Sinä joka inhoat sushia, kerro ruoka josta tykkäät?
Kommentit (63)
Lähes kaikki on parempaa kuin sushi.
Sushit ovat vastenmielisiä, kylmiä, mauttomia ja niissä on raakaa kalaa. Oksettaa pelkkä niiden haju.
Mulla rupeaa sattumaan kilpirauhaseen, jos syön jodia. Ei tarvitse vetää kuin muutama suolakurkkuviipale, joka säilötty liemessä jossa käytetty jodioitua suolaa. Ihan sama mikä tahansa, missä jodioitua suolaa.
Jos siinä on soijaa, en syö. En tiedä miltä wasabi maistuu, mutta voin hyvin elää loppuelämäni saamatta koskaan tietää sitä. Ei yksinkertaisesti kiinnosta sushi millään lailla. Syön kyllä kaikenlaista kalaa.
En inhoa sushia ja voin hyvinkin sitä syödä, jos vastaan tulee. Tykkään myös raaasta kalasta esim. graavattu, ja raakaa kalaa sushissakin on, mutta minusta sushi ylipäätään on ylihintaista riisiä.
Ihan lemppareita on thaimaalainen ja yleensäkin itämaiset, joten siinäkin mielessä sushi olisi oikeasta ilmansuunnasta mutta ei vaan nappaa.
Vierailija kirjoitti:
Ottaako koville kun jotkut eivät pidä lempiruuastasi?
Ei ole lempiruokaa, mutta pidän siitä. Ensimmäisen kerran maistoin sushia sushiravintolassa ja kotona olen yrittänyt toistaa samaa koostumusta, riisi oli keitetty pehmeämmäksi kuin monessa markettisushissa.
Markettisusheissa on usein tosiaan mauton riisi ja liian kovaksi jätetty.
Ei ota koville, alkoi vain kiinnostamaan mikä on hyvää kun ei tykkää sushista ollenkaan.
Pidän merilevän mausta ja wasabin ja soijakastikkeen yhdistelmästä mausteena. Raaka kala on meille suomalaisille tuttu jo lapsuudesta, graavilohen ja sillien ym. muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla rupeaa sattumaan kilpirauhaseen, jos syön jodia. Ei tarvitse vetää kuin muutama suolakurkkuviipale, joka säilötty liemessä jossa käytetty jodioitua suolaa. Ihan sama mikä tahansa, missä jodioitua suolaa.
Jos siinä on soijaa, en syö. En tiedä miltä wasabi maistuu, mutta voin hyvin elää loppuelämäni saamatta koskaan tietää sitä. Ei yksinkertaisesti kiinnosta sushi millään lailla. Syön kyllä kaikenlaista kalaa.
Wasabi on piparjuurta.
Erilaiset chilit, curryt, gumbot, italialaiset kasvismuhennokset... Tykkään tuhdeista, padassa valmistettavista kasvisvoittoisista ruoista. En pidä merilevän mausta enkä todellakaan syö raakaa kalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole lempiruokaa, mutta pidän siitä. Ensimmäisen kerran maistoin sushia sushiravintolassa ja kotona olen yrittänyt toistaa samaa koostumusta, riisi oli keitetty pehmeämmäksi kuin monessa markettisushissa.
Ei ota koville, alkoi vain kiinnostamaan mikä on hyvää kun ei tykkää sushista ollenkaan.Pidän merilevän mausta ja wasabin ja soijakastikkeen yhdistelmästä mausteena. Raaka kala on meille suomalaisille tuttu jo lapsuudesta, graavilohen ja sillien ym. muodossa.
Graavattu kala ei ole raakaa, vaan raakakypsytettyä. Sama koskee mausteliemessä olevaa silliä.
Vierailija kirjoitti:
Erilaiset chilit, curryt, gumbot, italialaiset kasvismuhennokset... Tykkään tuhdeista, padassa valmistettavista kasvisvoittoisista ruoista. En pidä merilevän mausta enkä todellakaan syö raakaa kalaa.
Ei ole pakko syödä merilevää vaikka syö sushia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ota koville, alkoi vain kiinnostamaan mikä on hyvää kun ei tykkää sushista ollenkaan.Pidän merilevän mausta ja wasabin ja soijakastikkeen yhdistelmästä mausteena. Raaka kala on meille suomalaisille tuttu jo lapsuudesta, graavilohen ja sillien ym. muodossa.
Graavattu kala ei ole raakaa, vaan raakakypsytettyä. Sama koskee mausteliemessä olevaa silliä.
Koostumus on aika samaa.
Inhoaako kaikki sushin inhoajat myös riisipuuroa, riisimuroja, riisikakkuja ja kaikkea riisistä tehtyä?
Minua sushissa häiritsee kaikkein eniten se raaka kala ajatuksena. En syö mitään kypsentämätöntä kalaa, en graavikalaa tai silliä. Luin joskus,että suurella osalla suomalaisista oli ennen vanhaan heisimatotartunta raaan kalan syömisen seurauksena. Suutuntuma tuollaisessa on limainen ja maku lähinnä suolainen (omalla vähällä kokemuksella, kun olen ajatellut, että kaikkea pitää maistaa.)
Muuten syön kyllä monipuolisesti ja kalakin on hyvää kypsennettynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wasabi on piparjuurta.
Ei ole samaa kuin meikäläinen piparjuuri, vaikka sen sukulainen onkin.
Lohikeitto.