Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin hyvän koulutien tarjoamisesta tuli rikos?

Vierailija
19.02.2023 |

Mulla on kaksi lasta, jotka ovat käyneet yksityiskouluja ja painotuksia koko koulu-uransa ja lukionsa Ressussa.

Olen kuunnellut _omilta sukulaisiltani_ tästä koko tämän ajan nälvintää, piikittelyä ja jopa lapsille on mussutettu päin naamaa liian hyvistä todistuksista ja haukuttu pinkoiksi. Veljeni määki 8-vuotiaan todistukselle, että miksei lapsi osaa pitää koulussa hauskaa. Siis wtf?

Ja ollaan akateeminen suku, vuosisatoja suku täynnä pappeja ja juristeja jne.

Milloin se, että vanhempi panostaa lastensa kouluun on muuttunut rikokseksi, kuten se nykyään mielletään?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikos on sellainen, josta tulee joku rangaistus. Ei näköjään hyvän koulutien tarjoaminen ole sinun sivistystäsi kohentanut.

Vierailija
2/5 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikos on sellainen, josta tulee joku rangaistus. Ei näköjään hyvän koulutien tarjoaminen ole sinun sivistystäsi kohentanut.

Joku viittaa ihmiseen. Hakemasi sana on jokin.

Mene peruskouluun! Et osaa suomea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä milloin, mutta outoahan tuo on. Olen kymppitytön äiti ja yksityistä koulua käydään. Itse kävin pienen kyläkoulun ja erikoislukion. Tässä koulukeskustelussa unohtuu niin moni asia. 

Jos koulu on pilalla pääkaupunkiseudulla, niin se ei tarkoita sitä, että jokaisen hyvän oppilaan olisi jäätävä siitä kärsimään. 

Vanhemmat eivät toivoneet erikoisten uudistusten tuloa kouluihin, eivätkä oppimistulosten laskua. Toivottiin työrauhaa luokkiin ja opettajia, jotka opettamisen lisäksi voivat tehdä kasvatustyötään. Sillä olisi pärjätty.

Hyvin menestyneitä ja kunnianhimoisia on aina tarvittu Suomessa siihen, että yhteiskunta pyörii ja vahvistuu toiminnoissaan, ja pärjää kaikin puolin. Tämän porukan olemassaolo on elinehto myös kaikille muille, joista on pidettävä huolta. Kasvava joukko, tiedetään.

Sivistyksen ja luovuuden arvostus näkyy yksityiskouluissa ihan eri tasolla. Energiaa ei mene selviytymiseen ja typeryyteen. 

Mikä sen tasapäistämisen idean ydin oikein todella on? Yleinen ja yhtäläinen pahoinvointiko? Joitain ei koulu kiinnosta, joitain ihan tosi paljon. Joitain ei elämä kiinnosta, joitain tosi paljon. Ei meillä ole ketään kunnon tekijöitä, jotka jaksavat mieleltään ja fysiikaltaan terveinä vanhoiksi asti, jos kunnon koulua ei saa elämänsä alkutaipaleelle. Jos on lisäksi lahjakkuutta, ei siitä pidä syyllistää, vaan nostaa. 

Vierailija
4/5 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nepotismi on ollut aina rikos ihmisyyttä vastaan.

Vierailija
5/5 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tätä olen jo vuosia ihmetellyt.

Kuka hyötyy että meidän oppimistulokset laskevat vuosi vuodelta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi