Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä palveluita on sosiaalisesti hyväksyttävää ostaa? ?

Vierailija
20.02.2023 |

Lueskelin toista ketjua tuossa jossa joku kyseli lakimiespalveluista. Heti sinne osui joku pahastuja jonka mielestä avioehdon tekemisestä ei kannata maksaa ja AP oli ilmeisesti käyttämässä rahojaan täysin väärin!
"Tarviihan tänne palstailuun tosin sitä aikaa. Mielellään muutaman satkun maksaa."

Aika usein muutenkin olen törmännyt vastaavaan, että kaikki pitäisi tehdä itse jottei vaan kuluisi rahaa. Ymmärrän tämän toki jos rahasta on pulaa mutta kaikilla ei ole ja jos joku on ostamassa palveluita paikallisilta yrittäjiltä niin miksi siihen suhtaudutaan negatiivisesti ja pidetään rahan haaskaamisena?

Sitten toisaalla valitetaan jos toiset säästää rahojaan "Ei niitä rahoja hautaan saa"...

Vai onko ainoastaan materia sitä jonka osa ymmärtää oikeanlaiseksi kuluttamiseksi?
Itse mielelläni näkisin että ihmiset nimenomaan siirtyisivät kuluttamaan enemmän palveluita ja vähemmän materiaa. Palveluiden ostaminen ei kuluta luonnonvaroja samalla tavalla ja parantaa elämänlaatua. Työllistää myös ja tukee kansantaloutta.

Ajatuksia?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman ohi aiheen, mutta olen palveluntarjoaja.

Ihana kuulla että ihmiset täällä käyttävät palveluita. Inhottavaa on se, että ainakin minun tutut ei tunnu arvostavan työtäni juuri yhtään, olen käsityöläinen. Aina ollaan kinuamassa palveluita ilmaiseksi... Aivan vasta eräs tuttu kyseli että voisinko hänelle tehdä "tämän tyylisen jutun". Oli aika isotöinen, sekä suunnittelu että toteutus.

Sanoin että joo, voidaan alkaa miettimään ja että normaali hinta-arvio olisi 3000€, plusmiinus pari sataa riippuen yksityiskohdista. Sanoin että 10% voin antaa kaverialennusta.

Hän oli ilmeisesti päättänyt että tarvikkeiden hinnalla mentäisiin. Sanoin tietty että ei, koska tunteja tuohon menisi huomattava määrä ja jo se 10% alennus oli omasta mielestä ihan hyvä, kun ottaa huomioon että voisin saman ajan tehdä töitä täydellä hinnalla. Ja työstä tuo on jo paljon enemmän kun ne tarvikkeetkin maksavat.

Nyt hän on minulle suuttunut.

Vierailija
22/45 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minähän en kysy keltään enkä ole tiedonantovelvollinen tutuille, mitä palveluja käytän. Enkä mieti, onko sosiaalisesti hyväksyttävää. Kyseessä on kuitenkin minun rahat.

Kaikista palveluista pyydän kuitin ja ikkunan pesijältä tarkastan, että on LY-tunnus.

Oletpas sinä vaan jämpti 😂👌😂👌😂👌

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana kuulla että ihmiset täällä käyttävät palveluita. Inhottavaa on se, että ainakin minun tutut ei tunnu arvostavan työtäni juuri yhtään, olen käsityöläinen. Aina ollaan kinuamassa palveluita ilmaiseksi... Aivan vasta eräs tuttu kyseli että voisinko hänelle tehdä "tämän tyylisen jutun". Oli aika isotöinen, sekä suunnittelu että toteutus.

Sanoin että joo, voidaan alkaa miettimään ja että normaali hinta-arvio olisi 3000€, plusmiinus pari sataa riippuen yksityiskohdista. Sanoin että 10% voin antaa kaverialennusta.

Hän oli ilmeisesti päättänyt että tarvikkeiden hinnalla mentäisiin. Sanoin tietty että ei, koska tunteja tuohon menisi huomattava määrä ja jo se 10% alennus oli omasta mielestä ihan hyvä, kun ottaa huomioon että voisin saman ajan tehdä töitä täydellä hinnalla. Ja työstä tuo on jo paljon enemmän kun ne tarvikkeetkin maksavat.

Kokenut vastaavaa, työtä ei arvosteta!

Materiaalien hinnalla toivotaan kaikkea mahdollista... Eli jäisin miinukselle reilusti...

Jos vaikka jotain tekisin josta normaalisti velottaisin 100€ niin siitä itselle jää käteen ehkä 30€. Ja materiaalien hinta saattaa olla 20€. Eli en edes saisi omiani vaan jäisin reilusti miinukselle kun tilan vuokrat ja verot otetaan pois...

Vierailija
24/45 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajalla käyn ja lauantaisin tilaan ruokaa kotiin että kerran viikossa voisi olla ihan laiskottelua varten päivä.

Aika paljon on ihmisillä rahaa täällä käyttää. Käyttäisin itsekin jos voisin!

Paljonko tuollainen personal trainer maksaa?

Vierailija
25/45 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palveluiden veroja voisi laskea kyllä. Parempi käyttää rahaa vaikka hierontaan kuin aina uuteen roinaan, ekologisempaakin!

Vierailija
26/45 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallissa asioissakin vielä tietty kansanryhmä vastustaa palvelunostoa, hyvinä esimerkkeinä renkaanvaihto ja kotisiivous.

Varsinkin renkaanvaihdon itse tekemiselle ei löydy syitä etsimälläkään, sehän maksaa palveluna vaan jotain 30€. Mun on järkevämpää käyttää se aika vaikka omaan työhöni, ja samalla annan rengasmiehen tehdä omaa työtään.

Sama vaikka autonpesu. En oikein keksi syitä itse tekemiselle, sen sijaan pesun ostolle löydän monta järkisyytä.

Auton renkaat näin kerrostaloasujalla on rengashotellissa ja vaihto hoituu siellä myös. Ei tulisi mieleenkään itse alkaa vaihtamaan.

Vierailija
27/45 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampaajalla käyn ja lauantaisin tilaan ruokaa kotiin että kerran viikossa voisi olla ihan laiskottelua varten päivä.

Aika paljon on ihmisillä rahaa täällä käyttää. Käyttäisin itsekin jos voisin!

Paljonko tuollainen personal trainer maksaa?

60€/tunti maksoin viime kesänä ihan oikeasta valmentajasta, jonkun kuntosalin kautta on varmaan halvempaa.

Koin että oli kovasti hyötyä tästä itselleni, sain tekniikkaa parannettua ja lisää variaatiota urheiluun. Voisin hyvinkin harkita pari kertaa kuukaudessa ihan vakinaista traineria. 😊

Vierailija
28/45 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokenut vastaavaa, työtä ei arvosteta!

Materiaalien hinnalla toivotaan kaikkea mahdollista... Eli jäisin miinukselle reilusti...

Jos vaikka jotain tekisin josta normaalisti velottaisin 100€ niin siitä itselle jää käteen ehkä 30€. Ja materiaalien hinta saattaa olla 20€. Eli en edes saisi omiani vaan jäisin reilusti miinukselle kun tilan vuokrat ja verot otetaan pois...

Samaa täällä. Baarissakaan ei saa istua rauhassa kun aina joku alkaa kyselemään työjuttuja. Sukulaisten luona käymisestä nyt puhumattakaan. Vapaa-aikana pitäisi ilmaiseksi suunnitella kaikenlaista... Ihan kuin sitä ei saisi tarpeeksi tehdä muutenkin.

Vierailija
29/45 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset oikeasti maksaa jostain siivoamisesta? 🤣

Itse ei osata?

Vierailija
30/45 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautaustoimiston palvelut.

t. Annikki

Vierailija
31/45 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ei osata?

Jos jotain asiaa en halua tehdä niin sitten palkkaan jonkun muun siihen ja vietän sen ajan mukavammin.

Eli ostan itselleni aikaa tehdä hauskoja asioita.

Vierailija
32/45 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muka oikeasti näin paljon rahaa ihmisillä? Ihan varmasti mieluummin ostaisin sitä tavaraa kuin jotain ikkunanpesua! Tai joku personal trainer lol

Vierailija
33/45 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muka oikeasti näin paljon rahaa ihmisillä? Ihan varmasti mieluummin ostaisin sitä tavaraa kuin jotain ikkunanpesua! Tai joku personal trainer lol

No milläs luulet että ne pt:t ja Ikkunanpesijät elää jos kenelläkään ei ole rahaa heitä palkata?

Vierailija
34/45 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon mainittu täällä samoja kuin mitä itsekin käytän

-kampaaja

-koirien huolto

-pitopalvelut

-ravintolat

Lasten (ja omankin) harrastustoiminnan lisäisin. Meillä käydään musiikkitunneilla ja urheiluharrastuksissa.

Vierailija
35/45 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ei osata?

Tai ei oikein jakseta enää. Esim. 91-vuotias äitini on ulkoistanut osan pyykistä (lakanat ja pyyhkeet), ja siivouksen. Siivooja tekee myös pieniä korjaustöitä. Ei siinä iässä enää tarvitse kaikkea jaksaa.

Vierailija
36/45 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy kodinhoitaja pari kertaa viikossa. Pyykkää, silittää, viikkaa, siivoaa, järjestää.

Vierailija
37/45 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja kuin mitä täällä jo sanottu: kauneudenhoitoa, ruokaa, ruokakaupan noutopalvelua...

Taksia käytämme paljon. Lapset taksiin ja harrastuksiin. (Isot harrastustarvikkeet)

Vierailija
38/45 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n mainitseman avioehdon samoin kuin testamentin todellakin ammattilaisella. Hiuksia en ole värjännyt itse teini-iän jälkeen. Hinta leikkaukselle ja värjäykselle alle satasen ja se kannattaa maksaa mielummin kuin tuhertaa kylppärissä. Kissamme käy kynsien leikkuulla tarvittaessa. Hierojalla käynti tottakai silloin kun tarpeellista. Ravintolassa tai kahvilassa joskus ja usein ruuat kotiinkuljetuksella. Viime kesänä ensimmäisen kerran ikkunanpesun kun uusi aloitteleva nuori yrittäjä mainosti palveluja. Tulevana kesänä aivan varmasti uudelleen. Muuttopalvelu jonka joku mainitsi on yksi aivan taivaallinen palvelu. Ei tarvitse kiusata sukulaisia tai ystäviä ja homma hoituu kunnialla. Eivätkä äkkisairastu tai muutoin katoa maan alle. 

Vierailija
39/45 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä käy kodinhoitaja pari kertaa viikossa. Pyykkää, silittää, viikkaa, siivoaa, järjestää.

Siinäkin kyllä uusavuttomuuden valioyksilö 🤣🤣

Ei osaa pyykätä ees? Ja kuka silittää muuta ku kauluspaitoja? 😆

Eipä oo ihme että riittää avioeroja

Vierailija
40/45 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän palveluja säästääkseni omaa aikaani, mm.:

- leasing auto sis. huollot, renkaiden vaihto ja säilytys

- siivooja

- ruokaostokset kotiinkuljetuksella

- pesula silkkipuseroille, kashmirille, bleisereille jne.

- koiran trimmaus

- hieronta kahden viikon välein

- manikyyri & kampaaja

- meikkaus & kampaus tapahtumiin

- catering

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän