Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tapahtuis jos ois ulkomailla ja myöhästyis paluulennolta eikä ois rahaa uuteen lentolippuun?

Vierailija
18.02.2023 |

Vietäiskö sut putkaan? XD

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tätä miettinyt moneen otteeseen kun reissussa olen suurimman osan vuotta. Itsellä siis on rahaa, mutta ihmiset kun nykyään ovat niin huithapeleita ja kuvittelevat, että aina löytyy Suomen kaltainen hyvinvointivaltio, joka auttaa hädässä olevia. Mitä tapahtuu kun meneekin esimerkiksi Itävaltaan ja myöhästyy paluulennolta ja ei olekaan rahaa ostaa lippua? Mitä sitten porukka tekee?

Kellään ei tähän ole vastausta, kummallista.

https://finlandabroad.fi/web/aut/hadassa-matkalla

Vierailija
22/56 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten ei kannata reissata

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat pikavippiä, jos tutuilla ei ole lainata. 

Vierailija
24/56 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävelet suomen lähetystöön

Ei se lähetystö tietenkään mitään lentolippua takaisin maksa. Auttavat kyllä ottamaan yhteyttää sukulaisiin tai tuttaviin joilta voisi lainata rahaa. 

Kerran 80- luvulla antoivat rahaa lentilippuun mutta maksoin takaisin heti Suomessa, kun lupasin.

Ei varmaan toimi enää, kun sanaan ei voi luottaa.

Vierailija
25/56 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putkaan sut vietäisiin ainoastaan, jos teet jonkun rikoksen tai vaikka häiriökäyttäydyt. Toki jos olet maassa, jonne tarvitaan viisumi, ja sun viisumi menee siinä sitten umpeen, niin sitten toki voi viranomaiset kiinnostua. Mutta ensin pitäisi tapahtua jotain, että joku viranomainen huomaisi, että olet maassa ilman viisumia.

Kyllä se niin vaan on, että ihan itse olet itsestäsi vastuussa. Jos ei ole varaa paluumatkaan, niin varmaan sitten alat rakentaa itsellesi elämää siellä, missä olet.

Vierailija
26/56 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostat uuden lentolipun, jos sinulla on rahaa.

Jos ei ole rahaa, niin sitten pitäisi yrittää lainata perheeltä tai kaverilta.

Ulkoministeriö ei maksa mitään:

Ulkoministeriö ei voi maksaa matkailijan kotimatkakuluja, vaan vastuu ulkomaanmatkasta – myös kotimatkasta – aiheutuvista kuluista kuuluu aina matkailijalle itselleen.

Pyydä Suomessa olevaa omaistasi tai tuttavaasi ostamaan sinulle sähköinen matkalippu tai siirtämään varoja tilillesi kotimatkaa varten. Pankki- tai luottokortilla voi yleensä nostaa ulkomailla valuuttaa. Jos tilisiirto ei ole mahdollinen, varoja voi siirtää ulkomaille myös jonkin kansainvälisen rahanvälitystoimiston (esim. Forex, Money Gram, Tavex, Western Union) kautta.

No entä jos ei ole rikkaita tuttuja?

Ei siihen nyt kovin rikas tarvitse olla että saa muutaman satasen lentolipun.

Vierailija
27/56 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa varmaan sitten tutustuu siihen oikeaan maailmaan missä ei ole aina joku täti auttamassa kun itse ei jaksa ja taikaseinä josta tulee rahaa. Onhan noita suomalaisia ongelmatapauksia kadulla thaimaassa ja espanjassa.

Vierailija
28/56 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran myöhästynyt lennoltani (olisivat ottaneet matkustajana kyytiin, mutta eivät suostuneet enää lähtöselvittämään matkatavaroita) ja silloin menin lentoyhtiön tiskille ostamaan lipun seuraavalle lennolle luottokortillani. Tuli edullisemmaksi ostaa meno-paluu kuin yhdensuuntainen lippu.

Vierailija
29/56 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

MItä teet Suomessa, jos myöhästyt junasta/linja-autosta/lennolta, johon sulla oli lippu eikä rahaa ostaa uutta lippua? Nii-in, ihan samoin toimit siellä ulkomailla.

Vierailija
30/56 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MItä teet Suomessa, jos myöhästyt junasta/linja-autosta/lennolta, johon sulla oli lippu eikä rahaa ostaa uutta lippua? Nii-in, ihan samoin toimit siellä ulkomailla.

vähän eri asia joku 1000 euron lento kuin 10 euron bussimatka...

Vierailija
31/56 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tätä miettinyt moneen otteeseen kun reissussa olen suurimman osan vuotta. Itsellä siis on rahaa, mutta ihmiset kun nykyään ovat niin huithapeleita ja kuvittelevat, että aina löytyy Suomen kaltainen hyvinvointivaltio, joka auttaa hädässä olevia. Mitä tapahtuu kun meneekin esimerkiksi Itävaltaan ja myöhästyy paluulennolta ja ei olekaan rahaa ostaa lippua? Mitä sitten porukka tekee?

No jos mulle kävis huonosti just jossain Itävallassa, Saksassa tai Sveitsissä eikä mulla kerta kaikkiaan olisi mitään muuta toimivaa varasuunnitelmaa ja apua saatavilla, niin laittaisin viestiä tilanteestani erään saksalaisrockbändin isoon fb-faniryhmään, jossa jo oon. Ihan varmasti sitä kautta saisin apua ihan missäpäin vaan noilla seuduilla olisin.

Jos ei tämä toimisi, hengaisin yön mahdollisimman pitkälti lentoasemalla ja sitten menisin aamulla kiertämään vaikka jotain kahviloita ja hotelleita ym. ja yrittäisin saada jotain työtä, millä saisin tienattua sen paluulipun verran rahaa. 

Onko sulle nyt käynyt näin vai mistä moinen pohtiminen?

Jos ei ole, niin kannattaa tosiaan kuitenkin reissuun lähteä silleen, että on hitusen ekstraa. :)

Toki tietty mahdollista aina, että kaikesta varautumisesta huolimatta jotain älyttömän yllättävää voi aina tapahtua. Mutta kyllä ne asiat aina jotenkin yleensä saa junailtua. :D

Vierailija
32/56 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itävaltahan on lähellä, ei sieltä ole kuin liftata kotiin ja pummia Tallinnassa rahat laivaan joltain hellämieliseltä. 

Vierailija
33/56 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itävaltahan on lähellä, ei sieltä ole kuin liftata kotiin ja pummia Tallinnassa rahat laivaan joltain hellämieliseltä. 

Korjaan: ei tarvi edes tuota, kiertää Haaparannan kautta ja liftaa koko matkan. 

Vierailija
34/56 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vähän eri asia joku 1000 euron lento kuin 10 euron bussimatka...

Kuka lähtee reissuun, jos tilillä on noin vähän rahaa. Ihan viimeisillä pennosilla on pakko lähteä jonnekin?

Vierailija
35/56 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin kysymään töitä jostain hotellista/ ravintolasta. Ehkä saisi yöpyäkin jossain nurkassa ja saisi jotain ruokaakin. Sitten vaan tekisin töitä, kunnes matkarahat olisivat koossa.

Vierailija
36/56 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita Pekka Haavistolle niin se vuokraa Finnairin koneen sua hakemaan.

Niin, jos et ole etnisesti suomalainen tai valkoinen, muuten olet omillasi,

Vierailija
37/56 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin johonkin hanttihommiin tienaamaan matkarahat.

Vierailija
38/56 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjaan: ei tarvi edes tuota, kiertää Haaparannan kautta ja liftaa koko matkan. 

Voi myös ihan vaan kävellä. Päivittää samalla johonkin someen matkaltaan, niin saa varmaan median kiinnostumaan ja seuraajia ja jopa tuloja siitä hommasta. Ryhtyy siis sellaiseksi kassi-Almaksi, että matkalaukkujen kanssa raahautuu pikkuhiljaa eteenpäin.

Vierailija
39/56 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liftaa.

Vierailija
40/56 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaikuttaa osalle tulevan täytenä yllätyksenä ettei ole mitään kaikkiauttavaa tahoa joka hoitaa rahallisesti asiat kuntoon jos itse ei saa. Olen työn puolesta törmännyt muutaman kerran näihin jotka ovat hädässä ulkomaanmatkansa aikana, eikä siinä muuta voi tehdä kuin ohjata suurlähetystöön (Suomi tai muiden Pohjoismaiden) pyytämään apua jotta saa kotimatkalle matkalipun ostettua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme