Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asun Helgingissä kerrostalossa, jonka nimitaulussa on vain suomen- ja ruotsinkielisiä sukunimiä. Onko harvinaista?

Vierailija
18.02.2023 |

??

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun sellaisessa kerrostalossa Tampereen Hervannassa.

Vierailija
22/40 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumisoikeusasunto Helsingin lähiössä. Yksi kiva kiinalainen (oletettu) perhe, muut nimien perusteella suomalaisia ja suomenruotsalaistaustaisia. Naapuritaloissa on aika värikästä meininkiä, mutta on sellainen alue että mitään häiriötekijöitä ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi asutte vuokralla?

Vierailija
24/40 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei nimistä välttämättä voi aina tietää kaikkea.

Itselläkin venäläinen sukunimi. Olen 100% suomalainen paljasjalkainen stadilainen.

Nykyään saa koko ajan selittää, että joo, mut en oo ma mu.

Tai no, lähes kaikkihan ovat jos aletaan mennä taaksepäin tyyliin 500 vuotta.

Vierailija
25/40 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kun asun Helsingissä rivitalossa. Täällä ei ole vuokralaisia ollenkaan.

Minäkin asun Helsingissä rivitalossa. On täällä myös vieraskielisiä eivätkä ole vuokralla.

Vierailija
26/40 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://fi.pinterest.com/pin/755619643707620191/

Tsemppiä, Väänänen!

Vierailija
27/40 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisia kaikki ! hiljasta asua on. Piha käyttävät, siistissä kunnossa. Kun hyvin hoidetaan niin viihtyisää asua. Eipä täällä näy kun Suomalaisia suurinpiirtein.

Vierailija
28/40 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei. Minä asun korkeassa kerrostalossa Mellunmäessä, ja kaikki nimet suomenkielisiä. Yhtiössä on viisi korkeaa taloa, enkä,ole bongannut ulkomaalaisen näköisiä.

Mellunmäen metroasemalle saapuu paljon ulkomaalaisia, mitta he taitavat kääntyä Länsimäen suuntaan.

Niin, omistan täältä myös kaksi sijoitusasuntoa. Ei niidenkään rapuissa lue mitään ihme nimiä.

Vierailija
29/40 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Lindemaneja, Hagerteja ja Åkerlundeja?

Elää Valde hyvä mies unoha Aspia ja Nyymannia ja floriinia!

Vierailija
30/40 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheemme pilaa erään kerrostalon nimitaulun.

Vierailija
31/40 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keravalla on ja Espoossa.

Vierailija
32/40 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja naapuri Gustafsson ollaan meidän rapun (9 huoneistoa) ainoat suomalaiset. Muut on abdullaheita ja igoreita.

- myllypuro

Vierailija
33/40 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungin vuokrataloissa ehkä harvinaista, ei muualla.

Vierailija
34/40 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ydinkeskustassa normi, täällä ei ole ulkkiksia. Kouluissa ei varsinkaan, vaikka steissi on täynnä heitä.

Täällä Kalliossakaan, suuri taloyhtiö, meidän talossa ei ole yhtään vähänkään värikästä. Ei. Yhtään.

Onko Timppaa näkynyt kadullakaan koskaan?

Vierailija
35/40 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuo ei koskaan onnistu, sukunimeni on saksalainen.

Hei! Mä luulin et sä et enää käy täällä :) Anyways mun rapussa vain fi ja sve sekä yksi itämainen, mutta hlö on kyllä suomalainen. Mua ei toki haittaisi ulkomaalaiset. Saamarin röökaava ukkeli, riehuvat lapset ja bilettävät nuoret....

Minä asun rapussa, jossa on vain kolme suomalaista perhettä. Tässä rapussa on vain ystävällisiä ja kohteliaita ihmisiä. Ei suomalaisia juoppoja, ei minkäänlaisia käytöshäiriöitä, vain hiljaista ja rauhallista elämää.

Jos tästä joskus muutan pois, katson nimitaulusta nimet. Ja sellaiset nimet, joita en edes yritä lausua, ovat parhaita naapureina. En olisi ikinä uskonut, että tällainen rauhan tyyssija voi löytyä suomesta.

Meillä alkaa olla ehkä pikkuisen yli puolet näitä uussuomalaisia nimiä. Kun muutettiin 20 vuotta sitten tänne, oli yksi tai kaksi intialaista nimeä. Todella rauhallinen talo ja ne ulkomaalaistaustaiset, joiden kanssa olen ollut tekemisissä, ovat oikein kohteliaita ja miellyttäviä ihmisiä.

Vierailija
36/40 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin sanoa, että on kyseessä omistustalo.

Edellinen

Vierailija
37/40 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei! Mä luulin et sä et enää käy täällä :) Anyways mun rapussa vain fi ja sve sekä yksi itämainen, mutta hlö on kyllä suomalainen. Mua ei toki haittaisi ulkomaalaiset. Saamarin röökaava ukkeli, riehuvat lapset ja bilettävät nuoret....

Tänä päivän Sukunimi kerostalojen ilmoitustaulussa ei kerro mitään asukaista huoneisto.On vain päävuokralaisen nimi. Katsokaas Monta sukunimeä eri voi olla perhenjäsenellä.Tai eronnut kanta Suomalainen jolla ex oli ulkomaalainen sukunimi  Tai kanta Suomalainen joka suvussa yhä on  venäjän ruotsin vallan jäljiltä on  kulkeva nimi.jne jne jne.Kun elin avolitossa ulkomalaistaustaisen miehen kanssa.Päävuokralaisena oli minun Suomalainen suku nimi.Hänen sukunimeä ei rasismin takia oven laitettu,ei ilmotustauluun.Posti kulkee tien/kadun  talon numeron mukaan, huoneiston numeron mukaan .Ei sukunimen mukaan.  

Vierailija
38/40 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kun asun Helsingissä rivitalossa. Täällä ei ole vuokralaisia ollenkaan.

Minäkin asun Hekan Helsingin kaupungin rivitalossa vuokralaisena,kuin mutkin samassa talossa. Useampi on nitä vuokra taloja rivitaloina.Kuin Luhtitaloja.Ei siis ainoastaan omistusasuntoina. Ystävän taas asuu osaketalossa vuokralla,kuin hänen kamunsa.. Osakeen omistaja on Helsingin kaupunki ,Ihan Heka ja niitä asuntoja on paljon Helsingin lähiöissä.Huonon itse tunon omaavat sanovat on oma omistusasunto.

Vierailija
39/40 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin asun Hekan Helsingin kaupungin rivitalossa vuokralaisena,kuin mutkin samassa talossa. Useampi on nitä vuokra taloja rivitaloina.Kuin Luhtitaloja.Ei siis ainoastaan omistusasuntoina. Ystävän taas asuu osaketalossa vuokralla,kuin hänen kamunsa.. Osakeen omistaja on Helsingin kaupunki ,Ihan Heka ja niitä asuntoja on paljon Helsingin lähiöissä.Huonon itse tunon omaavat sanovat on oma omistusasunto.

Ystäväsi asuu kaupungin omistamassa vapaarahoitteisessa asunnossa, ei Hekan asunnossa.

Vierailija
40/40 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänä päivän Sukunimi kerostalojen ilmoitustaulussa ei kerro mitään asukaista huoneisto.On vain päävuokralaisen nimi. Katsokaas Monta sukunimeä eri voi olla perhenjäsenellä.Tai eronnut kanta Suomalainen jolla ex oli ulkomaalainen sukunimi  Tai kanta Suomalainen joka suvussa yhä on  venäjän ruotsin vallan jäljiltä on  kulkeva nimi.jne jne jne.Kun elin avolitossa ulkomalaistaustaisen miehen kanssa.Päävuokralaisena oli minun Suomalainen suku nimi.Hänen sukunimeä ei rasismin takia oven laitettu,ei ilmotustauluun.Posti kulkee tien/kadun  talon numeron mukaan, huoneiston numeron mukaan .Ei sukunimen mukaan.  

Asuitteko todella pienellä paikkakunnalla vai miksi olisitte saaneet rasismia osaksenne pelkän rappukäytävässä näkyvän nimen vuoksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi