Onko nelikymppisen monisynnyttäjän mahdollista saada hyvä kroppa?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan nelikymppinen tarvii kunnon salitreeniä, ettei pepusta tule ruma lattaperse.
Moni treenaa liikaa aerobista. Pitää MYÖS syödä oikein ja riittävästi.T.28
Lattaperse on nätti! Siis se 80-90-lukujen aerobicperse. Nykyään näyttää perseet kuin olisi Liberon housuvaippa päällä.
Naisille kävelyä, hapekas ilma on hyväksi iholle. Kevyttä jumppaa tai voimistelua siitä oli 60-luvun kaunottaret tehty.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole päästänyt itseään lösähtämään missään vaiheessa, se on mahdollista. Itse sain lapset 25-30v, ja synnytykset eivät vaikuttaneet kehoon juurikaan.
Mulla on nelikymppisenä paino tismalleen sama kuin 20 vuotiaana. Kroppa on toki hiukan muuttunut, mutta treenaan paljon ja perusmuodot ovat samat.
Mutta jos nelikymppisenä jo kymmeniä kiloja lihoneena haluaa hyvän vartalon, se vaatii paljon työtä.
Paljon ja paljon. Tietenkään tällaiseen projektiin ei kannata lähteäkään jos ajattelee että se on jokin kuntokuuri ja sitten on hyvä kroppa loppuiän. Eli totta kai paljon siinä mielessä että treenin tulee olla säännöllistä. Mutta niin on joka iässä.
Mä olin täysin plösähtänyt vielä 43-vuotiaana ja painoin 88 kiloa. Nyt 3 vuoden jälkeen kroppaa alkaa katsella jo ihan mielellään peilistä, painoa 20 kg vähemmän ja lihasta & ryhtiä paljon enemmän. Toki on kohtia joita voisi viilata jos tähtäisi täydellisyyteen, mutta rehellisesti sanottuna en ollut parikymppisenäkään näin tyytyväinen kroppaani.
Ja siis ei tämä mitään kovin mahdotonta ole vaatinut. Jonkinnäköinen treeni joka päivä, arkiliikuntaa ja pikkaisen katselee mitä pistää suuhunsa. Mitään ruokavaliota en ole noudattanut missään vaiheessa vaan syönyt miten tuntuu, pitänyt vaan kohtuuden mukana.
Nelikymppisellä monisynnyttäjällä voi olla hyvä kroppa jo ennestään. Kauneus on katsojan silmässä.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole päästänyt itseään lösähtämään missään vaiheessa, se on mahdollista. Itse sain lapset 25-30v, ja synnytykset eivät vaikuttaneet kehoon juurikaan.
Mulla on nelikymppisenä paino tismalleen sama kuin 20 vuotiaana. Kroppa on toki hiukan muuttunut, mutta treenaan paljon ja perusmuodot ovat samat.
Mutta jos nelikymppisenä jo kymmeniä kiloja lihoneena haluaa hyvän vartalon, se vaatii paljon työtä.
Minä painan 10 kg enemmän kuin ennen raskauksia, ekassa tuli 25 kg lisää painoa ja muissa vähän vähemmän.
Ap
mahdollisesti kloonaamalla ja odottamalla 20 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Olen synnyttänyt päivittäin mykkäpoikia 43 vuotta. Olutmahani ja perälihakseni ovat erinomaisessa kunnossa.
Mykkäpoika???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan nelikymppinen tarvii kunnon salitreeniä, ettei pepusta tule ruma lattaperse.
Lattaperse on nätti! Siis se 80-90-lukujen aerobicperse. Nykyään näyttää perseet kuin olisi Liberon housuvaippa päällä.
En mä nyt sitä tarkoittanutkaan, että pelkkää persettä pitää treenata. Mut kyllä sen huomaa, jos on salitreeniä tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vartaloa pitää välttämättä muokata, kenen muottiin? Iso perse on nyt vaan aika junttia, on se sitten lihasta tai läskiä. Perus lihas- ja kestävyyskunto ei ihmeellisiä treeniohjelmia tarvi, säännöllisyys ja asteittainen vastuksen nosto riittävät. Pääasia että liikkuu säännöllisesti.
Suurinosa haluaa näyttää MYÖS hyvältä. Ja jos HALUAA muokata vartaloa (kuten monet haluaa), niin siihen tarkoitukseen sali on paras. Tottakai nyt muistakin syistä treenataan. Kai sen nyt jokainen tajuaa.
T. 28
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä nyt sitä tarkoittanutkaan, että pelkkää persettä pitää treenata. Mut kyllä sen huomaa, jos on salitreeniä tehnyt.
Ja pöh. Mä en ole elämässäni käynyt salilla, mutta iso korkea persus löytyy. Nuorena kyllä yritin kaikin keinoin päästä siitä eroon, se oli silloin nolointa maailmassa.
Sama juttu pohkeiden kanssa. Nuorempana kesällä hameessa tultiin usein ihmettelemään, että mikä on lajini, kun on niin erottuvat lihakset. No ei mikään muu kuin tavallinen elämä ja pitkän pyörämatkan päässä kavereista asuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vartaloa pitää välttämättä muokata, kenen muottiin? Iso perse on nyt vaan aika junttia, on se sitten lihasta tai läskiä. Perus lihas- ja kestävyyskunto ei ihmeellisiä treeniohjelmia tarvi, säännöllisyys ja asteittainen vastuksen nosto riittävät. Pääasia että liikkuu säännöllisesti.
Suurinosa haluaa näyttää MYÖS hyvältä. Ja jos HALUAA muokata vartaloa (kuten monet haluaa), niin siihen tarkoitukseen sali on paras. Tottakai nyt muistakin syistä treenataan. Kai sen nyt jokainen tajuaa.
T. 28
Mutta millä ihmeen liikkeellä mä saan muokattua sen ison pepun pois, kun se ei mielestäni näytä hyvältä?
-eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja pöh. Mä en ole elämässäni käynyt salilla, mutta iso korkea persus löytyy. Nuorena kyllä yritin kaikin keinoin päästä siitä eroon, se oli silloin nolointa maailmassa.
Sama juttu pohkeiden kanssa. Nuorempana kesällä hameessa tultiin usein ihmettelemään, että mikä on lajini, kun on niin erottuvat lihakset. No ei mikään muu kuin tavallinen elämä ja pitkän pyörämatkan päässä kavereista asuminen.
Iso korkea persus on eri asia kuin kiinteä treenattu perse. Sorry nyt vaan. Nyt kaikki AV-mammat selittää suu vaahdossa, että mä en ainaskaan salia tarvii ....😅
Riippuu mitä tarkoitetaan monisynnyttäjällä, mikä on lähtötilanne ja mitä tarkoitetaan "hyvällä kropalla."
Uskoakseni 95% prosentilla 40 vuotiaina tai vanhempi lapsisa tehneistä se ei enää ole mahdollista. Ikäänsä nähden hyvälle tasolle monet voivat vielä päästä, jos aikaa ja tahtoa riittää.
On, mikälii kroppa oli ennen synnytyksiä kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iso korkea persus on eri asia kuin kiinteä treenattu perse. Sorry nyt vaan. Nyt kaikki AV-mammat selittää suu vaahdossa, että mä en ainaskaan salia tarvii ....😅
Jos minulta on kyselty eri tilanteissa treenistäni, niin olettaisin että perse on ainakin näyttänyt ulkopuolisten silmiin melko treenatulta.
Mutta toki sinä saat mielikuvituksessasi kuvitella perseeni ihan niin lörpöksi kuin haluat. Ole hyvä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minulta on kyselty eri tilanteissa treenistäni, niin olettaisin että perse on ainakin näyttänyt ulkopuolisten silmiin melko treenatulta.
Mutta toki sinä saat mielikuvituksessasi kuvitella perseeni ihan niin lörpöksi kuin haluat. Ole hyvä!
Joillain todella on geneettisesti sellainen kiinteä lihasperse. Tiedän parikin tällaista naista, jotka eivät ole salia nähneetkään ja siltikin pakarat ovat erottuvat. Toisella on ikääkin lähemmäs 60 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Ruirr kirjoitti:
Noni, kotikuntoilijat laitetaan faktat tiskiin..
Mitä teette millaisilla painoilla?
Kuinka pitkään olette treenanneet, arvio rasv%
Mä laitan asiakkaan speksit.
Pysty punnerrus tangolla 6*45kg.
Kyykky 6*80kg.
Mave 4* 110kg.Vuosi sitten aloitettiin kaikki painot on noin tuplaantuneet.
Kehon massa aloittaessa 63kg, nyt 65kg. Inbody näyttää 6kg lihasmassan lisytä
Hyvällä kropalla ei ole mitään tekemistä jonkun penkkipunnerrustuloksen kanssa ainakaan naisilla.
Paljon enemmän mitä luuletkaan. Sulla pitää olla tietty voimataso et sä oikeasti pystyt tehdä lihasta..
Salilla näkee tosi usein naisia ketkä tekee täysin hyödyntäntä treeniä, jotain kyykkyä 20 kg.
Ffjjf kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruirr kirjoitti:
Noni, kotikuntoilijat laitetaan faktat tiskiin..
Mitä teette millaisilla painoilla?
Kuinka pitkään olette treenanneet, arvio rasv%
Mä laitan asiakkaan speksit.
Pysty punnerrus tangolla 6*45kg.
Kyykky 6*80kg.
Mave 4* 110kg.Vuosi sitten aloitettiin kaikki painot on noin tuplaantuneet.
Kehon massa aloittaessa 63kg, nyt 65kg. Inbody näyttää 6kg lihasmassan lisytä
Hyvällä kropalla ei ole mitään tekemistä jonkun penkkipunnerrustuloksen kanssa ainakaan naisilla.
Paljon enemmän mitä luuletkaan. Sulla pitää olla tietty voimataso et sä oikeasti pystyt tehdä lihasta..
Salilla näkee tosi usein naisia ketkä tekee täysin hyödyntäntä treeniä, jotain kyykkyä 20 kg.
Naisvartalo voi näyttää todella hyvältä ilman, että on erityisemmin tehty lihasta.
Vierailija kirjoitti:
Olin parhaassa kunnossani ollessani 42-43-vuotias. Olin toki aina harrastanut liikuntaa enkä ollut koskaan ollut ylipainoinen, mutta tavoitteellisen salitreenin olin aloittanut 32-vuotiaana. Nelikymppisenä laitoin vielä ruokavalion kuntoon viimeisen päälle. Olin kyllä kieltämättä tosi näpsäkässä kunnossa silloin.
Sittemmin terveys on alkanut reistailla ja nyt olen onnellinen jos kroppani edelleen jaksaa päivittäisen elämän ja arjen. Takapuolen muoto ja vatsalihasten näkyminen ovat jääneet aika lailla toisarvoisiksi. Niin ne tilanteet muuttuu.
Totta. Kuusikymppisenä alkaa tajuta, että olennaista ei ole ulkonäkö ja "peppu mintissä", vaan toimivuus, esim. että jalat pysyy toimintakykyisinä seuraaavat 20 vuotta. Toki takapuolen lihaksilla on osuutta tähän, mutta useimmat tuntuvat ajattelevan sen takapuolen ulkonäköä, eivät toiminnallisuutta.
Kävelyä ja pyöräilyä itse harrastan, ja soutamista, ei kilpasoutua, vaan ihan liikkumista veneellä järvellä. Olennaista on myös, että virtsa ei ala karkailla, eli siis pieniä harjoituksia siinä.
Kuntosalit ovat minusta esteettisesti rumia paikkoja ja niiden äänimaailma on karsea. En siis käy niillä.