuinka jokaiseen älykkyyttä käsittelevään ketjuun tulvii viestejä, jossa kyseenalaistetaan älykkyys ilmiönä kokonaan tai kyseenalaistetaan älykkyyden merkitys, jos nyt ylipäätään suositaan uskomaan, että älykkyyttä on edes olemassa.

Älä unohda, että joka kolmas vastaaja on 138+ ÄO:n omaava henkilö.

Vierailija
60/101 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyhma

Mies on alykas

Kun pitaa tehda ja toimia naen heti kuinka se toimisi parhaiten

Mies keksii kaikennakoisia hekottimia ja tapoja ja lopulra tekee kuten ehdotin itse keksimana.

Hanen sanojensa mukaan asiani ovat arkisia ja kun han kasittelee monimutkaisa asioita tyokseen viitsi hirveasti panostaa maalisiin asioihin.

Ja niinhan se on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän