Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on syy sille, ettei perheesi lähde hiihtolomalla Lappiin?

Vierailija
18.02.2023 |

Kun katselee autoletkoja, missä suksiboksit katolla..niitä matkaajia on paljon!

Kommentit (205)

Vierailija
181/205 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan ihan tarpeeksi talvea kotonakin. En tykkää kylmästä, pimeästä, hiihtämisestä, laskettelusta 

Vierailija
182/205 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun perhe on minä ja kissat. En tiedä mitä ihmettä me jossain Lapissa tehtäis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/205 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei yhtään kiinnosta lumi ja pakkanen. Niitä on Kainuussa ihan omiksi tarpeiksi. En maksa etelän loman hintaa jostain mökkeilystä ja poronkäristyksestä 

Vierailija
184/205 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan siellä silloin, kun on hiljaisempaa.

On muuten ärsyttävää asua Lapissa ja koittaa tehdä etätöitä, kun aina ruska-aikaan, joulun aikaan ja sitten hiihtolomilla nettiyhteys ei toimi juuri lainkaan ylikuormituksen takia. Onneksi suurimman osan vuodesta siellä saa olla rauhassa.

Vierailija
185/205 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmää ja lunta on riittänyt etelässäkin. Hiihtolomat olen aina viettänyt töissä koska lapsiperheet haluaa pitää vapaata, sopii mulle. Olen käynyt Lapissa viimeksi n 30 vuotta sitten enkä kaipaa sinne milloinkaan, ennemmin lähtisin lämpimään.

Ai niin, turistirysät lapsiperheineen ei todellakaan nappaa.

Vierailija
186/205 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asumme täällä. 

Vierailija
187/205 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varaa. Muuten lähtisimme.

Vierailija
188/205 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole perhettä.

Vierailija
189/205 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheeseeni kuuluu ainoaataan minä ja minut on lapsuudessa kyllästetty Lapin lomilla. Molemmat vanhpani ovat Lapist ja mummolat siellä, joten ole viettänyt Lapissa ihan tarpeeksi aikaa.

Vierailija
190/205 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona saa hiihdellä omiksi tarpeiksi ilman kurjaa monen sadan kilometrin automatkaa.

Vierailija
191/205 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää yhtään kylmästä, ja Lapissa on hiihtoloma-aikaan hiton kylmä. Ehkä joskus huhtikuussa voisi lähteä, kun on vielä siellä lunta, mutta sää paljon siedettävämpi.

En tosin muutenkaan mene hiihtolomaviikolla minnekään, koska kaikki muut rynnivät silloin jonnekin. Silloin kun lapsi oli koululainen, niin matkustettiin aina ei-hiihtoloman aikana, helposti sai vapaata koulusta ja koska hän oli hyvä oppilas, niin ei haitannut koulumenestystä yhtään parin viikon poissaolo. Bonuksena se, että ei tarvinnut muiden suomalaisten kanssa rynniä samaan aikaan lomakohteisiin.

Vierailija
192/205 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan siellä silloin, kun on hiljaisempaa.

On muuten ärsyttävää asua Lapissa ja koittaa tehdä etätöitä, kun aina ruska-aikaan, joulun aikaan ja sitten hiihtolomilla nettiyhteys ei toimi juuri lainkaan ylikuormituksen takia. Onneksi suurimman osan vuodesta siellä saa olla rauhassa.

Koskeeko valokuitua myös vai vain 4G/5G datasiirtoa?

Vierailija
193/205 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa laskettelurinteet ovat naurettavan lyhyitä

Vierailija
194/205 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla rahalla pääsee tupla-ajaksi lämpimään.

Vierailija
195/205 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi vaikka maksettaisiin. Vihaan lunta ja pakkasta. Talvi on kärsimystä etelä suomessakin. Jouluna ja hiihtolomalla lämpöseen mutta silti en kestä vaan kestä talvea.

Vierailija
196/205 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan kiinnosta mennä sinne vuoden pahimpaan ruuhkaan jonottamaan joka paikkaan juuri silloin, kun kaikki muutkin ovat siellä. Aivan karmeaa lomailua. 

Lisäksi etelän hiihtolomaviikko 8 on usein vielä niin järjettömän kylmää aikaa Lapissa, että pahimmillaan menee koko loma hukkaan mökissä sisällä kärvistellessä, kun ulkona on liian kylmä.

Vierailija
197/205 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappi on varmaan yksi vähiten mielenkiintoisia paikkoja. En ymmärrä sen hehkutusta. Miksi mennä merta edemmäs kalaan kun lunta ja pakkasta on etelässäkin, on paljon hiihtoreittejä ja ihmisillä elämässä muutakin sisältöä kuin juopottelu. Ruotsista ja Norjasta löytyy paremmat laskettelu- ja hiihtopaikat, kuin Suomesta.

Vierailija
198/205 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä kylmästä.

Vierailija
199/205 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kauemmas pääsee samalla rahalla.

Vierailija
200/205 |