Miksi Sanna oli 60 minutes ohjelmassa kertomassa ulkopoliittisista asioista?
Miksi Sanna? Presidentti Niinistö hoitaa ulkopolitiikan Suomessa! Ei pääministeri! Kertoi putlerista myös ettei ymmärrä järkipuhetta vaan toimii tunteella, eihän Sanna ole ollut kertaakaan puheissa Putlerin kanssa! Se on Niinistö joka on soitellut sinne. Jyräsi näin Saulin menemällä puhumaan Suomen ulkopolitiikasta!
Kommentit (288)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi palstapersujen muistella, mitä Purra vastasi, kun pyydettiin lausumaan Marinista jotain myönteistä. "Aina saa olla ylpeä, kun Sanna meitä maailmalla edustaa ja suomalaisten etuja ajaa".
No ehkä me kaikki ei olla persuja, jotka on saaneet Marinista tarpeekseen. Itse olen koko aikuisiän äänestellyt SDP:tä, mihinkään puolueeseen en kuulu, enkä aio liittyäkään.
Voi hyvin olla että kevään vaaleissa käännyt KD:n tai persujen puoleen, on mennyt niin maku myös omaan demariehdokkaaseen, joka äänesti "Jaa" traslakiasiassa, vaikka pidin täyspäisenä. En pidä enää.Hyppäät siis liberaalin vasemmistopuolueen kannattajasta suoraan oikeistokonservatiivien kelkkaan. Kuulostaapa uskottavalta.
SDP on kyllä tutkimusten mukaan vasemmistokonservatiivinen puolue, jossain janalla oli konservatiivisempi kuin kokkareet.
Minä siis hyppään arvoissa melko samanlaisten puolueiden kelkkaan, jos hyppään.
Marin ei edusta hörhöarvoiltaan demarien enemmistöä.
SDP ei ole liberaalipuolue, kuka ihme sellasta saanut päähän. Ei Marinin vuoksi pidä koko puoluetta leimata.
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän Marinin tekemisiä seuraa, sitä enemmän pidän.
Ei anna median tai äärioikeiston mustamaalaamisen vaikuttaa, eli on vahva ihminen. Sopiva johtajaksi.
Se on helppo olla vahva kun käytössä on avustajalauma eikä mistään joudu vastuuseen vaikka todisteet olisivat kuinka hyvät.
Vierailija kirjoitti:
SDP ei ole liberaalipuolue, kuka ihme sellasta saanut päähän. Ei Marinin vuoksi pidä koko puoluetta leimata.
Oikeestaan siksi niiden kannatus on niin pieni ku ne on valinnu sen liiallisen liberaaliuden. Niiden kannatus vois olla lähemmäs 30% jos ne ois konservatiivinen työväenpuolue.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi palstapersujen muistella, mitä Purra vastasi, kun pyydettiin lausumaan Marinista jotain myönteistä. "Aina saa olla ylpeä, kun Sanna meitä maailmalla edustaa ja suomalaisten etuja ajaa".
No ehkä me kaikki ei olla persuja, jotka on saaneet Marinista tarpeekseen. Itse olen koko aikuisiän äänestellyt SDP:tä, mihinkään puolueeseen en kuulu, enkä aio liittyäkään.
Voi hyvin olla että kevään vaaleissa käännyt KD:n tai persujen puoleen, on mennyt niin maku myös omaan demariehdokkaaseen, joka äänesti "Jaa" traslakiasiassa, vaikka pidin täyspäisenä. En pidä enää.Hyppäät siis liberaalin vasemmistopuolueen kannattajasta suoraan oikeistokonservatiivien kelkkaan. Kuulostaapa uskottavalta.
SDP on kyllä tutkimusten mukaan vasemmistokonservatiivinen puolue, jossain janalla oli konservatiivisempi kuin kokkareet.
Minä siis hyppään arvoissa melko samanlaisten puolueiden kelkkaan, jos hyppään.Marin ei edusta hörhöarvoiltaan demarien enemmistöä.
Hesarin vaalikoneen lopputiivistelmästä näet mihin eri puolueet sijoittuvat liberaali-konservatiivi -akselilla: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009392020.html
Ja nämä siis perustuvat ehdokkaiden keskimääräisiin poliittisiin näkemyksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä se nyt ei olisi, tunkee joka paikkaan jauhamaan mitä sylki suuhun tuo, ajattelematta yhtään Suomen turvallisuutta tai muutenkaan suomalaisia.
Huvitti kun televisiossa joku päivä näytettiin kun oli taas jossain ulkomailla puhumassa, kehtasi sanoa että ei saa olla sinisilmäinen tms, itse on niin helvetin sinisilmäinen kuin olla voi, esim translahkolaisten tai zelenskyn suhteen, vain pari asiaa mainitakseni. Marinilla ei ole jalat maassa, Marin on aikamoinen hörhö monessa asiassa.
Ahaa, ja kun Kaja Kallas sanoo nämä täsmälleen samat asiat ja vielä ärhäkämmin niin hän on hienoin ja fiksuin valtionjohtaja ikinä.
Kuka on Kaja Kallas?
Ilmeisesti viron pääministeri?
Minua ei kiinnosta Viron pääministerin sanomiset, en ole virolainen, enkä tunne tämän ihmisen edesottamuksia, sori.Ja kehtaat vielä myöntää tuon... Tiedätkö kuka on Venäjän presidentti?
Tiedän.
En muuten tiedä Ruotsinkaan pääministerin nimeä.
Minua kiinnostaa se mitä tässä maassa tapahtuu ja omat päättäjät. En asu Virossa, Ruotsissa tai Venäjällä, vaan SUOMESSA.Ok, ymmärrän. Mutta naapurimaissamme tapahtuvia kehityskulkuja olisi silti hyödyllistä seurata ainakin jonkin verran. Ne vaikuttavat kuitenkin suoraan myös tänne.
Kyllä, mutta en minä ala niiden politikkojen nimiä ulkoa opettelemaan. Kyllä esim Ruotsin tilanteesta on hyvinkin selvä kuva, ja toivon ettei Suomi seuraa perässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei anna median tai äärioikeiston mustamaalaamisen vaikuttaa, eli on vahva ihminen. Sopiva johtajaksi.
Se on helppo olla vahva kun käytössä on avustajalauma eikä mistään joudu vastuuseen vaikka todisteet olisivat kuinka hyvät.
Niin mitkä todisteet?
Video, missä näkyy selvästi että on humalassa. Ja myönsi olleensa humalassa.
Mitkä todisteet ja mistä, arvon ryccä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko vielä minkä tutkimusten?
Kummassakin puolueessa on sekä konservatiiveja että liberaaleja. Kokoomuksen konservatiivisimmat ajaa sillä akselila persuista ohi. Mutta ei se tietenkään sitä tarkoita, että kaikki kokkareet konservatiiveja olisivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko vielä minkä tutkimusten?
Kummassakin puolueessa on sekä konservatiiveja että liberaaleja. Kokoomuksen konservatiivisimmat ajaa sillä akselila persuista ohi. Mutta ei se tietenkään sitä tarkoita, että kaikki kokkareet konservatiiveja olisivat.
Liberaali ihminen vuodelta 2008 ois nykyään konservatiivi.
Elon Musk tiivisti tän hyvin:
https://pbs.twimg.com/media/FRcu9TeXEAMjvTM?format=jpg&name=small
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on , vihreillä ja sdp ei ole eroa.Samat hömpät ja tyhmyydet ovat tehneet ,minä en ainakaan äänestä epäkristillistä ideologioita ajavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä siis hyppään arvoissa melko samanlaisten puolueiden kelkkaan, jos hyppään.Marin ei edusta hörhöarvoiltaan demarien enemmistöä.
Hesarin vaalikoneen lopputiivistelmästä näet mihin eri puolueet sijoittuvat liberaali-konservatiivi -akselilla: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009392020.html
Joo no hesari on liberaalilehti.
Olen nähnyt ennen Marinia sen laatikon, jossa SDP sijoittuu liberaali/konservatiivijanalla keskelle mutta enemmän arvokonservatiiviselle puolelle.
Eikä SDP:tä voi talousasioissakaan sanoa liberaaliksi, SDP:lle tärkeinpiä asioita ovat julkisten palvelujen toimiminen, ei de että ihmiset jätetään yksityisten liberaalien palvelujen varaan ja heitteille.
Liberaalit haluavat vastuuttomuutta ja sitä että jokainen tekee mitä huvittaa eikä kukaan kanna vastuuta, kokkareet ja vihreät edustavat tätä maailmankuvaa, ei SDP.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä se nyt ei olisi, tunkee joka paikkaan jauhamaan mitä sylki suuhun tuo, ajattelematta yhtään Suomen turvallisuutta tai muutenkaan suomalaisia.
Huvitti kun televisiossa joku päivä näytettiin kun oli taas jossain ulkomailla puhumassa, kehtasi sanoa että ei saa olla sinisilmäinen tms, itse on niin helvetin sinisilmäinen kuin olla voi, esim translahkolaisten tai zelenskyn suhteen, vain pari asiaa mainitakseni. Marinilla ei ole jalat maassa, Marin on aikamoinen hörhö monessa asiassa.
Ahaa, ja kun Kaja Kallas sanoo nämä täsmälleen samat asiat ja vielä ärhäkämmin niin hän on hienoin ja fiksuin valtionjohtaja ikinä.
Latvian ja puolanki pääministerit on voinu sanoa vaikka mitä jämptiä venäjästä mutta niitä ei nosteta otsikkoon.
Melko varmasti ne on muuten miehiä koska mulla ei oo mitään käsitystä ketkä ne on ku miespoliitikoista ei uutisoida.
Puolan pääministeri puhuu asiaa:
Puolan pääministeri: Venäjän voitto tarkoittaisi jatkuvaa uhkaa Suomellekin
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000009368586.html
Samoin Latvian pääministeri:
EU:n täytyy jatkaa vankkumatonta tukeaan Ukrainalle ja perustaa kansainvälinen sotarikostuomioistuin tutkimaan Venäjän toimintaa, sanoo Latvian pääministeri Krišjānis Kariņš.
– Venäjän sota muuttuu aina vain raaemmaksi. Se kohdistuu suoraan Ukrainan siviileihin ja siviilien infrastruktuuriin, eikä ainoastaan Ukrainan armeijaan, Kariņš sanoi Eurooppa-neuvoston kokouksen yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo no hesari on liberaalilehti.
Olen nähnyt ennen Marinia sen laatikon, jossa SDP sijoittuu liberaali/konservatiivijanalla keskelle mutta enemmän arvokonservatiiviselle puolelle.
Eikä SDP:tä voi talousasioissakaan sanoa liberaaliksi, SDP:lle tärkeinpiä asioita ovat julkisten palvelujen toimiminen, ei de että ihmiset jätetään yksityisten liberaalien palvelujen varaan ja heitteille.
Liberaalit haluavat vastuuttomuutta ja sitä että jokainen tekee mitä huvittaa eikä kukaan kanna vastuuta, kokkareet ja vihreät edustavat tätä maailmankuvaa, ei SDP.
Ok, määrittelykysymys siis.
Siinä hesarin vaalikoneen tulossivulla jaetaan puolueet kansalliskonservatiivi-viherliberaali -akselilla. Jakauma perustuu ehdokkaiden keskimääräisiin poliittisiin näkemyksiin. Ts. siinä ei yksittäisen ehdokkaan näkemykset pahemmin paina.
SDP ja Persut ovat vastakkaisissa laidoissa tässä jakaumassa. Samoin oikeisto-vasemmisto jakaumassa, joka löytyy niinikään samasta kuvaajasta.
Millaiset hirviöt tekevät tällaista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mitkä todisteet?
Video, missä näkyy selvästi että on humalassa. Ja myönsi olleensa humalassa.Mitkä todisteet ja mistä, arvon ryccä?
Vainoaa yksittäistä kansalaista jo kolmatta vuotta putkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva, jos joku tekisi tutkimuksen aiheesta, että ketkä oikeasti ovat Marinin mustamaalaamisen takana.
Onko kyse vain ryccätrollien kampanjointi sitä vastaan, joka vie Suomen NATO:on, vai onko tälle jokin sisäpoliittinen tilaus. Eihän tässä ole enää mitään normaalia. Aina ministereitä on haukuttu, mutta tämä on ihan omissa sfääreissään.
Veikkaan, että suurin osa on Venäjän tilaustyötä, kun haluavat jonkun nössömmän, tai persun Marinin paikalle.
Ainahan johtavaan asemaan päässeitä naisia mollataan.
Se mitä Marinista on sanottu, ei ole mitään sen rinnalla mitä Halosesta.
Jostakin kumman syystä miestä pidetään asiantuntevana ja pätevänä, vaikka näytöt olisivat olemattomia. Mitä suurenmoisen etevää Mika Lintilä, Matti Vanhanen tai Jyrki Katainen ovat tehneet?
Hauska kohta seurata miten kommentoidaan Petterin kansainvälisiä esiintymisiä. Hän varmasti tulee säkenöimään esiintymiskyvyllään, karismallaan ja ennen kaikkea osaamisellaan.
Ylimielisyyttä sillä on varmasti vähemmän ku Marinilla.
En olisi niinkään varma. Muistan elävästi vielä näiden fist-bump-miehien ylimielisyyden tiedotustilaisuuksissa kun leikkuri oli heilunut koulutukselle, lapsiperheille ja vähäosaisille.
Se ei ikinä hauku ketään haastatteluissa.
Marinille ku antaa mikrofonin 5 minuutissa niin se haukkuu kokoomuksen ja perussuomalaiset siinä viidessä minuutissa.
Oli myös aika ylimielistä haukkua vanhempi kansanosa ymmärtämättömiksi ajasta jääneiksi boomereiksi. Se juuri nuorissa poliitikoissa on vikana: he eivät ymmärrä elämänkokemuksen merkitystä, koska heillä itsellään ei vielä ole sitä.
Ai tämä sama Sanna Marin, joka nyt julistaa:
"...Sanna Marin: Venäjä olisi pitänyt eristää vuonna 2014
”Suomelle oli rauhan teko liittyä Natoon”, pääministeri Marin painotti Münchenin turvallisuuskonferenssissa ja sai spontaanit aplodit...."
ja joka vuonna 2014 vastusti äänekkäästi NATOon liittymistä (samasta Iltalehdestä:
...
Poistettujen tiedotteiden joukossa näyttää olleen muun muassa SDP:n silloisen varapuheenjohtajan Sanna Marinin kannanotto elokuulta 2014 otsikolla ”Nato-keulinnassako voi unohtaa hallituksen yhteisen linjan”, jossa hän moitti RKP:n tuolloista puheenjohtajaa, puolustusministeri Carl Haglundia, intoilusta Naton suhteen.
Myös SDP:n puoluehallituksen näkemys syyskuulta 2014 koskien sitä, että ”liittoutumattomuudesta ei syytä luopua vaalien jälkeenkään”, on kadonnut sivuilta.
Ajankohta on kiinnostava, sillä Itä-Ukrainan sota alkoi huhtikuussa 2014, kun Venäjän tukemat joukot ottivat yhteen Ukrainan hallituksen joukkojen kanssa. Tätä edelsi Krimin laiton miehitys helmikuussa 2014...
Kuka enää voi ottaa Sanna Marinia vakavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vastaus löytyy katsomalla presidenttimme englanninkielisiä haastatteluita. Sanna pystyy ilmaisemaan itseänsä englanniksi luontevasti, toisin kuin Sauli.
Sanna ei osaa sanaakaan Ruotsia ja puhuu Englantia länsinaapurissa. Noloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaus löytyy katsomalla presidenttimme englanninkielisiä haastatteluita. Sanna pystyy ilmaisemaan itseänsä englanniksi luontevasti, toisin kuin Sauli.
Sanna ei osaa sanaakaan Ruotsia ja puhuu Englantia länsinaapurissa. Noloa.
Mitä te sanotte sukujuhlissa, kun joku serkku kysyy mitä teet työksesi? Tuskin sanotte, että trollaan ruplien toivossa.
Trollaaminen se vasta noloa on.
Koska sen ohjelman aiheena oli Suomen pääministeri, ei Suomen ulkopolitiikka.
Puhui se muistakin aiheista kuulemma, esimerkiksi ilmastotoimista. Olisiko juuri ulkopolitiikasta pitänyt vaieta kokonaan?
Siis eihän pääministerillä oikeastaan ole mitään sellaista "omaa" asiaa mitä hoitaa.
Toisekseen ei presidentti Suomessa ulkopolitiikkaa yksikseen hoida. Presidentti johtaa ulkopolitiikkaa yhteistoiminnassa valtioneuvoston kanssa. Ja valtioneuvostoa johtaa pääministeri! Semmoinenkin on kuin eduskunnan ulkoasiainvaliokunta. Sitä taas tällä hetkellä johtaa Jussi Halla-aho (kun persut onneksi totesivan tehtävään nimeämänsä Mika Niikon liian pelleksi siihen).