Mitä ammattia/ammatteja suvussanne on paljon?
Kommentit (22)
Alkoholisoituneita käsityöläisiä XD
Lähihoitaja, diakoni, fysioterapeutti, hitsaaja, rakennusmies
Sairaanhoitajia, opettajia, musiikkialan ihmisiä.
Hautausurakoitsijoita ja muusikoita
Autoilijoita.
Taksi-, linja-auto- ja rekkakuskeja.
Minusta ei tullut sellaista.
Lähihoitajia ja sairaanhoitajia. Lähes kaikki suvun 70-luvulla ja sen jälkeen syntyneet naiset on lähihoitajia tai sairaanhoitajia. Miehen suvussa sama!
Ammattityöttömiä. Tajusin jo varhain, että vain lampaat tuhlaavat elämänsä oravanpyörään.
T: Tieten työtön
Juristeja ja poliiseja. Molempia runsaasti sekä sukuun syntyneinä että avioliiton kautta tulleina.
Monta opettajaa: Matikanope, SHope, kielenopettaja, luokanopettaja (nyk. joku tavoitevalmentaja), psykologeja 2, metalliala. Joillakin vapaa-ajalla uskonnolliset piirit tai muu vastaava harrastus, kädentaidot.
Vanhemmassa sukupolvessa oli kapiaisia ja rouvatkin valtion palveluksessa, mutta nyt on aika sekalaista ammattia. Ei oikeastaan kahta samaa, kun tarkemmin alan ajattelemaan.
Isäni ja muutama hänen veljensä on/oli hitsaajia. Tämä varmaan siitä syystä, että koulujen käynti jäi pakolliseen kansakouluun ja kotikaupungissa sattui olemaan hyvin työllistävä telakka. Tuohon aikaan hyvän tekijän peruspalkalla elätti koko perheen, maksoi asuntolainat, autot, harrastukset ja lomamatkat - ei ollut mitään painetta lähteä opiskelemaan tai vaihtaa alaa.
Mummuni alkoi perhepäivähoitajaksi jäätyään työttömäksi. Minä olen lastenhoitaja. Eli kaksi lastenhoitajaa mahtuu sukuumme. Minä tosin pohdin alan vaihtoa, kun työssäkäynti alkaa olla kalliimpaa kuin siitä saatava palkka. Ja kyllästyttää olla aina ihan mustelmilla.
Liikkeenharjoittajia (edestakaisen).
No vaikka rapuja.