Suomen Posti haluaa todellakin lopettaa kirje- ja korttiperinteen älyttömällä hinnoittelu-uudistuksella!
Plusmerkin käyttö jää pois maaliskuun lopulla. Jatkossa, jos haluat nopean jakelun vaikkapa onnittelukortille tai kirjeelle tarjolla on xxs-lähetys, jonka hinta on 5,90€, kun pluslähetys maksoi 3,60€. Posti kuzaisee tällä taktiikalla itseään taas nilkkaan rankasti.
Kommentit (10)
Vaihtoehtoisesti voit toki lähettää myös pikakirjeen hintaan 11€. Valinta on sinun.
Suruadressin lähettäminen jää aina viimetippaan. Adressi 14 euroa ja siihen vielä 5,90 XXS-maksua. Jipii.
Jotkut verkkokauppiaat lähettävät tavaraa kirjekuoressa, johtuisiko siitä. Posti eli valtio haluaa omansa. Vielä kulkee ilmeisesti yhdellä postimerkillä ja verkkokauppias ottaa asiakkaan maksaman ylimääräisen osan itselleen, paitsi jos on pieni tilaajalahja se ehkä kompensoi vähän. Toisaalta pakkaamisessa oma hommansa ja kuoren laittamisessa. -Silti voi olla että ihmiset lähettävät kirjeen äidille tai hakemus.
No voi perce, suurin hyöty mulle on ollut plus merkistä että siinä saa sen seurantakoodin, onko nyt kirjepuolella enää mitään missä on se seurantakoodi? Kohtuuhintaista vieläpä?
Vierailija kirjoitti:
No voi perce, suurin hyöty mulle on ollut plus merkistä että siinä saa sen seurantakoodin, onko nyt kirjepuolella enää mitään missä on se seurantakoodi? Kohtuuhintaista vieläpä?
No siihen XXS-lähetykseen saa seurannan hintaan 5,90€.
Surullista :( Olen rakastanut kirjeitä pienestä pitäen, niin kauan kuin muistan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siihen XXS-lähetykseen saa seurannan hintaan 5,90€.
Liian kallista!
Nää, kaikki etenee ihan suunnitelman mukaan. Postihan on avoimesti ilmoittanut tavoitteekseen paperipostin jakelun lopettamisen, olisko ollut vuoteen 2030 mennessä.