Nuorten työuupumus on uskomattoman suuri ongelma kansantaloudelle
Kommentit (11)
Kaikki muu kuin somen näpläys uuvuttaa nopeasti.
Ainakin omassa työssäni uuvuttavinta on kaikki varsinaiseen työhön kuulumaton sälä jota kerätään jotakin tilastointia tms. varten.
Ennen tätä tehtävää hoitivat osastosihteerit, mutta heistä on päästy eroon tehostamisen myötä. Nyt alkaa sitten tehostamisen jäljet näkyä. Arvattavasti joku pomo on saanut tämän myötä ison bonuksen. Toivottavasti tukehtuu pullaansa.
Eilenkin olin ravintolassa lounaalla niin koko ajan nuoret tarjoilijat oli tiskin takana puhelin kädessä. Uskomatonta.
Nuoriso on täyttä paskaa! Nappinaamaisia tatskapellejä. Itse en palkkaa omaan yritykseeni yhtäkään alle 30-vuotiasta. Näkyviä tatuointeja omaavat jäävät rannalle ruikuttamaan, samoin läväripellet.
T: kahvila-ravintoloitsija
Vierailija kirjoitti:
Miksi nuori uupuu töissä? Eikö siellä saa pelata tietsikkapeliä ja lähetellä lärvikuvia Faceen?
Itseäni ainakin uuvutti se, että palkat jätettiin maksamatta ajallaan, perehdytystä ei ollut ja työkaverit karjuivat toisilleen kaikki tauot. Tervetuloa vaan töihin, onneksi pääsin vaihtamaan. Ihme kusetusta heti kun huomataan että toinen on alle 30.
Kertoo tosi paljon tämän päivän työelämästä että ihmiset uupuvat jo työuran alkumetreillä.
Monella alalla työt ovat muuttuneet kaiken aikaa haastavammaksi ja osaamisen vaatimustaso on todella korkea. Perehdytys ja mentorointi tms ovat yleensä täysi vitsi.
Noh, koulutetut hoitajat joutuvat käyttämään työaikaansa pyykinpesuun ja tiskaamiseen niin kyllä tympii. Ja varmasti uuvuttaa kun sen oman työn ohella joudut tekemään myös sihteerin ja laitoshuoltajan töitä.
Aika monessa työpaikassa työntekijöitä kohdellaan huonosti. Johto ei kuuntele miten menee, vaan kaikesta vain hyssytellään.
Palkkoja ei makseta oikein ja sitten saatkin odotella että sählinki saadaan korjattua.
Vierailija kirjoitti:
Kertoo tosi paljon tämän päivän työelämästä että ihmiset uupuvat jo työuran alkumetreillä.
Monella alalla työt ovat muuttuneet kaiken aikaa haastavammaksi ja osaamisen vaatimustaso on todella korkea. Perehdytys ja mentorointi tms ovat yleensä täysi vitsi.
"Mun ei tarvii oppii tota ku mä oon vaan ni vähä aika täs paskas!" on vakiovastaus nuorison suusta. Heitä ei saa neuvoa eikä opasta, koska he tietävät kaikesta kaiken. Itse olin ravintola-alalla 25 vuotta, mutta kun tuli tämä Euro-sukupolvi vaihdoin alaa ja nyt ei teinit vittuile.
Miksi nuori uupuu töissä? Eikö siellä saa pelata tietsikkapeliä ja lähetellä lärvikuvia Faceen?