Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suutuinko nyt ihan tyhjästä?

Vierailija
21.11.2006 |

Kävin kaupassa ja toi ruokaa...Laitoin ruokaa jääkaappiin ja kun nostin yhtä lautasta ylähyllyltä, niin siellä oli jotain vanhaa (varmaan yli 2viikkoa) keittoa lautasella. Kun kerran rupsein heittämään sitä pois, niin mies kielsi ja sanoi että hän sen syö kyllä. No, kuinkas sitten kävikään, tänään ne sitten lensi sieltä ylähyllyltä alas...

Suutuin miehelle ja huusin sille että jos ei meinaa niitä ruokia syödä, ni vois sit varmaan sanoa ettei niitä syö, taikka heittää ne itse pois, mutta ei! Kiehahti hiukan!!! Ja aina on noiden ruokajämien kans sama juttu. Kun sanon että heitän jotain pois, ni mies sanoo et kyl hän ne syö. ja loppujenlopuksi joudun itse heittämään ne sit pois!!! RAIVOSTUTTAVAA!

Ja sit mua ärsyttää se, että mies ei huolehdi ollenkaan kodin viihtyvyydestä=puhtaanapidosta ja siisteydestä. Tavarat lojuu ties missä jne...

Ja mä taas siivoilen jne..mutta vähän ajan päästä on samanlaista....

Miks helvetissä mies ei voi tehdä mitään tän kämpän hyväksi? Miten saisin miestä pitämään edes hiukan tätä kämppää siistinä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lopettaisin miehen vaatteiden pyykin pesun ja korjaisin sen lojumaan jätetyt tavarat mustaan jätesäkkiin.

Niin, mun mies muuten siivoaa ;)

Vierailija
2/9 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin, että sinua helpottaisi, jos pohtisit millainen miehesi todellisuudessa on ei siis sinun toiveissasi, ja hyväksyisit sen. Mies ei anna heittää ruokia pois, muttei heitä niitä itsekään. Mies ei siivoa koskaan. jne. Sitten pohtisit, mitkä ovat asioita, joille sinä mahdat jotain. (Siis sille et mahda, että mies sanoo syövänsä, eikä sitten syökään - älä haaskaa energiaasi siihen, sen asin vain miehesi voi muuttaa). Sinä sen sijaan voit heittää ruuat pois kysymättä mieheltäsi. Sinä voit puhua miehellesi tästä siivous asiasta ja yrittää sopia esim. kun sinä et kerran siivoa luonnostasi, sopiiko, että esim sinä ja sinä päivänä on siivous päivä tai jos pyydän teetkö sitten napisematta? Tai sopiiko, että esim tiskit ovat kokonaan miehen vastuulla tsm.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme teitä mammoja, joiden miehet tekevät automaattisesti kaiken ja te saatte vaan käskyttää ja laiskotella!!

Ymmärrän sinua täysin, ap..

Meillä sama tilanne. Lisäksi vielä kaksi lasta:)

MIes kyllä tekee asioita, jos pyydän. Paitsi, että silloinkin aika huonolla menestyksellä. Kerkeän itse tehdä jo asiat ja montakin uutta hommaa siihen mennessä, kuin hän edes aloittaa tekemään yhtä:)

ON välillä TODELLA TURHAUTTAVAA. Jos mies syö esim. leipää, kaikki jää pöydälle. Sanon, että laita suoraan pois. Mies sanoo, että joo, joo, kun olen syönyt. Yleensä ne ruuat roikkuis pöydällä vaikka kaksi viikkoa, jos en korjais niitä pois! Hyvä sitten laittaa kaikki anopin syyksi, joka EI yhtään välitä siivouksesta:( YÖKS!! Ja mitenkä mies olisi kovinkaan siisti luonteeltaan, kun " opettajakaan" ei ole;)

Vierailija
4/9 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu siltä, että mies kuvittelee että kun kerran olen kotona, niin mun täytyy myös kaikki asiat täällä hoitaa.

Mulla on muutenkin täällä ihan tarpeeksi niitä töitä. Ja lisäksi mun pitää aina tietää missä on miehen puhelin, rahapussi, mihin mies on jättänyt mitäkin yms yms.. On todella rasittavaa kun kaikki on minun harteillani täällä.

Mies kyllä rakentaa meille taloa ja käy töissä, mutta jotain rajaa sentään!

ap

Vierailija
5/9 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihmeen helppo pitää siistinä. Jääkaapissa ei pidetä mitään kotiruokaa 2 päivää kauemmin, ja kaikki avattu mitä ei ole käytetty 2 viikon sisällä roskiin. Tussilla kirjoita päivämäärät purkkeihin. Helpompi sillä joka on penemmän kotona pitää langat käsissään ja organisoida töitä. Selitä miehelle tarkasti mitä nyt voisi tehdä, ei " siivoa olohuone" tyyliin.

Vierailija
6/9 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuokin on niin pieni juttu, että miskei sitä voisi kunnolla tehdä? VArsinkin kun se on toiselle isompi asia jos sitä ei kunnolla tehdä?

Minä " pakotan" täällä miehen laittamaan likaiset sukkansa likapyykkikoriin, ja huuhtomaan likaiset astiat ruokailun jälkeen. Normaalia minusta? On niin paljon helpompi elää arkea kun pienet asiat hoituvat mutkitta. Sellaiset asiat jotka jokainen voi lähes vaivatta hoitaa.

Minun veljelläni on kuitenkin myös joku ihme pakkomielle noiden ruokien kanssa. Hän kun syö jonkun aterian, niin huuhtomatta laittaa lautasen jääkaappiin, ettei bakteerit kerry siihen lämpimässä (?) ja käyttää sitä seuraavan viikon. Hmm.. Myös aina kesken jääneet ruoat menevät jääkaappiin odottamaan syöntiä, ja enemmän kuin joka toinen kerta ne löytyvät sieltä viikkojen päästä.

Vierailija
7/9 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Jättäkseen ne tiskipöydälle lämpimään haisemaan ja odottamaan minua...

Siis lavuaarissa saattaa olla kattila kansi päällä. Minä menen jossain vaiheessa laittamaan tiskejä koneeseen,

(kattila on siis saattanut olla parikin päivää siinä lavuaarissa koska oletan tietenkin että se on tyhjä ja likoamassa) avaan kattilan ja se on puolillaan homeista kinkkupastaa...

Nyt sen vielä pystyn tyhjentämään, mutta kyllä pari kertaa oksennus lensi raskauspahoinvoinnin aikaan kun noita ylläreitä löytyi...

Vierailija
8/9 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vähän aikaa voin sietää tollaista, mutta sit kun kilahtaa, ni sit kans kilahtaa!!!

Ja sekin sitten..kun mies syö, ni ei ikinä huudtele sitä lautasta..laittaa vaan tiskialtaaseen ja sit se pinoo sellaisen pinon sinne ja lorottaa vettä päälle ja sinne jää! Ja kun monta kertaa päätän etten siihen koske, ni parin päivän päästä rupeaa jo tuoksahtamaan siihen malliin et on pakko tiskata ne! Miksei mies vaan voi huuhdella sitä lautasta ja laittaa tiskialtaan viereen, ni on mullakin helpompi sitten ruveta tiskaamaan: meillä ei ole tiskikonetta kun asutaan vaan väliaikaisesti täällä....

ap

Vierailija
9/9 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ni sit mä jotenkin unohdin sen siihen...Ja kun musitin ja menin hakemaan sitä heittääkseen pois, ni ei ollutkaan enää siinä. No, löysin sitten muutaman päivän päästä alajääkaapista sen ruoan.

Mies oli laittanu sen sinne ettei se haisisi pöydällä...

Ai että, silloin kyllä kilahti pahasti!

ap