Miksi sinkkumiehille aina ehdotetaan tanssitaitoa ja lavatansseja? Eihän niissä käy kuin vanhukset
Usein ehdotetaan sinkkumiehille tanssitaidon hankkimista ja lavatansseihin menemistä. Mutta ymmärrättekö te yli 70-vuotiaat, jotka tätä yleensä ehdotatte, että nykypäivänä alle 40-vuotiaat ei pahemmin lavatansseista välitä?
Se lavatanssikulttuuri, joka oli 80-luvulla, on kuollutta. Kannattaa vanhustenkin herätä tähän päivään.
Lavatansseissa keski-ikä on 60 vuotta ja suurin osa nuoremmistakin pariskuntia. Ei siellä sinkkunaiset luuhaa.
Ärsyttää lähinnä tuollainen vanhanaikainen ja vanhoillinen maailmankuva.
Kommentit (76)
Olen sinkkumies, ikää kuutisen kymmentä, eli siis vanhus- osastoa. Olen lukenut näiltä palstoilta, että lavatansseissa on ikäisiäni naisia pilvin pimein, niin että sinne siis!
Nuoruudessani kävin paljonkin lavatansseissa, maaseudulla kun asuin silloin niinkuin nytkin.
Nyt, kun välillä oli avioliiton ja lasten tiimoilta pidempi tauko lavatansseista, oli mielenkiintoista nähdä kuinka asiat ovat tanssilavoilla muuttuneet:
Ensiksikin, silloin -80 ja -90 luvuilla tansseissa oli enemmän nuoriakin, sekä selkeästi sinkkumarkkinoilla olevia naisia. Tanssitaito- vaatimus ei ollut niin viimeisen päälle, lavalle tultiin tapaamaan toisia ihmisiä ja hieman tanssimaankin.
Nykyisin tansseissa käyvät ne, jotka harrastavat tanssia. He ovat hardcore tanssifaneja, jotka kiertävät kolmet-, jopa viidet tanssit viikossa asuntoautoillaan, useimmiten pariskuntia. Niin ikään isosti edustettuina ovat erilaisten tanssiseurojen ja tanssikurssien ihmiset, heidät tunnistaa tanssinharrastuskengistä ja urheiluvaatteista. He ovat paikalla tanssimassa, eivät etsimässä seuraa itselleen.
Nämä puoliammattilaiset tanssivat keskenään, siellä sujuu fusku, jitterbuug, pas des pagne, Kentucky flipeti flop, Manhattan moonwalk, California choo-choo, South- Dakota slowdown, ja Tennessee two-step, ja edellyttävät näitten hallintaa myös tanssittajiltaankin.
Ennen tansseista saattoi löytää ihan tavallisen mukavan naisen joka oli tullut tansseihin hieman tanssimaan ja hieman haku päällä.
Nykyään tämä mahdollisuus on pienentynyt murto- osaan entisestä.
Ainakaan itselleni ei esim. viime kesän muutamasta lavatanssikerrasta jäänyt sellaista vaikutelmaa että olisi mahdollisuus joku sieltä löytää.
Pariskuntia, näitä tanssikenkäläisiä, tai sitten minulle liian nuoria naisia jotka hekin olivat selkeästi seurustelevia.
Ihan mukavaa siellä oli, ja muutamat pelit tuli tanssittuakin, ei siinä mitään. Mutta siihen se jäikin.
Täällä puhuu sellaiset joilla ei ole mitään hajua nykyajan lavatansseista, tai ovat sattumalla nähneet telkusta jotain 10 vuotta sitten kuvattua karavaanarieläkeläisten suosimaa lavatanssi"iltaa" . Jotka oikeasti olivat päivällä ja sinne ei tavalliset lavatanssijat menneet, lisäksi kymmenessäkin vuodessa asiat muuttuu... Katsokaas Instasta tiliä Humppapimpulat - älkää antako sanan humppa hämätä, se lie sisäpiirivitsi. Toki tansseja on monenlaisia ja tanssijoiden ikäjakauma tulee pitkälti kulloisestakin esiintyjästä.
#tanssikurssit #valasranta #pavi #taikakuu #hurma #varjokuva ja sitä rataa
Vierailija kirjoitti:
Parista kylpylästä kokemus; vain paikalliset tanssikerholaiset lattialla. Suorittavat otsa rypyssä verkkareissaan askelkuvioita. Tanssikaveri = treenikaveri. Hiki haisee eikä kellään ole hauskaa.
Tämä sama ilmiö on kaikilla lavoillakin, jos lähistöllä vaan on tanssiseura. Tavan tallaaja ei sovi mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo... oma mielikuvani tanssi-"skenestä" on se, että siellä käy tanssinharrastajia ja semmoista sisäpiirin porukkaa muutenkin. Ei siellä pärjää enää kossupullon voimalla ja edestakaisin huojumalla.
Tanssitreeneihin on ihan vapaa pääsy. Omalta mukaavuusalueeltaaan voipi poistua, vaikka siellä tosi turvallista onkin.
Onhan sinne vapaa pääsy, mutta varsinkin aloittelevana miehenä huomaat jonkin tanssiseuran kurssilla, että et ole ihan haluttua harjoittelu seuraa. Ja kyllä jotkut tanssiharrastuksessaa pitkälle edenneet miehetkin karsastavat aloittelevia naisia.
Suomalainen ei osaa rentoutua. Vaihtoehtoina joko kännissä yökerhossa tai suoritusmentaliteetilla lavatansseissa.
Kun kaivattaisiin välitöntä ja hauskaa yhdessäoloa ilman "panssareita" ja järkiperäistä suorituskeskeisyyttä.
Koska nuorta saa aina mutta harvoin KUNNON vanhaa
Ketä miestä kiinnostaa tanssia yleensäkin? Vähän kuin ehdottaisi naiselle, että ala harrastaa autonrassausta, niin samalla voi mieskin löytyä.
Kai ne luulee että niissä käy kunnon ihmiset vaikka jokainen käy ladon nurkalla piilopullosta huikkaamassa ja samaan aikaan normaalit naiset on yökerhoissa.
Suuri osa sinkkunaisista on yli 70-vuotiaita. Suurin yksittäinen sinkkunaisten ikäluokka on 71-vuotiaat, joten lavatanssit ovat juuri oikea paikka tavata heitä.
Olen tanssinut miehen kanssa, Joka kertoi minulle ETTEI ole käynyt koskaan tansseissa ja Hyvinpä tanssi kanssani Tangoa , valssia , jopa jiveä itse olen käynyt tanssi kurssin .
Hän ei ollut enää niin nuorikaan.
En kerro hänen ikäänsä tähän.
Mutta on reilusti vanhempi kuin minä itse tanssi kurssin käyneenä.
Eli miehet vain keksivät hyvän tekosyyn , että ei tarvitsisi tanssija tuleen näin ollen kohteliaasti Torjuttua nainen .
Vierailija kirjoitti:
Olen sinkkumies, ikää kuutisen kymmentä, eli siis vanhus- osastoa. Olen lukenut näiltä palstoilta, että lavatansseissa on ikäisiäni naisia pilvin pimein, niin että sinne siis!
Nuoruudessani kävin paljonkin lavatansseissa, maaseudulla kun asuin silloin niinkuin nytkin.
Nyt, kun välillä oli avioliiton ja lasten tiimoilta pidempi tauko lavatansseista, oli mielenkiintoista nähdä kuinka asiat ovat tanssilavoilla muuttuneet:
Ensiksikin, silloin -80 ja -90 luvuilla tansseissa oli enemmän nuoriakin, sekä selkeästi sinkkumarkkinoilla olevia naisia. Tanssitaito- vaatimus ei ollut niin viimeisen päälle, lavalle tultiin tapaamaan toisia ihmisiä ja hieman tanssimaankin.
Nykyisin tansseissa käyvät ne, jotka harrastavat tanssia. He ovat hardcore tanssifaneja, jotka kiertävät kolmet-, jopa viidet tanssit viikossa asuntoautoillaan, useimmiten pariskuntia. Niin ikään isosti edustettuina ovat erilaisten tanssiseurojen ja tanssikurssien ihmiset, heidät tunnistaa tanssinharrastuskengistä ja urheiluvaatteista. He ovat paikalla tanssimassa, eivät etsimässä seuraa itselleen.
Nämä puoliammattilaiset tanssivat keskenään, siellä sujuu fusku, jitterbuug, pas des pagne, Kentucky flipeti flop, Manhattan moonwalk, California choo-choo, South- Dakota slowdown, ja Tennessee two-step, ja edellyttävät näitten hallintaa myös tanssittajiltaankin.
Ennen tansseista saattoi löytää ihan tavallisen mukavan naisen joka oli tullut tansseihin hieman tanssimaan ja hieman haku päällä.
Ainakaan itselleni ei esim. viime kesän muutamasta lavatanssikerrasta jäänyt sellaista vaikutelmaa että olisi mahdollisuus joku sieltä löytää.
Pariskuntia, näitä tanssikenkäläisiä, tai sitten minulle liian nuoria naisia jotka hekin olivat selkeästi seurustelevia.
Ihan mukavaa siellä oli, ja muutamat pelit tuli tanssittuakin, ei siinä mitään. Mutta siihen se jäikin.
Ai jaa. Olen viiskymppinen sinkkunainen enkä osaa tanssista kuin alkeet, ajattelin silti lähteä tanssilavalle kuuntelemaan bändiä ja katsomaan josko löytyisi joku mukava mies minua tanssittamaan. Vaikkei sitten tehtäisi muuta kuin kävellään ympäriinsä.
Vanhasta muististahan me sitä ehdotellaan. Sieltä sitä ennen puolisot toisensa löysivät. Eikä meillä vanhuksilla ole oikein mitään käsitystä näistä nykyajan tinderityylisistä parituskonsteista. Me naimattomista huolissamme olevat olemme näet jo useimmiten yli seitsenkymppisiä!
Kannattaako laittaa tiukat vai löysät alushousut jalkaan? Tykkääkö naiset kun tiukka paketti hankaa vastaan vai onko sellainen vapaasti muljuileva elin paremman tuntuinen tanssiessa?
Vierailija kirjoitti:
Sä mikään sinkku ole jos lapsetkin tehty. voi hyvää päivää..
Vierailija kirjoitti:
Tanssitaito on kyllä hyväksi, mutta menisin mieluummin salsakurssille. Ihmetyttää itseänikin kovasti tuo lavatanssineuvo. Argentiinalainen tango on kanssa aika sexy.
Tositanssija, hyvä tanssija tanssii lajia kuin lajia. Opetellut vuosien myötä kursseilla kaikki ja treenannut taitojaan tansseissa.
Koska nämä neuvojen antajat on eläkeläismummoja joilla ei ole käsitys nykyajan soidinmenoista, tindereistä ja muista.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen ei osaa rentoutua. Vaihtoehtoina joko kännissä yökerhossa tai suoritusmentaliteetilla lavatansseissa.
Kun kaivattaisiin välitöntä ja hauskaa yhdessäoloa ilman "panssareita" ja järkiperäistä suorituskeskeisyyttä.
Välitöntä yhdessäoloa voi harjottaa eteisessä seisoskellen tms. Tanssi on harrastus monelle tänä päivänä. Treenataan taitoja kursseilla ja sitte niitä käytetään tansseissa. Huojunta puolelta toiselle tai talsiminen ei innosta enää, tyyliin "lähteeks neiti puhvetin puolelle". Ne ajat on menny, et tanssit olis parinhakufoorumi.
Sieltä voi nuorikin mies löytää itselleen kypsemmän ladyn
Vierailija kirjoitti:
Jeesus mitä nullikointia.
Onks mitään mitä ap suostuis tuleen vastaan vai pitäiskö se nainen löytyä auton rassaamisen ja videopelien seasta?
Pitäiskö tulla kotoa asti hakemaan?
Naiset on kiinnostuneita muista asioista kun sun no homo poikaystävät, jos sua kiinnostaa naiset semmosella kumppani tavalla säkin joudut vähän laajeentaan kiinnostuksias ja noh, itseäs, et sä ole kauhean kummonen yrittämättä, kun kukaan ei ole.
Ironian multihuipentumahan on se, että se nainen voisi löytyäkin videopeleistä. Ongelma vain on että naisten siellä täytyy teeskennellä olevansa miehiä koska muuten miesten käytös on törkeää. Siis näiden samojen maailman kiltimpien miesten jotka itkee että missä voisin tavata naisen.
Kävin kokeilemassa salsaa. Se jäi yhteen kertaan. En tykkää, että siellä ollaan pelkästään puolisoa kalastelemassa. Joistakin miehistä tuli tosi vahvasti tällaiset vibat. Palasin vanhoihin harrastuksiin eli ryhmäliikuntaan ja salille. Siellä voi tutustua ihmisiin tai sitten ei, mutta ei ole niin ahdistava meininki.