Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tapahtuis jos ois ulkomailla ja myöhästyis paluulennolta eikä ois rahaa uuteen lentolippuun?

Vierailija
18.02.2023 |

Vietäiskö sut putkaan? XD

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on niin persaukinen, niin ei kannata lähteä kotoa mihinkään, ikinä. Jatka kattoon sylkemistä 😊

Vierailija
42/56 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi kerran Hollannissa näin. Virkailija vain nauroi iloisesti ja antoi minulle lipun seuraavalle lennolle. En vieläkään tiedä kuinka se oli mahdollista. Hollantilaiset ovat kylläkin leppoisaa väkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma vika, todennäköisesti makaisit kadulla kunnes jollain keinolla saat rahat kasaan uuteen lippuun, hyvällä onnella lähetystö lainaa rahaa uuteen lippuun, ei anna.

Jos hyvä matkavakuutus ja erinomainen selitys niin vakuutus korvaa.

Vierailija
44/56 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävi kerran Hollannissa näin. Virkailija vain nauroi iloisesti ja antoi minulle lipun seuraavalle lennolle. En vieläkään tiedä kuinka se oli mahdollista. Hollantilaiset ovat kylläkin leppoisaa väkeä.

Todennäköisesti avoin lippu kyseessä, lippuehdot vaihtelee suuresti. 

Halpalipuissa ei ole vaihto tai palautus ominaisuutta.

Vierailija
45/56 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä varten matkoille aina mukaan luottokortti, että jos/kun jotakin menee mönkään, on millä maksaa. Ja luottokortin saa nykyään opiskelijakin.

Kerran olen joutunut laittamaan sähköpostia nettikahvilasta sukulaisille, että laitatteko Western Unionin kautta rahaa, kun varastettiin sekä puhelin että lompakko :D. Onneksi laittoivat ja vahingosta viisastuneena nykyään on useampi kortti aina matkoilla ja eri paikoissa.

Vierailija
46/56 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MItä teet Suomessa, jos myöhästyt junasta/linja-autosta/lennolta, johon sulla oli lippu eikä rahaa ostaa uutta lippua? Nii-in, ihan samoin toimit siellä ulkomailla.

vähän eri asia joku 1000 euron lento kuin 10 euron bussimatka...

Kuka lähtee reissuun, jos tilillä on noin vähän rahaa. Ihan viimeisillä pennosilla on pakko lähteä jonnekin?

Tällä palstallahan aina sanotaan, että köyhäkin voi matkustella, koska lentolippuja saa niin halvalla. 

Vierailija
47/56 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on ihan normikaytanto. Mina myohastyin Lontoossa New Yorkin lennolta, laittoivat minut Bostoniin menevaan koneeseen ja sielta oli pieni hyppy NYCiin.

Kun kadessa on kayttamaton lippu niin eihan siina tarvitse uutta ostaa.

Vierailija
48/56 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vaikuttaa osalle tulevan täytenä yllätyksenä ettei ole mitään kaikkiauttavaa tahoa joka hoitaa rahallisesti asiat kuntoon jos itse ei saa. Olen työn puolesta törmännyt muutaman kerran näihin jotka ovat hädässä ulkomaanmatkansa aikana, eikä siinä muuta voi tehdä kuin ohjata suurlähetystöön (Suomi tai muiden Pohjoismaiden) pyytämään apua jotta saa kotimatkalle matkalipun ostettua. 

Älä ohjaa enää pliis. Tässähän on jo muutamaan kertaan kerrottu, että lähetystö EI auta.

Vierailija
49/56 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallisen sillan alle asumaan sitten. Onhan noita nähty. Toki jos johonkin rikokseen syyllistyt, niin vauraassa länsimaassa saattavat karkoittaa sinut -> ilmainen lento kotimaahan + pidempi tai lyhyempi maahantulokielto (voi koskea myös muita maita). Kehitysmaassa todennäköisesti joudut vankilaan joka voi olla tai olla olematta parempi paikka kuin se sillan alus.

Vierailija
50/56 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei tule valtio apuun. Äidiltä pitäisi lapsen rahaa pyytää. Harmi jos ei äidilläkään ole.

Kerrot kääntyneesi muslimiksi ja nyt sinua vainotaan. Peksu hommaa sinut kotiin.

Vierailija
51/56 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat pikapanon tilillesi. Paljonko pannaan?

Vierailija
52/56 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoradalle liftaamaan. Peukku pystyyn ja sormet ristiin, ettei jää lentsikan pyörien alle.

Vierailija
53/56 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei tule valtio apuun. Äidiltä pitäisi lapsen rahaa pyytää. Harmi jos ei äidilläkään ole.

Kerrot kääntyneesi muslimiksi ja nyt sinua vainotaan. Peksu hommaa sinut kotiin.

Pummit jostain mustan lakanan ja tekeydyt Isis-vaimoksi.

Vierailija
54/56 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kerran myöhästynyt lennoltani (olisivat ottaneet matkustajana kyytiin, mutta eivät suostuneet enää lähtöselvittämään matkatavaroita) ja silloin menin lentoyhtiön tiskille ostamaan lipun seuraavalle lennolle luottokortillani. Tuli edullisemmaksi ostaa meno-paluu kuin yhdensuuntainen lippu.

Vieläköhän lentoyhtiön tiskeillä myydään lippuja? Nykyään he taitavat olla tiskin takana lähinnä riitelemässä asiakkaiden kanssa kadonneista matkatavaroista ja myöhästymisistä.

Vierailija
55/56 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäät tietysti lentokentälle asumaan kuten Tom Hanks leffassa teki 😁

Vierailija
56/56 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MItä teet Suomessa, jos myöhästyt junasta/linja-autosta/lennolta, johon sulla oli lippu eikä rahaa ostaa uutta lippua? Nii-in, ihan samoin toimit siellä ulkomailla.

vähän eri asia joku 1000 euron lento kuin 10 euron bussimatka...

Kuka lähtee reissuun, jos tilillä on noin vähän rahaa. Ihan viimeisillä pennosilla on pakko lähteä jonnekin?

Tällä palstallahan aina sanotaan, että köyhäkin voi matkustella, koska lentolippuja saa niin halvalla. 

Kyllä köyhä voi matkustella, kunhan on luottokortti tai edes joku läheinen jolta saa apua sitten jos tosiaan jotain sattuu. Kyllä nyt joku varautumissuunnitelma täytyy olla. Tyhmän ei kannata matkustaa. Kyllä minulta on esim. Yksinhuoltajakaveri kysynyt, että haenko hänen lapsensa takaisin Suomeen jos hänelle sattuu jotain. Fiksut varautuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme