Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Join kolme ykkösolutta rv 4+2, kun en vielä tiennyt raskaudesta

Vierailija
26.08.2008 |

Onkohan kuinka "vaarallaista". Asia hieman vaivaa minua...

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan haittaa mitään!

Onnea vauvan odotukseen:)

Vierailija
2/19 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykkösoluessahan ei ole paljon prosenttejakaan. Ei todellakaan ole vaarallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

googletin eilen aiheesta ja löysin keskusteluja, että ykkösolutkin on vaarallista:) Mutta jos sitä saa lapsetkin ostaa kaupasta, niin maalaisjärjellä ajateltuna sitä voisi juoda joskus raskaana ollessakin. t.ap

Vierailija
4/19 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istukka ei ole vielä tuossa vaiheessa niin valmis että olisi yhteydessä äidin verenkiertoon, joten sikiö ei alkoholia saanut.

googletin eilen aiheesta ja löysin keskusteluja, että ykkösolutkin on vaarallista:) Mutta jos sitä saa lapsetkin ostaa kaupasta, niin maalaisjärjellä ajateltuna sitä voisi juoda joskus raskaana ollessakin. t.ap

Vierailija
5/19 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykkösoluttahan voi ihan huoletta juoda raskauden aikana esim. saunajuomana.

Itse vedin pitkän kaavan mukaiset pikkujoulut esikoista odottaessa, siis 12h syömistä ja juomista, aperitiivia, viiniä moooonta lasia, skumppaa, jälkkäri irish coffeet ja vielä pubissa sen jälkeen viiniä. Olin ollut sitten jo rv 4+5, soitin tosiaan lääkärille aiheesta. Käski olla huoletta, tuossa vaiheessa ei istukka ole vielä äidin verenkierron kanssa yhteydessä tms, joten ei mitään huolta.

Nautihan raskaudestasi :)

Vierailija
6/19 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan että ala-asteella me joskus ostettiin kaverin kanssa ykköstä kaupasa. Ei se sitten näköjään ollut sallittua!

ap

Vierailija
7/19 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta vuonna 1997 tuli laki, joka kieltää tuon vahvuisten juomien myynnin ala-ikäisille. Eli itse olen lapsena ostanut ykköstä ihan laillisesti. Huh huh.

ap

Vierailija
8/19 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisessä raskaudessa, kun en vielä tiennyt että olin raskaana, vedin oikeat perskännit (juhannus jne). Siitäkin lääkäri vakuutti että voi olla huoletta kun viikot ovat niin vähäiset.

Eli älä huolehdi. :) Kaikki ok.

Vierailija
9/19 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos niitä juo raskauden aikana jatkuvasti.

Ole rauhassa ap, sinulla eikä vauvallasi ole mitään hätää.

Vierailija
10/19 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä tietävät

Vierailija
11/19 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse join rv 6 persläpät, enkä tiennyt vielä olevani raskaana. Kuukautiseni ovat niin epäsäännölliset. Sitten lääkärissä rv 8 olin todella huolissani ja lääkäri sanoi, että älä huoli, luonto on asiat hoitanut niin, että vasta n. rv 8 - 10 hän suosittelee alkoholin pois jättämistä kokonaan. Terve lapsi meille syntyikin. Ei ykkösolut vahinkoa muutenkaan tee.

Vierailija
12/19 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan nyt siis aivan tavallisia äitejä, en alkoholisteja.

Vierailija
13/19 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä juo liikaa, mutta uutena vuotena tuli juotua. Olin silloin 3-4 vkoa raskaana. Kierto kun on epäsäännöllinen, niin tuli muutenkin vähän lipiteltyä, ennenkuin sain tietää raskaudestani kolmannella kuulla.

Lapsi on erittäin terve.

Vierailija
14/19 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun juotiin miehen kanssa kaksi viinapulloa puoliksi. Oksensin illalla ihan tolkuttomasti ja paha olo loppui vasta seuraavana iltana, eli 24h siitä kun aloin juomaan. Ja join neljä lasillista viiniä. Ihan tavallisia 0,75 litran pulloja. Eli puolet molemmista. Käytännössä siis join yhden 0,75 litran viinipullon jossa prosentteja jotain 11%.

Krapulapäivää seuraavana päivänä tein testin ja plussahan se siellä. En usko, että ilman raskautta olisi olo ollut sen kummempi. Siitä vaan alkoi sitten melkein 3kk kestänyt raskauspahoinvointi.

Nyt käyty ultrassa ja np-turvotukset otettu ja kaikki, ja kunnossa näyttäis olevan. En usko, että noin aikainen alkoholinkäyttö mitään vaikuttaa, jos jää yhteen kertaan.

Vierailija
15/19 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

todistaa, että jokin vika lapsessa johtuisi äidin yhdestä satunnaisesta kännistä. Ja fas-lapset ovat sitten asia erikseen, mutta siitä tässä tuskin oli kyse.

Vierailija
16/19 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun alkio kiinnittyy kohdun limakalvolle, alkio alkaa saada ravinnon ja hapen kohdun seinämän verisuonten kautta. Myöhemmin kehittyy istukka. Ihmeellinen on tämä käsitys, että sikiö ei olisi yhteydessä äitiin ennen istukan kehittymistä.

Vierailija
17/19 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme ykkösolutta vastaa ilmeisesti vain yhtä pulloa olutta:) Eli ei tainnut olla järkeä koko kysymyksessäni!

t.ap

Vierailija
18/19 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari pulloa siideriä joka ikinen päivä. Lapsi terve.

Vierailija
19/19 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve 5 vuotias lapsi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi