Onko nelikymppisen monisynnyttäjän mahdollista saada hyvä kroppa?
Kommentit (65)
Vaimoni ei ole monisynnyttäjä kun vasta kolme lasta, mutta hän palautuu synnytyksistä ulkonäöllisesti hyvin. Väittäisin että syynä on vahva painonnostotausta, eikä mikään vinyylipainojen heiluttelu kerta viikkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sali on käytännössä pakollinen. Jos haluat kroppaa muokata, niin ei se onnistu jos et nostele painavia asioita ja syö terveellisesti, ja riittävän paljon.
Mistä kroppa tietää, että onko ne painavat asiat salilla vai kotona?
Ei siinä muuta, kuin että harvalta löytyy pidemmällä tähtäimellä riittävän painavia asioita kehon muokkaamiseen eli lihasten kasvattamiseen.
Esimerkiksi maastaveton tai raskaisiin kyykkyihin ei muutaman kilon käsipainot ja kymmenen kilon kahvakuula riitä. Lihasten kasvattaminen vaatii käytännössä kotikuntosalin, jos sen kotona haluaa tehdä.Tutustu tähän ja kerro sen jälkeen, että pelkillä käsipainoilla ei voi saada hyvää kroppaa.
Toki riittävän painavilla voikin. Lue viestini uudelleen, puhuin muutaman kilon painoista, joita useimmilta löytyy. Lihasten kasvattamiseksi esimerkiksi kyykyssä puhutaan kymmenien kilojen kuormista.
Lisäksi, tuokaan nainen ei ole missään kertonut tekevänsä VAIN noita jakamiaan jumppia.Niitä painojahan ei voi millään hankkia kotiin?
Ja on kertonut moneen kertaan, että ei ole käynyt salilla moneen vuoteen. Se vähän niinkuin onkin tuon tilin idea.
Rauhoitu. Sinä ja kuka vain muu voi kyllä halutessaan ostaa kotiisi juuri sellaisia kuntoiluvälineitä, kuin haluat ja saada niillä oikein ja säännöllisesti käytettynä jollain aikataululla tuloksia kun. Minä ja moni muu näkee järkevämpänä ja monipuolisempana käydä hyvin varustelulla salilla, kuin ostaa välineitä omaksi. Kuntosalilaitteita ei tosiaan lihasten kasvatukseen tarvita. Vapaat painot riittävät.
Netin kauttakin saa hyviä vinkkejä kuntoiluun ja kropan kehittämiseen. Mutta alkuun kannattaisi panostaa omaan ohjaajaan. Vaarana usein on, että tehdään alkuun liian painavilla painoilla ja rankoilla treeneillä.
Vierailija kirjoitti:
Millainen on hyvä kroppa? Toisen mielestä hyvä kroppa on lihaksikas, toisten mielestä muodokas ja toisten mielestä laiha.
Itse olen kolme synnyttänyt ja 20 vuotta aktiivisesti liikkunut, myös läpi raskauksien ja sanoisin, että minulla on ikäisekseni (39v) hyvä kroppa. Toki geenejä myös kiittäminen, raskaudet eivät ole jättäneet jälkiä.
Nyt alkuvuodesta jätin salin pois ja aloin treenata pilatesta. Paino on laskenut 3kg ja takapuoli pienentynyt. Salin aloitan uudestaan nyt maaliskuussa pilateksen ja juoksulenkkien ohessa. Ruokavalio on viikolla terveellinen, viikonloppuisin saatan syödä vähän herkkuja. Tässä iässä se kropan ylläpitäminen vaatii huomattavasti enemmän kuin 10 vuotta sitten.
Mielestäni takapuolen pienentyminen ei ole hyvä asia.
Tanssilla saa kauniin, linjakkaan ja myös pehmeän naisellisen vartalon. t. 37v.
Kyllä voi, mutta vaatii säännöllisen treenin vuosien ajan. Riippuu " lähtötasosta" myös.
Itse oon 47v ja kolme lasta (isoja jo). Kroppa on timmi ja parempi kuin monella parikymppisellä. Nykyään käyn salilla 3 krt vkossa ja 1 treeni on power pilatesta tai rankkaa vinyasa joogaa. Nyrkkeilyä oon harrastanut myös.
Sanoisin, että sali muokkaa kroppaa parhaiten. Saa todella hyvin muotoa kroppaan. Riittävästi painoa pitää olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen on hyvä kroppa? Toisen mielestä hyvä kroppa on lihaksikas, toisten mielestä muodokas ja toisten mielestä laiha.
Itse olen kolme synnyttänyt ja 20 vuotta aktiivisesti liikkunut, myös läpi raskauksien ja sanoisin, että minulla on ikäisekseni (39v) hyvä kroppa. Toki geenejä myös kiittäminen, raskaudet eivät ole jättäneet jälkiä.
Nyt alkuvuodesta jätin salin pois ja aloin treenata pilatesta. Paino on laskenut 3kg ja takapuoli pienentynyt. Salin aloitan uudestaan nyt maaliskuussa pilateksen ja juoksulenkkien ohessa. Ruokavalio on viikolla terveellinen, viikonloppuisin saatan syödä vähän herkkuja. Tässä iässä se kropan ylläpitäminen vaatii huomattavasti enemmän kuin 10 vuotta sitten.Mielestäni takapuolen pienentyminen ei ole hyvä asia.
Niin, no siksi aloitankin salitreenin uudestaan. Että saan perseen taas minttiin. Jo pari kk ilman kovilla painoilla treenaamista teki sen että paino laskee ja perse pienenee. Ei 20-vuotiaana tällaista tapahtunut.
On. Tosin käyn kyllä salilla ja nostan aika raskaita painoja, sekä syön vhh. N46, kolme lasta.
Noni, kotikuntoilijat laitetaan faktat tiskiin..
Mitä teette millaisilla painoilla?
Kuinka pitkään olette treenanneet, arvio rasv%
Mä laitan asiakkaan speksit.
Pysty punnerrus tangolla 6*45kg.
Kyykky 6*80kg.
Mave 4* 110kg.
Vuosi sitten aloitettiin kaikki painot on noin tuplaantuneet.
Kehon massa aloittaessa 63kg, nyt 65kg. Inbody näyttää 6kg lihasmassan lisytä
Nimenomaan nelikymppinen tarvii kunnon salitreeniä, ettei pepusta tule ruma lattaperse.
Moni treenaa liikaa aerobista. Pitää MYÖS syödä oikein ja riittävästi.
T.28
Vierailija kirjoitti:
Nyt alkuvuodesta jätin salin pois ja aloin treenata pilatesta. Paino on laskenut 3kg ja takapuoli pienentynyt. Salin aloitan uudestaan nyt maaliskuussa pilateksen ja juoksulenkkien ohessa. Ruokavalio on viikolla terveellinen, viikonloppuisin saatan syödä vähän herkkuja. Tässä iässä se kropan ylläpitäminen vaatii huomattavasti enemmän kuin 10 vuotta sitten.
Hyvä kroppa on kiinteä ja jäntevä, ei kuivakan lihaksikas vaan naisellinen. Tuolla Juliella on hyvä kroppa.
Ap
Ruirr kirjoitti:
Noni, kotikuntoilijat laitetaan faktat tiskiin..
Mitä teette millaisilla painoilla?
Kuinka pitkään olette treenanneet, arvio rasv%
Mä laitan asiakkaan speksit.
Pysty punnerrus tangolla 6*45kg.
Kyykky 6*80kg.
Mave 4* 110kg.Vuosi sitten aloitettiin kaikki painot on noin tuplaantuneet.
Kehon massa aloittaessa 63kg, nyt 65kg. Inbody näyttää 6kg lihasmassan lisytä
Hyvällä kropalla ei ole mitään tekemistä jonkun penkkipunnerrustuloksen kanssa ainakaan naisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt alkuvuodesta jätin salin pois ja aloin treenata pilatesta. Paino on laskenut 3kg ja takapuoli pienentynyt. Salin aloitan uudestaan nyt maaliskuussa pilateksen ja juoksulenkkien ohessa. Ruokavalio on viikolla terveellinen, viikonloppuisin saatan syödä vähän herkkuja. Tässä iässä se kropan ylläpitäminen vaatii huomattavasti enemmän kuin 10 vuotta sitten.Hyvä kroppa on kiinteä ja jäntevä, ei kuivakan lihaksikas vaan naisellinen. Tuolla Juliella on hyvä kroppa.
Ap
Aivan. Eli sitten vaan riittävästi ruokaa, salitreeniä ja askelia päivään. Mielestäni myös tuollainen kroppa on nätti, esim. Karita Tykkä on liian kuiva, vaikka jonkun mielestä hänellä on ihanteellinen kroppa.
Riippuu lähtötasosta mutta aina voi parantaa.
Olin parhaassa kunnossani ollessani 42-43-vuotias. Olin toki aina harrastanut liikuntaa enkä ollut koskaan ollut ylipainoinen, mutta tavoitteellisen salitreenin olin aloittanut 32-vuotiaana. Nelikymppisenä laitoin vielä ruokavalion kuntoon viimeisen päälle. Olin kyllä kieltämättä tosi näpsäkässä kunnossa silloin.
Sittemmin terveys on alkanut reistailla ja nyt olen onnellinen jos kroppani edelleen jaksaa päivittäisen elämän ja arjen. Takapuolen muoto ja vatsalihasten näkyminen ovat jääneet aika lailla toisarvoisiksi. Niin ne tilanteet muuttuu.
Naiset olivat luonnostaan kauniita 40-60 luvuilla.
Nykyään kaikki on keinotekoista eikä lihaksikas nainen ole kaunis.
Miksi vartaloa pitää välttämättä muokata, kenen muottiin? Iso perse on nyt vaan aika junttia, on se sitten lihasta tai läskiä. Perus lihas- ja kestävyyskunto ei ihmeellisiä treeniohjelmia tarvi, säännöllisyys ja asteittainen vastuksen nosto riittävät. Pääasia että liikkuu säännöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt alkuvuodesta jätin salin pois ja aloin treenata pilatesta. Paino on laskenut 3kg ja takapuoli pienentynyt. Salin aloitan uudestaan nyt maaliskuussa pilateksen ja juoksulenkkien ohessa. Ruokavalio on viikolla terveellinen, viikonloppuisin saatan syödä vähän herkkuja. Tässä iässä se kropan ylläpitäminen vaatii huomattavasti enemmän kuin 10 vuotta sitten.Mielestäni takapuolen pienentyminen ei ole hyvä asia.
Niin, no siksi aloitankin salitreenin uudestaan. Että saan perseen taas minttiin. Jo pari kk ilman kovilla painoilla treenaamista teki sen että paino laskee ja perse pienenee. Ei 20-vuotiaana tällaista tapahtunut.
No ei tietenkään tapahtunut. Kun olit parikymppinen, perseen treenaamisen ei ollut muodissa. Nyt on muoti muuttunut ja sinunkin pitää persieesi pitää kuosissa. Muuten sinua luullaan takaa päin nollarin entiseksi parikymppiseksi.