Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmittaa että koskaan ostettiin lapsille omat tietokoneet.

Vierailija
18.02.2023 |

Lapset nyt teinejä, tai toinen jo aikuinen mutta asuu kotona. Mies vänkkäsi ja vänkkäsi että pakko saada niille tietokoneet ja annoin periksi. Nyt molemmat koneillaan koko ajan. Mies tietty näyttänyt esimerkkiä kun kaiken vapaa ajansa myös koneella. Harmittaa tilanne. Lapsista tullut introverttejä! Eivät halua missään käydä kodin ulkopuolella muuta paitsi koulussa ja joskus kavereiden kanssa tekevät jotain.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisiko ne ilman niitä tietokoneita olleet jotenkin eri luonteisia? Kuitenkin koulussa käyvät ja joskus kavereillakin.

Tämän päivän teineille on aika tavallista olla laitteiden äärellä päivät pitkät. Itse jokseenkin pidän näitä pelejä parempana kuin tuntikausien päivittäistä somettamista.

Ei ne kaikki tietokonenörtit tule syrjäytyneiksi. Se on ääriesimerkki. Samoin niistä kylillä laukkaavista voi syrjäytyneitä, vaikkapa päihderiippuvaisia.

Vierailija
2/41 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olisiko ne ilman niitä tietokoneita olleet jotenkin eri luonteisia? Kuitenkin koulussa käyvät ja joskus kavereillakin.

Tämän päivän teineille on aika tavallista olla laitteiden äärellä päivät pitkät. Itse jokseenkin pidän näitä pelejä parempana kuin tuntikausien päivittäistä somettamista.

Ei ne kaikki tietokonenörtit tule syrjäytyneiksi. Se on ääriesimerkki. Samoin niistä kylillä laukkaavista voi syrjäytyneitä, vaikkapa päihderiippuvaisia.

Ehkä noin. Kumpikaan ei seurustele, eivät ole yksissäkään bileissä käyneet. Taitavat jäädä ilman kumppania. Nykyään vielä korkeat vaatimukset tyttö ja poikaystäville. Toinen kyllä on hyvä koulussa ja näkee vaivaa sen eteen.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne koneet voi myös ottaa pois.

Vierailija
4/41 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit on tommosia lol

Vierailija
5/41 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisia kokemuksia itselläkin. Nimittäin minä itse nuorena koukutuin tietokoneeseen ja eihän sitä paljon muuta tullut silloin tehtyä. Nykyään 40 vuotiaana jo pystynyt irtautumaan koneesta, mutta nuoruus meni pelien parissa. Ja tosiaan ei sitä kumppaniakaan ikinä tullut hommattua, eli riskinsä siinäkin.

Vierailija
6/41 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normia nykyään. Siellä ne muutkin ovat ja voivat pelata toisten kavereiden kanssa. Minä taas luin todella paljon kirjoja aikoinaan ja harvakseltaan olin kavereiden kanssa. 

Vierailija
7/41 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä noin. Kumpikaan ei seurustele, eivät ole yksissäkään bileissä käyneet. Taitavat jäädä ilman kumppania. Nykyään vielä korkeat vaatimukset tyttö ja poikaystäville. Toinen kyllä on hyvä koulussa ja näkee vaivaa sen eteen.

Ap

Ei sitä vielä teini-iän perusteella voi sanoa että jäävät ilman kumppania.

Jos ei 35 nurkilla ole vielä ainoatakaan parisuhdetta ollut, saattaa olla jo vähän epätodennäköisempää että sellaista koskaan tulisi. Ja toisaalta jos joku niin haluaa elää niin mikäs siinä.

Vierailija
8/41 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietokone tekee introvertiksi? Olen itsekin joutunut töissä vääntämään pomolle että kyllä, olen introvertti. En ole ujo, osaan esiintyä. En vaan jaksa turhaa länkytystä, viihdyn yksin. Kehityspäivien typerät hyppää, loikkaa, teippaa taita iloiset hupailut ovat myrkkyä introvertille.

Yleensä unohdetaan että introvertit ovat niitä jotka oikeasti saavat mitään aikaan.

Vierailija
9/41 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai rajoittaa käyttöä. Meillä kone lukittuu klo 18, sen jälkeen ehtii vielä touhuta muuta ennen nukkumaanmenoa.

Vierailija
10/41 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mitä se seurusteluasia sulle kuuluu! Se on yksityisasia! Ei se koneen vika ole! Ei kaikki halua pariutua teineinä. Itellekki tuli liki kolmekymppisenä! ENKÄ bilettänyt vaan ihan duunissa tavattiin!

Sitten vielä semmonen asia, ei kaikki nykyajan teinit "puhu tietokonetta", paljon on jotka eivät osaa edes kansioita työpöydälle tehdä!

https://www.is.fi/digitoday/art-2000008308899.html

Onpahan osaamista jota ei kaikilla enää ole!

Tiedätkö esim mitä koodari tienaa, tai ohjelmistokehittäjä? Otappa selvää ja itke vasta sitten.

Anna olla!

Vierailija
11/41 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai rajoittaa käyttöä. Meillä kone lukittuu klo 18, sen jälkeen ehtii vielä touhuta muuta ennen nukkumaanmenoa.

Aika naurettavaa olisi kun aloituksessa kyse lähes täysi-ikäisistä ihmisistä.

Vierailija
12/41 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mitä se seurusteluasia sulle kuuluu! Se on yksityisasia! Ei se koneen vika ole! Ei kaikki halua pariutua teineinä. Itellekki tuli liki kolmekymppisenä! ENKÄ bilettänyt vaan ihan duunissa tavattiin!

Sitten vielä semmonen asia, ei kaikki nykyajan teinit "puhu tietokonetta", paljon on jotka eivät osaa edes kansioita työpöydälle tehdä!

Tiedätkö esim mitä koodari tienaa, tai ohjelmistokehittäjä? Otappa selvää ja itke vasta sitten.

Anna olla!

Samaa ajattelin. Tuntuu että suurin osa teineistä käyttää vain sitä puhelinta.

Kuitenkin monessa työssä tarvitaan hyviä tietoteknisiä taitoja, varsinkin niissä vaativimmissa.

Vierailija
13/41 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen perhe varmaan voi itse määritellä ne rajoitukset, jos kokevat tarpeelliseksi, tuo oli varmaankin vain yhden perheen esimerkki. Minä en kyllä näe vääränä rajoittaa alaikäisen lapsen koneen käyttöä, jos se on liiallista ja vaikuttaa koulunkäyntiin, vaikka kyseessä olisikin lähes täysi-ikäinen.

Vierailija
14/41 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei tee introa. 😁 Monet aikuisetkin ovat jatkuvasti koneella. Tietokone on kuitenkin hyödyllinen väline.

Esim. koronan takia joutui opiskelemaan tai työskentelemään etänä. Monet asiat hoidetaan netin kautta. Esim. työhaastattelu tai kokous.

Vierailija
15/41 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Anna olla!

Samaa ajattelin. Tuntuu että suurin osa teineistä käyttää vain sitä puhelinta.

Kuitenkin monessa työssä tarvitaan hyviä tietoteknisiä taitoja, varsinkin niissä vaativimmissa.

Mutta sitä konettakin voi käyttää lähinnä vain netin selailuun ja netflixin katsomiseen, ei se siis välttämättä kerro yhtään mitään tietoteknisestä osaamisesta.

Vierailija
16/41 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota niitä pois. Aseta rajat tietokoneella olemiseen.

Vierailija
17/41 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoäly korvaa kumppanin. Seksiä saa ostamalla. Lapset voi adoptoida.

You will own nothing and be happy about it

Vierailija
18/41 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta mummelina tuntuu, että lasten tietokoneettomuus olisi tapa kasvattaa peräkamaripoikia nykyisin. Pelikoneilla tai läppäreillä ja kännyköillähän nuoret pitävät yhteyttä toisiinsa.

Vierailija
19/41 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen perhe varmaan voi itse määritellä ne rajoitukset, jos kokevat tarpeelliseksi, tuo oli varmaankin vain yhden perheen esimerkki. Minä en kyllä näe vääränä rajoittaa alaikäisen lapsen koneen käyttöä, jos se on liiallista ja vaikuttaa koulunkäyntiin, vaikka kyseessä olisikin lähes täysi-ikäinen.

No on se kyllä aikamoista kiusantekoa, jos lähes täysi-ikäiseltä pitää järjestelmällisesti rajoittaa tietokoneaika loppumaan klo 18. Sen ikäisillä varmaan opiskelustakin suurin osa tapahtuu tietokoneella.

Vierailija
20/41 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mä seurustelin ekan kerran 26v. En käynyt bileissä. Olin silloin yksinäinen. Mun nuoruudessa ei ollut tietsikoita ja kännyköitä. En ole jäänyt ilman kumppania. On aikuinen lapsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme