Kalasataman "pilvenpiirtäjät" täydellisiä floppeja, joudutaanko lopulta purkamaan?
Surulliselta näyttää rakentamisen taso Suomessa, kun ei edes noin pientä rakennusta kyetä rakentamaan .
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huutonaurua lampaille, jotka ovat menneet ostamaan asunnon pilipali-pilvenpiirtäjistä. :D
Huutonaurua maalaisille jotka vain haaveilevat asumisesta ytimessä ja kateuksissaan tehtailevat tänne näitä aloituksia :D
En ymmärrä tätä lässytystä maalaisista. Asun Helsingissä ja jos itse maksaisin tuollaista neliöhintaa asunnosta, niin kyllä mä nyt edes välttävää laatua sillä rahalla haluaisin. Pelkkä päteminen sillä, että omistaa asunnon pilvenpiirtäjästä ei kiinnosta mua.
Lehdessä haastateltiin juuri jotain varakkaampaa ihmistä joka oli ostanut asunnon noista taloista ja oli myymässä sitä. Valitti miten kauan sieltä kestää päästä pihalle, joten pikkuasian vuoksi kämpästä ei tule lähettyä minnekään. Jos hissit ovat jatkuvasti remontissa, niin tuohan on vaarallinen. Huonokuntoinen ei 100 metriä tule nopeasti rappusia pitkin jos tulipalo sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huutonaurua lampaille, jotka ovat menneet ostamaan asunnon pilipali-pilvenpiirtäjistä. :D
Huutonaurua maalaisille jotka vain haaveilevat asumisesta ytimessä ja kateuksissaan tehtailevat tänne näitä aloituksia :D
Ytimessä, huutonaurua! Assalta kun astuu ulos tulee suoraan basaariin. Kuka basaarissa haluaa asua?
Viranomainen vaatii sitä ja tätä piittaamatta aiheutuvista kustannuksista.
Ei niitä purkaa tartte, ne voi jättää varoittaviksi maamerkeiksi epäonnistumisen ylivertaisuudesta.
En tiedä onko liian kärkevä tulkinta, että mikään ei toimi tai talojen olevan floppeja. Uudisrakentamisen laatu tuntuu laajemmin olevan varsin heikkoa. Tiedä sitten onko tilanne aina ollut näin, mutta nykyään mediakin tarttuu asioihin hanakammin.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä mistään hinnasta asuisi kerrostalossa. Omalla pihalla kun voi nauttia auringosta ja grillata.
Ihmiset kun haluavat eri juttuja. Minulla on takapiha, jossa on ole oikeastaan koskaan ja grillin purin roskiin tarpeettomana. Pihatyöt on minulle pakkopullaa ja olematon kiinnostus pihan laittamiseen.
Keskineliöhinta on kuitenkin 7 250 euroa, kattohuoneistojen jopa 16 000€. Kyllä tuolla rahalla luulisi saavan edes jotain laatua. Mitä järkeä rakennuttaa arvotaloja ja teettää työt sitten halpatyövoimalla miten sattuu, niin että saa vain kallista paskaa?
Etsippä ap edes yksi kerrostaloprojekti, jossa ei olisi jotain virheitä jouduttu korjailemaan valmistumisenkin jälkeen.
Kiva asua 21 kerroksessa jos hissit ovat jatkuvasti pois käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Kiva asua 21 kerroksessa jos hissit ovat jatkuvasti pois käytöstä.
Edes ruokalähetit eivät suostu tuomaan ruokaa jos hissi ei toimi. Siinähän ramppaat edes takaisin rappusia. Ja jos jotain kaupasta unohtui, et varmasti jaksa lähteä hakemaan.
Käsittämätöntä. Sääli niiden puolesta, jotka ovat tuolta asunnon ostaneet.
Vierailija kirjoitti:
Keskineliöhinta on kuitenkin 7 250 euroa, kattohuoneistojen jopa 16 000€. Kyllä tuolla rahalla luulisi saavan edes jotain laatua. Mitä järkeä rakennuttaa arvotaloja ja teettää työt sitten halpatyövoimalla miten sattuu, niin että saa vain kallista paskaa?
Rakennetaan mahdollisimman halvalla, että saadaan mahdollisimman paljon voittoa. Ja mielellään siten, että kestää just takuuajan eikä yhtään enempää. Jos tupa pysyy pystyssä edes siihen asti, kun kauppakirjat allekirjoitetaan, niin tästä hetkestä lähtien kuluttajaa on heikommassa asemassa.
Ymmärrän, että he jotka tuolta ovat asunnon ostaneet haluavat puolustaa asuntoja. Onhan heillä suuri sijoitus kyseessä. Kuitekin tässä on kyse laajemmasta kusetuksesta mitä rakennusyhtiöt Suomessa tekevät. Nämä yhtiöt pitäisi saada vastuuseen. En ymmärrä miksi suomalaiset hyväksyvät, että heitä kusetetaan vuodesta toiseen.
Kolme vuotta valmistumisesta eikä kaikkia korjauksia ole tehty..
Hyvä että edes tuo 8 miljoonaa on vapauttamatta.
Hissejä ollut koko talven ja kevään pois käytöstä.
Mieti kun asut tuolla yläkerroksissa...
Kunto nousee.
Varoitin jo vuosia sitten, että nämä ovat "koekappaleita", joiden laatu tule olemaan sutta ja sekundaa.
Onneksi olkoon asunnon ostaneille. Saitte täyttä p-skaa.
Rakennushenkilöt oli Puolasta ja Virosta, siinä syy.
Vierailija kirjoitti:
Hämmentävää, että vikoja voi olla noin paljon!
Mun sisko asuu 10v vanhassa kerrostalossa. Jollain asukkaalla sattui pieni vesivahinko, sen yhteydessä huomattiin, että talosta puuttuu asuntojen välistä paloturvaeristeitä. Miten tällasta voi tapahtua?
Ai miten. Siten, että raksoille otetaan mitä tahansa porukkaa töihin, taitavat olla enimmäkseen Baltian maista. Ei minkään valtakunnan osaamista tai ammattitaitoa. Näin kertoi mulle suomalainen raksa- ammattilainen.
Kyllä ne viat korjataan mutta menee aikaa ja rahaa. En uskaltaisi asua pilvenpiirtäjässä.