Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

liikkeitä viikolla 25?

21.11.2006 |

Terve kaikille :)

Minä täällä taas ihan hysteerisena mietin kun masussa on ollut aika hiljaista pari päivää eli liikkeitä ei ole tuntunut että onkohan se vakavaa tai normaalia? Viikkoja on 25+1. En kehtaa neuvolaan aina pienimmästäkin soitella joten ajattelin josko täällä olisi viisaampaa porukkaa kuin minä itse :) ensimmäistä odottelen niin ehkä sitä on turhankin tarkka ja säikky. Vai miten teillä on /ollut?

Kiitti jo etukäteen jos jollain olisi sanottavaa :)

T:Mari

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottavia äitejähän siellä palvellaan ja sinä olet huolesi kanssa yksi sellainen! Sydänäänten kuuleminen rauhoittaa kummasti :)

Vierailija
2/5 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla väheni liikkeet huomattavasti kans rv25. ajattelin jo kaikki mahdolliset asiat läpi joten menin neuvolaan. meidän vaavi oli päättänyt kääntyä raivotarjontaan :D joten liikkeitä ei sen takia tuntunut paljon.

soita ihmeessä neuvolaan ja kerro tilanne, saat mielenrauhan. sitä varten ovat siellä että saavat auttaa ja neuvoa :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kerrottiin esikoista odottaessa neuvolasta, että jos liikkeitä ei ole tuntunut normaalisti niin ensimmäisenä kannattaa kotona testata sokerin avulla. Eli vaikkapa hilloa suoraan purkista kunnon pläjäys ja sitten odottelemaan pitkälleen.

Ja tietty neuvolaan yhteyttä sydänäänien kuuntelua varten, siellähän he ovat meitä mammoja varten :)

Toivottavasti kaikki on hyvin.

Vierailija
4/5 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan joka päivä ei liikkeitä tunnukaan!

Mulla ainakin masukki viettää välillä parin päivän lepotaukoja ja välillä kääntyy sellaseen asentoon, että liikkeitä tuntuu tuskin ollenkaan!

Tietysti sitten jos päiviä vierähtää useita peräkkäin, ettei minkäänlaista eloa tunnu masussa olevan niin alkaisin olla huolissani. Muutama päivä hiljaiseloa on normaalia!

mammutti rv 27+4

Vierailija
5/5 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään juuri sain neuvolasta ohjeen, että jo näillä viikoilla (rv21) sikiön liikkeiden tulisi olla jokapäiväisiä. Eli jos niitä ei ole tuntunut koko päivänä (tai huomannut). Niin kylelleen makaamaan ja puolen tunnin ajan seuraa, tuntuuko mitään. Jos mitään ei tunnu, niin jotain makeaa suuhun (verensokerit molemmilta ylös) ja uudelleen puolen tunnin seuranta.

Yleensähän vaan sikiö on vaihtanut asentoa. Mutta meillä ainakin neuvolantäti kehoitti ottamaan heti yhteyttä neuvolaan ja viikonlopun sattuessa kohdalle ihan sairaalaan...