Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä kertoi yhdestä kaveristaan, jonka vanhemmat laittaa

Vierailija
21.11.2006 |

sen tilille melkein joka vuosi jotain älyttömiä summia (10 000¿ tms.)...Eikä maksa siitä veroa. Meinasin kyllä ihan piruuttani soittaa verottajalle ja ilmiantaa sen tyypin ja vanhemmat ;)

En ole kateellinen mutta kuitenkin vituttaa tollainen

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei tulisi mieleenikään tapella vaikka en saisi penniäkään, ei katsos kiinnosta.

Vierailija
42/60 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempiesi olisi kannattanut sijoittaa opiskeluusi hieman enemmänkin, kirjoitusvirheiden määrästä päätellen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankki alkaa kyselemään jos tilille tulee TODELLA SUURIA summia. Ei kymppi tonnit eikä sadatkaan vielä mitään kyselyä aiheuta.

Itselleni tuli 150 000 euroa euroopasta eikä ketään se kiinnostanut.

Jos pankit alkaisivat jokaisen 10 000 ja 100 000 perään kyselemään niin eihän niillä muuta tekemistä oliskaan.

Vierailija
44/60 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni isä lahjoitti kaikki rahansa juuri ennen kuolemaa. Ei jäänyt kuin vaimonsa kanssa omistama talo. Verottaja ei saanut pennin hyrrää noista rahoista vaan ainoastaan kiinteistöstä.

Vierailija
45/60 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku kuolinpesässä päättää riidellä, sitten on vaan pakko pitää pintansa tai antaa muiden viedä sekin minkä olet jo kertaalleen saanut... ja mitä enemmän kaikenlaista kähmymeininkiä on harrastettu, kierretty ja lahjoiteltu, sitä enemmän kränää se suvun sisällä pesänselvityksissä laukaisee. usko huviksesi.

Vierailija
46/60 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olen edes elossa silloin kun tuo päivä koittaa. Ja kiitos kysymystä kirjoitusvirheet johtuu kasvaimesta päästä. Puhunkin ihan hassuja nykyään. : (

t. 44 en muista olinko 36 voi olla.

Vierailija
47/60 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja asunnoista ja autoista mitään apua täällä silti viime kädessä ole.

Vierailija
48/60 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta isien ja äitien lahjoittamista *avustuksista* on se apu, ettei niistä tarvii maksaa mitään lahjaveroja. Jokainen äiti ja isi lapsiaan haluaa auttaa.

Vierailija
49/60 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomenkielen kurssille siis.

Vierailija
50/60 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on avustus, apu, lahjoitus ja ennakkoperintö. Ei se että nimittää summaa lahjoitukseksi, silti välttämättä vapauta sitä verosta tai tarkoita, ettei sitä tulkittaisi ennakkoperinnöksi.

Vierailija
51/60 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha ei ole koskaan käynytkään pankkitilillä. Yhden asunnon voi jopa opiskelija ostaa eikä se veroittajaa kiinnosta. Näenäisesti opsikelija voi maksaa asuntoaan itse. Kaikki on aina järjestely kysymyksiä

Vierailija
52/60 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ehkä kannattaisi luottaa siihen, että ei jää kiinni ennakkoperinnöstä... Kyllä siinä aika kauan saa pesänselvityksessä selittää, jos yks kaks on pennittömänä opiskelijana ostanut asunnon käteisellä.

Vierailija
53/60 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka laina olisi ollut sinun nimissäsi, mutta jos olet opiskelija, eikä sinulla ole tuloja, et myöskään voi osoittaa, että olisit voinut maksaa asunnon. Paitsi tietty rikollisin keinoin hankituilla rahoilla, mikä alkaa sitten taas kiinnostaa poliisiakin.

Vierailija
54/60 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani lahjoittavat rahaa ja on kuule ihan sama millä nimellä sitä nimitetään, mutta lahjaveroa siitä ei makseta.

Veljeni ja minä saamme saman verran ja vanhempien kanssa olemme sopineet että näin he saavat jaettua omaisuuttaan ilman järjettömiä perintöveroja. On aivan järjetöntä maksaa veroa jo moneen kertaan verotetusta tulosta. Raha siirtyy tililtä toiselle, joskus omalle tilille ja joskus lapsieni tilille.

Vierailija
55/60 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat voivat lahjoittaa rahaa verottomasti ja esim opiskelija voi ottaa näennäisesti lainaa asuntoa varten. Ja saa vielä korkovähennyksenkin ))))

Vierailija
56/60 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin se menee. Turha tästä on kättä vääntää. Kai se on sit koko suomen kansalta pois jos vanhemmat antaa lapsilleen rahaa. Plaah. Ei ole tasa-arvoa mutta minkäs teet. Verottaja ei pysty millään tarkistamaan kaikkea.

Vierailija
57/60 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

perinnönjako lapsuudenkodissani. Oli kanssa hyvässä järjestyksessä sovittu, kuka saa mitäkin milloinkin ja kaikki saa tasapuolisesti jne. Lopulta sisarukseni riitelivät jopa käytetyistä lakanoista ja kuitteja etsittiin 40 vuoden ajalta. Pesänselvitys kesti kahdeksan vuotta. Itse olin alaikäinen, eipä tarvinnut itse riidellä, uskottu mies hoiti.

Juuri juttelin työkaverini kanssa. Hänellä on äiti hoivakodissa ja kuolemaisillaan. Nyt jo sisarukset riitelevät äidin telkkaluvan maksamisista ja kaksi lakimiestä on palkattu setvimään, että varmaan kukaan ei nyt enää nappaa mitään välistä. Hyvin sivistynyttä, varakasta ja fiksua väkeä. Ei pitänyt olla ongelmia.

Vierailija
58/60 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kateelliset tästä tällästä kyllä minä maksasin-juttua nostaa.

Köyhät ovat köyhiä ja maksavat perintöverot mukisematta.

Varakkaat osaavat jakaa rahansa ennen kuolemaa ja ilman veroja.

Vierailija
59/60 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miksi kertaalleen verotetusta omaisuudesta tulisi maksaa vielä uudelleen veroa????

Perintövero ja lahjavero ovat vihoviimeisiä sosialistien keksintöjä!

Vierailija
60/60 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vero kun vero, yhteiskunnan vara kuin yhteiskunnan vara, jos minä maksan veroa palkkatuloistani, saa joku maksaa sitä lahjoituksistaan ja perinnöistään.

Jos joku jättää veronsa maksamatta se on väärin, oli tilanne mikä hyvänsä, lainsäädännön mukaan on toimittava, niin silloin peli on reilu kaikille.

Jos minä toisin verovapaasti suomeen tallinasta tupakkaa ja viinaa, niin ei sekään olisi oikein yli sallitun rajan.

Kaikille yhteiset pelisäännöt

toivoo iloinen veronmaksaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän