Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskonto tuhonnut jälleen kerran yhden ihmisen elämän, Camillan tarina

Vierailija
18.02.2023 |

Camillan tarina yksi monien joukossa ja vaikka se kertoo Jehovan todistajien yhteisöstä pätevät samat lainalaisuudet muihinkin uskonnollisiin yhteisöihin, myös evankelisluterilaiseen kirkkoon.

Kavahtakaa hyvät ihmiset järjestäytyneitä uskontoja, ne ainoastaan tuhoavat ja orjuuttavat teidät sekä tekevät teistä pappis-säädyn kuuliaisia palvelijoita vailla omaa tahtoa.
Suurimpana järjestäytyneiden uskontojen syntinä toimii kuitenkin niiden dogmaattisuus eli kärjistäen esitettynä sinun tulee uskoa kuten meidän dogmimme osoittavat tai et ole tervetullut joukkoomme.
Tämä dogmaattinen pakko katkaisee yhteyden Jumalaan ja omaan kehittymiseesi.

On jopa aiheellista kysyä, tulisko kaikki järjestäytyneet uskonnot lakkauttaa ihmisyyden nimissä?

"Kun Camilla postitti erokirjeen, lahkon miehet ilmestyivät oven taakse kertoo nyt rajuista seurauksista, joita lahkoon kuuluminen aiheutti

Camilla Nissinen on viettänyt 1,5 vuotta elämästään sairaalan suljetulla osastolla. Vasta eroaminen uskonyhteisöstä 27-vuotiaana käynnisti paranemisprosessin.

https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000009400812.html

Kommentit (154)

Vierailija
141/154 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo IS:n artikkeli kannattaa muuten lukea ajatuksella kokonaisuudessaan.

On lahkoista erottu ihan terveenäkin.  Ja muutenkin voi kokea kaikenlaista painostusta.  Maallinenkin laki on olemassa.  Ateisteissakin on mielenterveydeltää horjuvia.  Höpöjuttu periaatteessa

Uskonnollinen väkivalta ei ole koskaan höpöjuttu.

- Ap-

Ja siihen väkivaltaan on kuulunut juuri tuo helvetintulioppi, kaamea pelote esim vanhuksille!!

Tiedä mitä tarkoitat moisella hutaisulla.  Oletko lukenut mieli avoimena raam atun?

Kyllä se on ennenkaikkea pelastusoppi jota se edustaa.  Ja vapautta valita, itse saamme tiemme valita sen mukaan.

Nykyään vapaus valita mutta mietihän menneitä vuosisatoja, mikä hir-veä peloite se oli miljoonille ihmisille, joilla ei ollut mahdollisuutta lukea Raamattua. Helvetintuoppi vaan kukoisti ja se anekauppa ja kirkot rikastui.

Vierailija
142/154 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On aika järkyttävää tämä viha uskovia kristittyjä vastaan. Ja ihan hirveää Jeesuksen pilkkaa. Kaikki tietävät että Jeesus ei neuvonut ketään tekemään väkivaltaa. Kaikki tietää että Jeesus sanoi että jos joku pyytää sinua kulkemaan kanssaan matkan, niin kulje kaksi ja jos joku pyytää antamaan sandaalit niin anna paitasikin. Ei ole parempaa ihmistä kuin Jeesus. Hän tarjosi ikuista elämää paikassa missä ei ole murhetta. Kän kutsui, tervetuloa kaikki. Hän tarjoaa elävää vettä, et tule janoiseksi kun sitä juot. Jos et tule Jumalan luo, tulet olemaan siellä missä Jumalaa ei ole. Siellä missä ei ole Jumalaa, ei ole tätä hyvää mitä Jumala luo. Jumala on luonut tämän luonnon, puut, eläimet.

Olen pahoilleni kaikille ihmisille joita joku toinen ihminen on kohdellut kaltoin, ja vielä enemmän pahoillani jos joku on tehnyt niin Jeesuksen nimissä. Täällä maailmassa on paljon pahaa ja ihmiset tekee pahaa.

Syyttäkää uskovia ihmisiä, mutta älkää syyttäkö Jumalaa. Minä olen uskova, Jeesus on minun pelastajani, minä olen syyllinen vaikka mihin kauheaan ja ansaitsisin helvetin tulen ja tunnustan teillekin että olen ihan täysin mätä. Mutta Jeesus ei tehnyt mitään pahaa eikä neuvo muitakaan tekemään.

Kun kristityt lakkaavat halveksimasta kaikkia muita maailman uskontoja ja korostamasta omaa ylivertaisuuttaan, ateistit mukaan lukien, kukaan ei enää vihaa kristittyjä. Miksi pitäisi vihata kohteliasta ihmistä, joka kohtelee muita tasavertaisina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/154 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On aika järkyttävää tämä viha uskovia kristittyjä vastaan. Ja ihan hirveää Jeesuksen pilkkaa. Kaikki tietävät että Jeesus ei neuvonut ketään tekemään väkivaltaa. Kaikki tietää että Jeesus sanoi että jos joku pyytää sinua kulkemaan kanssaan matkan, niin kulje kaksi ja jos joku pyytää antamaan sandaalit niin anna paitasikin. Ei ole parempaa ihmistä kuin Jeesus. Hän tarjosi ikuista elämää paikassa missä ei ole murhetta. Kän kutsui, tervetuloa kaikki. Hän tarjoaa elävää vettä, et tule janoiseksi kun sitä juot. Jos et tule Jumalan luo, tulet olemaan siellä missä Jumalaa ei ole. Siellä missä ei ole Jumalaa, ei ole tätä hyvää mitä Jumala luo. Jumala on luonut tämän luonnon, puut, eläimet.

Olen pahoilleni kaikille ihmisille joita joku toinen ihminen on kohdellut kaltoin, ja vielä enemmän pahoillani jos joku on tehnyt niin Jeesuksen nimissä. Täällä maailmassa on paljon pahaa ja ihmiset tekee pahaa.

Syyttäkää uskovia ihmisiä, mutta älkää syyttäkö Jumalaa. Minä olen uskova, Jeesus on minun pelastajani, minä olen syyllinen vaikka mihin kauheaan ja ansaitsisin helvetin tulen ja tunnustan teillekin että olen ihan täysin mätä. Mutta Jeesus ei tehnyt mitään pahaa eikä neuvo muitakaan tekemään.

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Vierailija
144/154 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristilliset käsitykset  henkisestä elämästä ovat peräisin muinaisista, juutalaisista, ja juutalaiset assyrialaisista, ja assyrialaiset intialaisista, ja kaikki menevät taaksepäin: mitä uudempi, sitä alempi, mitä vanhempi, sitä korkeampi.

Vierailija
145/154 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kristityt lakkaavat halveksimasta kaikkia muita maailman uskontoja ja korostamasta omaa ylivertaisuuttaan, ateistit mukaan lukien, kukaan ei enää vihaa kristittyjä. Miksi pitäisi vihata kohteliasta ihmistä, joka kohtelee muita tasavertaisina.

Lue uudestaan kristinuskon oppi. Siellä ei todellakaan käsketä vihaamaan yhtään ketään. Siellä neuvotaan rakastamaan ja rukoilemaan toisten ihmisten puolesta, kaikkien. Mistä olet saanut näin väärän käsityksen? No, jokatapauksessa, olet saanut väärän käsityksen. Ei se tosin ihme ole, sillä tämä maailma on täynnä eksytystä. Ja huom, tässä en moiti sinuna, sinun persoonaa.

Emme edes odota ateistilta hurskasta käytöstä. Kristittyjen tulee edustaa hengellisyyttä ja heillä on oltava tietyt käyttäytymisvaatimukset. Lisäksi kristittynä oleminen ei ole automaattisesti synonyymi pyhyydelle ja moraalille. Lue esimerkiksi sanomalehtiä.

Odotamme  kristityiltä hyvää käytöstä, koska  heidän pitäisi  edustaa "jumalallisuutta".

Vierailija
146/154 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue uudestaan kristinuskon oppi. Siellä ei todellakaan käsketä vihaamaan yhtään ketään. Siellä neuvotaan rakastamaan ja rukoilemaan toisten ihmisten puolesta, kaikkien. Mistä olet saanut näin väärän käsityksen? No, jokatapauksessa, olet saanut väärän käsityksen. Ei se tosin ihme ole, sillä tämä maailma on täynnä eksytystä. Ja huom, tässä en moiti sinuna, sinun persoonaa.

Yksi asia on oppi, toinen  asia on se, että kristinuskon seuraajat  ovat muuttaneet käytöksellään sen opin tunnistamattomaksi.

Vierailija
147/154 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin kirjoitin, että eräs tuntemani fyysikko on saanut Egyptissä sijaitsevan luostarin munkeilta tietoa, muinaisia käsikirjoituksia, joissa oli reinkarnaatioppi, aivan  kristillisessä luostarissa. En tiennyt, mikä luostari oli kyseessä. Kuulin häneltä, että se oli Pyhän Katariinan luostari. Ja hän kertoi, että jälleensyntyminen oli alun perin osa kristinuskoa. Mutta että Raamatusta oli jätetty paljon pois kaikenlaisissa kirkolliskokouksissa ja niin edelleen. Joten nämä munkit tietävät reinkarnaatiosta ja uskovat siihen, koska se on alkuperäisissä teksteissä.

Vatikaanin kirjastossa on epäilemättä monia mielenkiintoisia asioita, paljon tietoa.  Mutta vain osa siitä on tarkoitettu laajalle yleisölle. Luulen, vaikka  tiedä varmasti, että Vatikaani on tietoinen reinkarnaatiosta, mutta ei halua sanoa sitä, koska muuten koko rikas organisaatio tuhoutuisi, kristinusko tuhoutuisi ja olemassa oleva valtava rikkaus, joka petoksella kerätty vuosisatojen ajan,  olisi vaarassa. Ja myös munkit  ovat vaarassa, jos alkavat levittää sitä tietoa. Vatikaani ei tiedä kaikkea mitä luostareissa on, onneksi.

Kristillinen kirkko oli pitkään kieltänyt antiikin kulttuurin, koska se piti kreikkalaisten filosofiaa uhkana maailmankuvalleen. Piilottamalla kreikkalaisten tekstit luostareihin kirkko ei kuitenkaan voinut pitää niitä salassa munkeilta, jotka kopioivat ja säilyttivät käsikirjoituksia. Näin antiikin ajatus vaikutti kristilliseen maailmankuvaan, sillä jokainen maailmankatsomus tarvitsee vankan perustan.

Vierailija
148/154 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo IS:n artikkeli kannattaa muuten lukea ajatuksella kokonaisuudessaan.

On lahkoista erottu ihan terveenäkin.  Ja muutenkin voi kokea kaikenlaista painostusta.  Maallinenkin laki on olemassa.  Ateisteissakin on mielenterveydeltää horjuvia.  Höpöjuttu periaatteessa

Uskonnollinen väkivalta ei ole koskaan höpöjuttu.

- Ap-

Tarkoitatko nyt sitä hirveää helvetintulipelottelua, mitä esim luterilainen kirkko teki vuosisadat?

Myös sitä.

Tämän helvetintulipelottelun ainoa tarkoitus oli lisätä kirkon ja papiston jo ennestään suunnatonta valtaa yli muiden ihmisten.

- Ap-

Vierailija
149/154 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jehovat ovat harhaoppisia, koska he eivät tunnusta Pyhää Henkeä, joka on kristinuskon kolmiyhteisen Jumalan olennainen osa, aivan kuin Isä ja Poika."

Vai onko sittenkin niin, että harhaoppi on juuri pakanalliseen pohjautuva kolminaisuus, jonka pakanallinen keisari vaati otettavaksi opin perusteiksi. Raamatussa itsessään kolminaisuudesta ei puhuta sanaakaan, itseasiassa Jumala useaan kertaan painottaa olevansa yksi ja nimenomaan yksi ainoa. Mitä tulee jehovan todistajiin, en ole koskaan tuntenut itseäni "vainotuksi" vaikka erosinkin.

Johanneksen kirjeessä: "kolme on taivaassa todistajaa: Isä, Sana ja Pyhä Henki ja nämä kolme ovat yhtä."

Tätä ei tosin löydy JHT:ien Raamatusta.

Jehovat eivät ole kristittyjä. Raamatusta valikoitujen palojen poimiminen ja vääristely omien intressien ajamiseksi on täyttä pahuutta.

Jaa, no tuolla perusteella kaikki kristilliset uskonnot on täyttä pahuutta. Kirkolliskokouksissahan nämä ovat osia raamatusta poistaneet setien päätöksellä.

Vierailija
150/154 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se ollut ne ihmiset jotka "tuhosivat" Camillan elãmän uskontonsa varjolla.

Nyt puhutaan siitä, mitä kaikkea tapahtuu uskonnollisissa organisaatioissa, myös kristinuskossa. Ovatko kaikki kristityt hyviä, papit myös?

Onko ihminen hyvä?

“The conversion of a savage to Christianity is the conversion of Christianity to savagery.”

— George Bernard Shaw

Nyt jo Shawista on tullut kristittyjen  uus Raamattu.

Aamen.

niin.

Vierailija
151/154 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häntä kristinusko tuhonnut, vaan ihmiset, jotka uskonnon varjolla harrastavat sadismia. Jos sanovat olevansa uskovia, niin ei se heitä sellaisiksi tee. "Hedelmistään puu tunnetaan".

Vierailija
152/154 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei häntä kristinusko tuhonnut, vaan ihmiset, jotka uskonnon varjolla harrastavat sadismia. Jos sanovat olevansa uskovia, niin ei se heitä sellaisiksi tee. "Hedelmistään puu tunnetaan".

Kyllä ja kristinuskon historia kertoo juuri näistä uskon hedelmistä. Hirveää luettavaa!

Vierailija
153/154 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanasti kirjoitit, uskonsisar tai veli. Siunausta Sinulle.

Vierailija
154/154 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdysvalloissa vihajärjestöksi luokiteltu porukka kerää maamme pahimmalle jeesustelijalle Rässisen Päiville rahaa taas.

Jeesus tuskin katsoo hyvällä Päivin ja muidenkaan muka Jeesuksen nimissä sekoilevia hörhöjä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän