Muistaako kukaan vuoden takaista kirjoitustani...
Vuosi sitten kirjoitin tänne palstalle häpeästä, huonosta omastatunnosta ja surusta, kun en pystynyt itse ostamaan lapselleni talvikenkiä. Rahatilanne oli niin huono, että jouduin hakemaan seurakunnan diakonia-avusta rahaa, että sain lapselle talvikengät.
Muistan oman avuttomuuden ja ennenkaikkea surun, että olimme sellaisessa tilanteessa. Diakonissa oli ihana ja ystävällinen, mutta silti minä äiti-ihminen olin niin häpeissäni, kun en pystynyt itse hankkimaan lapselleni perustarvikkeita.
Nyt vuosi myöhemmin tilanne onkin aivan toinen. Minulla on työpaikka ja vaikka palkka ei kovin kaksinen ole, niin pystyn kuitenkin itse ostamaan lapselleni uudet kengät, toppahaalarin ja kaiken muun tarpeellisen.
Yhtään laskua ei ole rästissä, toisin kuin vuosi sitten.
Rahaa on jopa hieman säästössä pahojen päivien varalle.
Haluaisin nyt auttaa jotain perhettä antamalla lapselleni pieneksi käyneitä vaatteita, mutta minne toimittaisin niitä?
Pystyykö joulupatakeräyksen yhteydessä vielä lahjoittamaan vaatteita? Tai seurakunnan kautta mahdollisesti?
Rauhallista joulun odotusta kaikille ja kiitos niille ihmisille jotka kannustivat ja lohduttivat silloin vuosi sitten :)
Kommentit (4)
Vierailija:
Voitko kysyä saman diakonissan kautta, että tunteeko hän ketään perhettä, joka kaipaa vaatetta?
Eli en ole saanut lahjoitettua tavaraa mihinkään kotimaan kohteeseen vähävaraisille..
lastenkoteihin, sairaalaan lastenostastolle ja päiväkotiin varavaatteiksi.
Voitko kysyä saman diakonissan kautta, että tunteeko hän ketään perhettä, joka kaipaa vaatetta?