Mikä auto kannattaa ostaa että työkaverit tulee kateellisiksi
Nykyinen auto on Toyota camry, oli aikoinaan aika kallis.
Kommentit (150)
Osta Tesla. Se herättää kateutta ja harmittaa monia.
Naapureiden pakokaasuja päästävät vanhat haisrevat luksusautot herättää nykyisin enemmän inhoa kuin kateutta.
Ei tulisi mieleenkään ajaa enää muulla kuin sähköllä kun on siihen jo tottunut.
Vierailija kirjoitti:
Bemaria en suosittele. Niissä on kaikissa vilkku rikki.
Vanha vitsi !
Kokemukseni mukaan nykyisin Audit unohtaa vilkun olemassaolon ja varsinkin japseilla ajavat takavalot
En olisi kateellinen autosta vaan omasta kuskista. Jos joudut itse ajamaan, niin ihan sama vaikka alla olisi tesla.
Vierailija kirjoitti:
No ei ainakaan Tesla, Bemari, Audi tai Mersu.
Joku perushyvän (japanilaisen) auton prameampi malli, ehkä GT tai täyssähkö. Se saa vaikuttamaan sinut fiksulta, mutta kohtalaisen vaatimattomalta, eli kadehdittavalta.
Toyotan ostajat peruneet urakalla tilauksiaan s. autosta. Akun kantama huomattavasti lyhyempi,kuin luvataan. Uusi uutinen
Tyytyväinen Bemariin, niiin mukavaa ajaa sillä, kannattaa tietysti ostaa ihan muuta kuin loppuunajetun. Itse ostin uutena
Sulla on omituinen työyhteisö, jos tulevat kateellisiksi toisen autosta! Makuja on monia tässäkin asiassa ja jotkut eivät vain välitä autoista.
En siis laskisi sen varaan. Ennemmin panostaisin hyviin vuorovaikutustaitoihin.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ajellut töihin viimeiset 8-vuotta vm 2004 Toyota Corollalla, jolla on ajettu nyt 310tkm.
Kovasti tuntuu vanha autoni ärsyttävän joitakin (kalliilla velka-autolla) ajavia kollegojani, joilla uusi auto vaihtuu 1-4-vuoden välein.
Ymmärtäähän sen. 8-vuoteen minun ei ole tarvinnut juuri muuta tehdä kuin pieni perus huolto vuosittain (100-200 euroa/v), renkaiksi kelpaa pienehköt 185/65/14 (n 300 euroa per uusi rengaskerta), vakuutuksena pelkkä liikennevakuutus (olikohan 150eur/v), arvonalenema 8-vuodessa ollut noin 500 euroa/v (joillakin työkavereillani arvioisin 6000 euroa/v).
Verrattuna vaihtoehtoon, että olisin autoillut kuin jotkut kollegani, olen säästänyt viimeisen 8-vuoden aikana kaikki kulut huomioiden 25 000 - 50 000 euroa.
Hieno juttu, mutta sattuu silmään tuo "8-vuotta". Ei siihen kuulu viivaa laittaa, ihan niin kuin ei muidenkaan asioiden lukumäärän ilmaisuun. Jos sinulla on vaikka kaksi autoa tai lasta, ethän silloinkaan kirjoita, että 2-autoa tai 2-lasta?
Ap. Motiivisi on sairas. Mene lääkäriin.
Ap:n perusteilla ostetaan sellainen auto, johon ei ole varaa.