Mitä palveluita on sosiaalisesti hyväksyttävää ostaa? ?
Lueskelin toista ketjua tuossa jossa joku kyseli lakimiespalveluista. Heti sinne osui joku pahastuja jonka mielestä avioehdon tekemisestä ei kannata maksaa ja AP oli ilmeisesti käyttämässä rahojaan täysin väärin!
"Tarviihan tänne palstailuun tosin sitä aikaa. Mielellään muutaman satkun maksaa."
Aika usein muutenkin olen törmännyt vastaavaan, että kaikki pitäisi tehdä itse jottei vaan kuluisi rahaa. Ymmärrän tämän toki jos rahasta on pulaa mutta kaikilla ei ole ja jos joku on ostamassa palveluita paikallisilta yrittäjiltä niin miksi siihen suhtaudutaan negatiivisesti ja pidetään rahan haaskaamisena?
Sitten toisaalla valitetaan jos toiset säästää rahojaan "Ei niitä rahoja hautaan saa"...
Vai onko ainoastaan materia sitä jonka osa ymmärtää oikeanlaiseksi kuluttamiseksi?
Itse mielelläni näkisin että ihmiset nimenomaan siirtyisivät kuluttamaan enemmän palveluita ja vähemmän materiaa. Palveluiden ostaminen ei kuluta luonnonvaroja samalla tavalla ja parantaa elämänlaatua. Työllistää myös ja tukee kansantaloutta.
Ajatuksia?
Kommentit (45)
Melkein kaikkia. Seksipalveluista ja palkamurhaajien palveluksista voi tulla paheksuntaa.
Nää käyttää rahaa kaikkeen ihan turhaan? Jos on niin kauheena ylimääräistä ni eikö sit vois vaikka lahjoittaa köyhille?!?
Palvelut parantavat elämää varsinkin siinä vaiheessa kun kaikki tarvittava on jo hankittu!
Ennemmin laitan rahani sijoituksiin kuin palveluihin! Käytän rahojani palveluihin ainoastaan jos on pakko! Katsotaan meneekö sensuuriin!
Kyllähän nuita tulee käytettyä. Ei nyt ole mitään säännöllistä juttua mutta jos haluan nautiskella, menen hierontaan. Jos haluan syödä, menen ravintolaan. Aika paljon varmaankin menee rahaa näihin kuussa, varmaan likemmäs 400€ jos lasketaan kaikki kampaajat ja taksit.
Harvinaisempia juttuja on sitten nuo lakimiespalvelut ja kattauspalvelut.
Kukkakaupassa käyn myös ihan omaksi ilokseni!