Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka inhoat sushia, kerro ruoka josta tykkäät?

Vierailija
20.02.2023 |

Mikä ruoka on parempaa kuin sushi?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sellainen, mikä ei jätä nälkäiseksi eli kotiruoka. Sushi jättää nälkäiseksi tai ei pidä nälkää pitkään, vaikka silloin tällöin hyvää onkin.

Vierailija
42/63 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niihin raakaa kalaa tarvi laittaa. Minä laitan kylmäsavulohta. Hyviä ne on kun ei laita liikaa riisiä. Joku japsi sanoikin,että suomalaiset laittaa liikaa riisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en matoja hanki siitä raakasta kalasta, en syö enkä maista, kunnon ruokoo kuten perunoo ja makarooneja,ei muuta tarvita.

Vierailija
44/63 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaako koville kun jotkut eivät pidä lempiruuastasi?

Ei ole lempiruokaa, mutta pidän siitä. Ensimmäisen kerran maistoin sushia sushiravintolassa ja kotona olen yrittänyt toistaa samaa koostumusta, riisi oli keitetty pehmeämmäksi kuin monessa markettisushissa.

Markettisusheissa on usein tosiaan mauton riisi ja liian kovaksi jätetty.

Ei ota koville, alkoi vain kiinnostamaan mikä on hyvää kun ei tykkää sushista ollenkaan.

Pidän merilevän mausta ja wasabin ja soijakastikkeen yhdistelmästä mausteena. Raaka kala on meille suomalaisille tuttu jo lapsuudesta, graavilohen ja sillien ym. muodossa.

Graavattu kala ei ole raakaa, vaan raakakypsytettyä. Sama koskee mausteliemessä olevaa silliä.

Koostumus on aika samaa.

Inhoaako kaikki sushin inhoajat myös riisipuuroa, riisimuroja, riisikakkuja ja kaikkea riisistä tehtyä?

Ei varmaan kaikki.

Pitääkö inhota myös kaikkia liharuokia, jos ei tykkää stroganoffista?

Vierailija
45/63 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sushin pilaa se, että päälle lyödään kaikenmaailman majoneesit ja muut tilpehöörät jotka muuttavat makua, ovat vastenmielisen niljakkaita ja maistuvat pahalta.

Vierailija
46/63 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne jätä nälkäiseksi ainakaan mua. Se riisi niissä on täyttävää. Ne pitää olla tuoreita.

Vierailija
47/63 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla rupeaa sattumaan kilpirauhaseen, jos syön jodia. Ei tarvitse vetää kuin muutama suolakurkkuviipale, joka säilötty liemessä jossa käytetty jodioitua suolaa. Ihan sama mikä tahansa, missä jodioitua suolaa.

Jos siinä on soijaa, en syö. En tiedä miltä wasabi maistuu, mutta voin hyvin elää loppuelämäni saamatta koskaan tietää sitä. Ei yksinkertaisesti kiinnosta sushi millään lailla. Syön kyllä kaikenlaista kalaa.

Wasabi on piparjuurta.

Ei ole samaa kuin meikäläinen piparjuuri, vaikka sen sukulainen onkin.

Suurin osa kauppojen wasabitahnoista tehdään värjätystä piparjuuresta koska aito wasabijuuri on harvinaista ja kallista.

Vierailija
48/63 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niihin raakaa kalaa tarvi laittaa. Minä laitan kylmäsavulohta. Hyviä ne on kun ei laita liikaa riisiä. Joku japsi sanoikin,että suomalaiset laittaa liikaa riisiä.

Voi laittaa kasviksia ja tonnikalaa, mozzarellaa, mitä vain.

Vierailija
49/63 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunamuusi jauhelihakastikkeella ja siihen kylkeen ruisleipää voilla ja ruokajuomana piimää.

Vierailija
50/63 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erilaiset chilit, curryt, gumbot, italialaiset kasvismuhennokset... Tykkään tuhdeista, padassa valmistettavista kasvisvoittoisista ruoista. En pidä merilevän mausta enkä todellakaan syö raakaa kalaa.

Ei ole pakko syödä merilevää vaikka syö sushia.

Joo olen jotain sellaista maistanut, missä ei ollut merilevää eikä kalaakaan, mutta ei se silti mieleeni ollut.

Vierailija
51/63 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt sentään inhoa sushia, olen opetellut syömään niitä välillä, koska lapseni on jostain syystä pienestä asti rakastanut sushia. Jotkut on suorastaan hyviä, vaikka ei minulla koskaan muutoin tule niitä syötyä kuin silloin, kun lapsi haluaa. Ilman lasta en varmaan söisi koskaan.

Itse tykkään skandinaavisista ja välimerellisistä kalaruoista, salaateista, blineistä, pastasta, hyvästä leivästä erilaisine täytteineen jne. 

Äsken söin gnoccheja tunnin hauduttelemallani tomaattikastikkeella, oli hyvää. Saaristolaisleipä ja mätisilli tai skagenröra on yksi lempiherkuistani, jälkimmäinen on hyvää ellei parempaa myös vaalean, ihanan pehmeän leivän kanssa. Esim. tää leipä ja skagenröra nammmmm (https://www.bonjour.se/alla-produkter/italienskt-brod3/)

Vierailija
52/63 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes kaikki on parempaa kuin sushi.

Sushit ovat vastenmielisiä, kylmiä, mauttomia ja niissä on raakaa kalaa. Oksettaa pelkkä niiden haju.

Missä olet syönyt sushia? Oikein tehty sushi on kaikkea muuta kuin mautonta. Jos ei tykkää kalasta niin voi ottaa vegesushia.

Vierailija
53/63 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos jotain vastaavaa hakee niin graavi-, kylmäsavu- ja lämminsavulohi uusilla perunoilla ja saaristolaisleivällä tai blinit siian- tai muikunmädillä. Osterit suoraan merestä. Savustetut ravunhännät chiliaiolilla

En pidä riisistä, soijakastikkeesta enkä suolattomasta kalasta

Vierailija
54/63 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nobussa oli parasta sushia mitä olen syönyt, Benihanassakin hyvää.

Vierailija
55/63 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italialainen ja Espanjalainen "keittiö" kaikkine herkkuineen.

Vierailija
56/63 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos jotain vastaavaa hakee niin graavi-, kylmäsavu- ja lämminsavulohi uusilla perunoilla ja saaristolaisleivällä tai blinit siian- tai muikunmädillä. Osterit suoraan merestä. Savustetut ravunhännät chiliaiolilla

Suola otetaan sushipalaan wasabi-soijakastikkeeseen kastamalla.

Vierailija
57/63 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tortillat, riisi ja kana kaikilla tavoilla valmistettuna, kiinalainen, intialainen, nepalilainen.

Vierailija
58/63 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suola otetaan sushipalaan wasabi-soijakastikkeeseen kastamalla.

Ja kuten mainitsin en pidä soijakastikkeesta noin.

Em kastikkeen voin köyttää mausteena wokkia tai pulledporkia tehdessäni mutta sellaisenaan se on kamalaa

Vierailija
59/63 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistettu lohi.

Vierailija
60/63 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkapa riisi ja kanakastike peruskotiruuista. En tykkää sushissa merilevän mausta enkä siitä kylmästä riisimössöstä.