Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saan selitettyä lääkärille että olen sekaisin?

Vierailija
19.02.2023 |

Nukun erittäin huonosti. Jos menen ajoissa nukkumaan niin herään aamuyöllä. Aamuisin kestää tuntikausia olla edes jossain määrin tässä universumissa. Joskus iltapäivällä saatan olla hetkittäin kohtalaisen virkeä. Alkuillasta olen täydessä horroksessa. Illalla alan taas piristymään. Olen ilmoittanut aiheesta todella monelle lääkärille jo parin vuoden ajan. On kokeiltu vähän sitä ja tätä. Ongelma on se että olen melkoisen vaarallinen itselleni ja muille. Kaikenlaista onnettomuutta ja tapaturmaa sattuu yllättävän usein. Liikenteessä kolahtaa pari kertaa vuodessa. Töissä menee rikki vähän yhtä jos toista. Onneksi en ole vielä kolannut ketään hengiltä.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näytä sille vaikka tuo aloitusteksti. Siinähän kuvaat ongelmasi. 

Vierailija
22/66 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta amerikkaan niin kohta voit olla kongressi edustaja tai jopa pressa tai californian kuvernööri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP täällä moi.

En minä tiedä mitä lääkäri voisi tehdä. Pointti on se ettei nykyinen tilanne ole mahdollinen. Uniapnea on testattu ja todettu. Olen laittanut sen kuntoon ja laihduttanut. Nyt uniapneaa ei ole testeissä näkynyt. Helppohan se on olla tekemättä mitään vaarallista kuten töitä tai olla menemättä töihin?

Olen siis sanonut lääkäreille nämä oireet. Lääkäri on nakuttanut ne tietokoneeseen. Lähetettä on tullut unihoitajalle, uniklinikalle, psykologille. Lääkkeitä on kokeiltu. Ei vaikuta tai olen entistä sekavampi.

Homma pitää siis saada kuntoon tasan nyt. Ei asap vaan nyt.

Ei sinun tarvitsekaan tietää, mitä lääkäri voisi tehdä. Se on lääkärin homma miettiä sitä asiaa. Sinä kerrot vain mikä sinua vaivaa. On ihan helppo olla menemättä töihin, jos on vaaraksi ihmisille siellä ollessaan. Ja tuo asenne heti pois, että homma pitää saada kuntoon heti. Ei mt-ongelmat ja uniongelmat hetkessä parane. 

Vierailija
24/66 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siellä töissä kokoajan jotain hajoaa, niin miksi et puhu asiasta työnantajallesi? Voisi esim. vapauttaa sinut töistä, joissa olet vaaraksi itsellesi ja muille. Ihmettelen suuresti, jos niin ei ole jo tehty. Sekaisin pitää olla työnantajankin, jos työturvallisuus on noin retuperällä. Ellei olla Porvoossa. 

Vierailija
25/66 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen, joka on oikeasti sekaisin eli psykoottinen, ei yleensä itse sitä tiedä. On sairaudentunnoton. Siinä ero. Jos ja kun selität lääkärille seikkaperäisesti oireet ja toteat olevasi sekaisin, lääkäri tietää ettet ole psykoottinen. 

Ja voin vakuuttaa, ettei sitä psykoosi diagnoosia kannata itselleen aiheetta hankkia. Pahimmillaan hoitohenkilökunnasta ei pääse eroon vuosikausiin, vaikka kuinka tahtoisi. 

Yksityinen koskenut psykiatri voisi olla toimiva ratkaisu. 

Vierailija
26/66 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en ole sillä tavalla sekaisin että näkisin jotain ufoja. Olen vain niin väsynyt että välillä olen ihan unessa. Sillä asenteella että homma kuntoon heti tarkoitan sitä että olen aikamoinen riskitekijä. Jollekin saattaa kolahtaa se tyhjä arpa ja todennäköisesti se olen minä mutta voihan se olla joku ihan sivullinenkin.

AP.

Vierailija
27/66 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, en ole sillä tavalla sekaisin että näkisin jotain ufoja. Olen vain niin väsynyt että välillä olen ihan unessa. Sillä asenteella että homma kuntoon heti tarkoitan sitä että olen aikamoinen riskitekijä. Jollekin saattaa kolahtaa se tyhjä arpa ja todennäköisesti se olen minä mutta voihan se olla joku ihan sivullinenkin.

AP.

Kerro tämä työnantajallesi. Ongelmasi ratkennee itsestään.

Vierailija
28/66 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että olet sekaisin?

Vierailija
29/66 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole sekaisin olet vain iltavirkku, eli sinun vuorokausirytmi on yli 24 tuntia. Minä olen myös piristyn illaksi.

Vierailija
30/66 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sano, että äänestät vihreitä. kai siihen joku pilleri on olemassa

Terveisiä persusta

Vierailija
31/66 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP.

Emme me voi tietää, miksi sinä et nuku hyvin. Mitä itse luulet syyksi? Olisiko 2 h liikuntaa heti töiden jälkeen mitään? Sauna? Onko hormoniarvot mitattu?

Vierailija
32/66 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP.

Aikuinen ihminen on itse vastuussa tekemisistään. Et tee mitään, missä olet turvallisuusriski. Vaikka olisi miten päästään sekaisin, kyllä tuollainen asia pitää itsekin tajuta. 

Vierailija
33/66 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo aamuöinen heräily johtuu usein hormonitoiminnan ongelmista ja häiriöistä.

Samaten hormonitoiminnan häiriöt voi tehdä sekaiseksi.

Valitettavasti nöitä ei suostuta tutkimaan millään, varsinkaan epämääräisten oireiden kohdalla.

Pitäis olla rikas että pääsis yksityiselle kunnon tutkimuksiin.

Vierailija
34/66 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta kuin mennä yksityiselle lääkärille. Koita vaikka neurologia, kyllä se ohjaa oikeaan suuntaan.

Vierailija
35/66 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon sekaisin!

Vierailija
36/66 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on töissä paitsi oikeus myös lakisääteinen velvollisuus olla tekemättä asioita, jotka vaarantavat työturvallisuuden. Samoin työnantajallasi on lakisääteinen velvollisuus järjestää työt niin, että ne on turvallista tehdä tai poistaa työstä tekijät, jotka vaarantavat turvallisuutta. 

Vierailija
37/66 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy terv. huollon ammattilaisilta. Heillä on taitoa varmaan ainakin selittää miten joku on sekaisin, vaikka ei olisi. Tarvittaessa.

Vierailija
38/66 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa odottaa siihen saakka, että joku pääsee hengestään sinun takiasi. Sitten saat huomioita ja ongelmasi selvitellään. 

Vierailija
39/66 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukutko alkuillasta ?

Vierailija
40/66 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisitko mennä psykiatian polille? Siellä ehkä ymmärtävät paremmin, mutta ei välttis. Itselläni niistäkin huonoja kokemuksia unettomuuden hoidossa, mutta kuitenkin lääkkeet kirjoittivat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan