Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ulosottovelkaiset

Vierailija
18.09.2023 |

Miten te muut velkaiset jaksatte elämää? Tuntuu, ettei mitään elämää edes ole. Olen niin syvästi masentunut, että en pysty edes töihin. Ihan kamala olo. Nuorena kyllä oli hauskaa pikavipeillä elää, mutta nyt pitää kärsiä seurauksista.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, elämä on valintoja ja tekemistensä seurauksien kanssa täytyy vaan yrittää elää.

Vierailija
2/10 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjään hyvin. Ei menneisyys minua tai tekemisiäni määrittele.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta miljardii sulla on velkaa sitte?

Vierailija
4/10 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lyhentänyt velkaa nyt kymppitonnin, jäljellä enää 5000. Olen ylpeä itsestäni. Helppoa ei ole ollut, mutta olen sopeutunut elämään tilanteeni mukaan. Jaksan pitää yllä toivoa paremmasta tulevaisuudesta!

Enää en myöskään haaveile asioista, joihin mulla ei olisi varaa, kuten vaikkapa auton pitäminen. Ihan turhaa kiusata itseään haaveilemalla siitä, kun ilmankin pärjää oikein hyvin.

Vierailija
5/10 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei anna rahan määrittää elämäänsä. On etsittävä muita asioita jotka tuovat iloa ja hyvää oloa.

Vierailija
6/10 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 40 000 euroa mutta eipä sitä työttömänä makseta. Eikä kyllä mun koulutuksella töilläkään. Pää ei riitä parempaan koulutukseen.

Ap

Vierailija
7/10 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä pidä masentua vaan ottaa opiksi. Nyt vaan teet ihan itse kaikkesi, että saat oppirahat eli velat maksettua pois ja sen jälkeen pidät huolen ettei noin enää käy. Ei elämä tuon takia ole pilalla. Elämähän on oppimista.

Vierailija
8/10 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin 40 000 euroa mutta eipä sitä työttömänä makseta. Eikä kyllä mun koulutuksella töilläkään. Pää ei riitä parempaan koulutukseen.

Ap

Eihän tuo ole kuin uuden halvemman pään sähköauton hinnan verran, tai todella vaatimattoman pienen asuntolainan.

Haet niitä töitä ja sitten takuusäätiön lainan avulla maksamaan velkoja takaisin. Jos omalta alalta ei löydy töitä tai alasi on erityisen pienipalkkainen, niin sitten pyrit etsimään uuden vähän parempi palkkaisen duunarialan ja kouluttaudut sinne oppisopimuksella eli saat palkkaa jo opiskeluaikana.

Perusduunari monilla miesvaltaisilla aloilla yltää 40-50 teur vuosituloihin, etenkin jos tekee vuorotöitä ja päälle hieman ylitöitä. Kokemuksen kertyessä voi tienata enemmänkin. Joten helpohkosti saat tuonkin summan takaisin maksetuksi jopa 5 vuodessa.

Turha elämäänsä on kuitenkaan kaikkiaan mitata rahassa. Elämässä on tärkeämpiäkin asioita kuten terveys.

Vierailija
9/10 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole mitään. Töihin vaan ja maksamaan. Ihmisillä on erilaisia velkoja, paljon enemmänkin (asunto, auto, remontti yms.) eivätkä masennu. Jotainhan olet niilla rahoilla ostanut ja saanut vaikka tuntuu että ovat hukkaan menneet.

Nyt valoisampi asenne päälle. Ei tuo ole mikään maailmanloppu.

Anteeksi vaan mutta en ymmärrä että tuollaisen summan takia heitetään koko elämä hukkaan ja heittäydytään työttömiksi ja masistellaan kotona kun ei muka voida maksaa. Jonkun vuoden varmaan pitää elellä tiukemmin mutta ei se työttömyystuilla elokaan mitään juhlaa ole. Jos on lapseton niin jonkun aikaa varmaan voisi tehdä toistakin työtä ja saisi maksettua velan nopeammin pois.

Vierailija
10/10 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena velkaannuin minäkin. Kärsin seuraukset omasta tyhmyydestä ja maksoin velat pois. Nyt 50-vuotiaana vasta luottotiedot kunnossa mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan.