Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Linssi- ja kikhernereseptejä

Vierailija
18.02.2023 |

Ostin edullisesti näitä ja haluaisin kokkailla jotain. Linssikeitto kyllästyttää ja kaipailisin reseptivinkkejä! Mitä kivaa keksisin kokata näistä? Myös kaikenlaiset helpot vegeruokavinkit kelpaa! Arkiruokaan kaipaan vaihtelua.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linssilasagne on todella hyvää. Netistä löytyy omat ohjeensa linssille, eli ei tarvitse edes korvata mitään.Linssilasagne on todella hyvää. Netistä löytyy omat ohjeensa linssille, useita, eli ei tarvitse edes korvata mitään.

Vierailija
42/47 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Innostuin erilaisista linssi- ja kikhernepihveistä. (Raasteena voi laittaa sekaan porkkanaa,perunaa tai muuta juuresta, yrttejä ja mausteita.)Vaikea sanoa reseptiä kun kokkaan mutulla. Kypsiä valutettuja linssejä /kikherneitä survottuina eikä sattumat haittaa. Kananmunaa ja korppujauhoja niin että ei ole liian vetinen taikina. Paistan öljyssä, tulee todella hyvää minkä tahansa tzatzikin tai vastaavan kanssa. Paistamiseen menee kyllä aikaa ja taikinaa kannattaa tehdä paljon kerralla. Näitä pystyy myös pakastamaan. Tärkeää on puristaa liika neste pois ja käyttää rohkeasti mausteita ja yrttejä. Ja helpompi tehdä useampi pieni pihvi.

Noita pihvejä voi käyttää voileivän päällyksenäkin.661

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paahdetut kikherneet:

https://www.k-ruoka.fi/reseptit/paahdetut-kikherneet

Sipisien tilalle, tai salaattiin.

Paahdetut kikherneet on tosiaan hyviä. En uskalla tehdä niitä koska syön liikaa. Tuossa on mausteena juustokumina, mun ohjeessa on cajun-mauste ja tulee todella hyviä.

Vierailija
44/47 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni parhaita (ja halvempia) papu- ja linssi- ruuista tulee, kun ostaa ne kuivattuna ja keittää ne sitten itse. Jotkut tarvitsevat liotusta, mutta sehän on aika helppoa. En itse osta noita suolaliemessä olevia, mutta kai niilläkin on käyttöä joillekin.

Maailman paras tonnikalasalaatti tulee  isoista valkoisista pavuista. Tonnikalaa, kypsiä papuja, jotain vihannesta kuten sipulia, kurkkua, tomaattia, salaattia voi myös laittaa. Kastikkeena käytän vinegrettiä.

Keitetyt pavut voi myös pakastaa, ja kannattaakin keittää koko pussillinen kerralla.

Vierailija
45/47 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni parhaita (ja halvempia) papu- ja linssi- ruuista tulee, kun ostaa ne kuivattuna ja keittää ne sitten itse. Jotkut tarvitsevat liotusta, mutta sehän on aika helppoa. En itse osta noita suolaliemessä olevia, mutta kai niilläkin on käyttöä joillekin.

Maailman paras tonnikalasalaatti tulee  isoista valkoisista pavuista. Tonnikalaa, kypsiä papuja, jotain vihannesta kuten sipulia, kurkkua, tomaattia, salaattia voi myös laittaa. Kastikkeena käytän vinegrettiä.

Keitetyt pavut voi myös pakastaa, ja kannattaakin keittää koko pussillinen kerralla.

Miten teet vinegretin?

Vierailija
46/47 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Shakshuka on tosi hyvää. Minä laitan yleensä pannulle öljyä, sipulia, valkosipulia, chiliä, tomaattimurskaa, kikherneitä, jeeraa, mustapippuria ja lopuksi päälle hautumaan kypsäksi pari kananmunaa. Tuoreen leivän kanssa syön.

Tää on täydellistä. Itse laitan usein vielä päälle vähän fetaa ja korianteria ja/tai persiljaa.

Vierailija
47/47 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosikkini on borssikeitto punaisilla linsseillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän