Miten tavalliset maatiaiskissa pennut voivat maksaa monta sataa?
Katselin kissanpentuja torista ja halvimmat oli 200€. Kalleimmat taisivat olla 650€.
Emme vielä ole hankkimassa, mutta katselin jo alustavasti. Meillä olisi hyvä koti ulkoilevalle kissalle kun vanhimmasta kissasta aika jättää, mutta hinnat ovat aivan hirveitä. Väkisin tulee myös mieleen, että ovat jonkin sortin pentutehtalijoita, joilla on jatkuvasti pentuja myynnissä.
Haluaisin ottaa kissan eläinsuojeluyhdistykseltä, mutta emme voi sillä tarvitsemme itsenäisesti ulkoilevan hiiri/rottakissan.
Ainoa vaihtoehto näyttää olevan vahinkopentue, mutta mistä tällaisia kissanpentuja oikein löytää. En halua tukea pentutehtailua ja/tai kissanpennuilla rahastamista.
Kommentit (98)
Jos asut maaseudulla, siellä on paljon vahinkokissapentueita. Pistä sana vain kiertämään, niin voit saada hyvinkin halvalla. Me saimme ilmaisen kissan, kun pihallamme alkoi norkoilla vieras kissa, joka aina pyrki sisään. Oli rähjäisen ja nälkäisen oloinen ja kylmissään. Otettiin sisään, ruokittiin, annettiin lämmin petipaikka ja sitten seuraavana arkipäivänä eläinlääkäriin. Löytökissa oli, kerrottiin eläinlääkärille, että voitaisiin tarjota tälle kissalle koti loppuelämäksi, jos kotia tai sirua ei löydy. Toimittiin stten lain mukaan ja tietyn odotus- ja etsintäajan jälkeen saatiin kissa virallisesti omaksemme. Kissa on vaikuttanut olevan oikein tyytyväinen meillä asuessaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos asut maaseudulla, siellä on paljon vahinkokissapentueita. Pistä sana vain kiertämään, niin voit saada hyvinkin halvalla. Me saimme ilmaisen kissan, kun pihallamme alkoi norkoilla vieras kissa, joka aina pyrki sisään. Oli rähjäisen ja nälkäisen oloinen ja kylmissään. Otettiin sisään, ruokittiin, annettiin lämmin petipaikka ja sitten seuraavana arkipäivänä eläinlääkäriin. Löytökissa oli, kerrottiin eläinlääkärille, että voitaisiin tarjota tälle kissalle koti loppuelämäksi, jos kotia tai sirua ei löydy. Toimittiin stten lain mukaan ja tietyn odotus- ja etsintäajan jälkeen saatiin kissa virallisesti omaksemme. Kissa on vaikuttanut olevan oikein tyytyväinen meillä asuessaan.
Asutaan maaseudulla ja olen valmis vaikka maksamaan myös emo kissan steriloinnin, jos omistajat eivät sitä jostain syystä halua maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ne maatiaisetkin on nykyään sirutettu, madotettu, rokotettu ja käytetty eläinlääkärillä. Ei se ole ilmaista
Ei läheskään aina ole, vaikka väitettäisiin. Pitäisi olla todisteet. Eikä 500 €:n hinta silti ole millään lailla perusteltu.
Kyllä se varmaankin on. Eläinlääkärit ovat kalliita. Minulla on kolme kissaa ja kaikki leikattu siis sterilisoitu ja yhden kissan leikkaus maksoi 250 euroa. Kerran yhdelle kissalle piti ostaa apteekista kolme pilleriä ja ne maksoivat 30 euroa. Vuosirokotus on myös 35 euroa. Yhden kissan punkkipantakin maksaa 40 euroa.
Minä en myöskään tule maksamaan kissasta kohtuuttoman paljon.
Olen pitkään seurannut ilmoittelua torista, kodittomista, eläin.Fi, myyntipalstalta
Ja kissani tulee maksamaan, maatiainen max 300 euroa, leikattu rotukissa hieman enemmän.
Se on vielä päättämättä onko oikea valinta pentu vai jo aikuisempi kissa.
En aijo kuitenkaan hötkyilemällä hankkia kissaa,.
Käyn vielä kissanäyttelyssä , vaikka ne hieman masentavia paikkoja onkin ( kissat häkissä koko päivän).
Ja kun se sopivan ikäinen, ja sopivan matkan päästä kissa löytyy, niin hankin kissan.
Hiekkalaatikot ja kiipelypuu on jo valmiiksi katsotut.
Täällä pohjois-Suomessa ei juurikaan ole kissoja tarjolla.
Eläinsuojelusta hankittua kissa ei taideta myydä, jos ei ensin käy tutustumassa.
Vaatisi monta reissua kissan ( miksen muunkin eläimen )vuoksi .
Vierailija kirjoitti:
Maaseudulla varmasti riittää niitä vahinkopentueita. Pane ilmoitus vaikka Ilkka-lehteen tai johonkin vastaavaan.
Viiskybäsellä hain ihanan Onni kisulin. Oli madotettu ja kyllä jotain kuuluu maksaa.
Käyttäjä2875 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maaseudulla varmasti riittää niitä vahinkopentueita. Pane ilmoitus vaikka Ilkka-lehteen tai johonkin vastaavaan.
Viiskybäsellä hain ihanan Onni kisulin. Oli madotettu ja kyllä jotain kuuluu maksaa.
Voin maksaa, totta kai
Mutta mistä bongasit kissan tuohon hintaan ?
Minulla kun ei ole noita maalais-serkkuja.
Vierailija kirjoitti:
No ne maatiaisetkin on nykyään sirutettu, madotettu, rokotettu ja käytetty eläinlääkärillä. Ei se ole ilmaista
Miksi eläinsuojeluyhdistyksillä kissan hinta on sitten "vain" 150 e? Ja yksityiset ihmiset rahastaa tuosta 300...
Ottaisin heti ilmeisen kissanpennun kun saisin, leikkauttaisin ja rokottaisin ym. Olen omistanut elämäni aikana useita kissoja joista jokainen ollut ilmainen pentu ja kaikilla ollut hyvä elämä, eka kissa meille tuli kun olin 7vuotias ja se lähti mukaani kun muutin 15vuotiaana kotoa.
Olen surullisena seurannut tätä maatiaisilla rahastamista.
No maalla vanhempani saivat kissan kun aitan alta löytyi kaksi emotonta poikasta.
Toinen meni naapuriin.
Nolla euroa ja kohta kahdeksan vuotta hyvää mielenterveyspalvelua takana vanhemmilleni.
Toki kalaa saa ostaa tasatahtiin, mutta sitäkin tulee maalla edullisesti ns. roskakaloista, joita ihmiset eivät mielellään osta.
Vierailija kirjoitti:
Jostain maatilalta voisi saada suht edullisesti. Näitä monen sadan euron pentutehtailijoiden pentuja en ottaisi.
Minä olen vuoden kytännyt sopivaa kissaa, sopivan hintaista, ikäistä, ja ettei olisi tiettömän taipaleen päässä.
Nyt sitten löysin , luovutuksen on vielä aikaa, joten toivottavasti ei tule mutkia matkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain maatilalta voisi saada suht edullisesti. Näitä monen sadan euron pentutehtailijoiden pentuja en ottaisi.
Minä olen vuoden kytännyt sopivaa kissaa, sopivan hintaista, ikäistä, ja ettei olisi tiettömän taipaleen päässä.
Nyt sitten löysin , luovutuksen on vielä aikaa, joten toivottavasti ei tule mutkia matkaan.
Niin piti sanomani, en ole löytänyt maatilalta, leikattuja kissoja sielläkin nykyisin.
Kyllä se on tuo kysyntä ja tarjonta joka nostaa kissan hintaa.
Vierailija kirjoitti:
No maalla vanhempani saivat kissan kun aitan alta löytyi kaksi emotonta poikasta.
Toinen meni naapuriin.
Nolla euroa ja kohta kahdeksan vuotta hyvää mielenterveyspalvelua takana vanhemmilleni.
Toki kalaa saa ostaa tasatahtiin, mutta sitäkin tulee maalla edullisesti ns. roskakaloista, joita ihmiset eivät mielellään osta.
Kissa on lihansyöjä - kalaa ei saisi antaa kovin usein, sillä se tuhoaa B1-vitamiinia, jota kissa tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen meni naapuriin.
Kissa on lihansyöjä - kalaa ei saisi antaa kovin usein, sillä se tuhoaa B1-vitamiinia, jota kissa tarvitsee.
Käsittääkseni jos kalan kypsentää, siitä tuhoutuu se aine, joka tuhoaa B1-vitamiinia. Eli se kypsennyssuositus ei ole vain mahdollisten matojen varalta.
Minusta tässä on vähän sama ilmiö kuin vaikka eläinlääkärihinnoissa ja lapsille tarkoitettujen juttujen hinnoissa. On helppo rahastaa vetoamalla siihen, että haluathan SINÄ olla vastuullinen äiti tai eläinten omistaja. Vaikka saman saisi halvemmalla, ihmiset ovat valmiita maksamaan, jotta saavat sädekehän kiiltämään. Minusta on ihan ok pyytää esim. satasta kissanpennusta, kyllä se karsii jo joukon näitä vastuuttomimpia pois, mutta sen jälkeen kyse on vain rahastuksesta, joka on helppoa kiitos em. ilmiön. Eri asia on, jos pentu on eläinlääkärin tarkistama, rokotettu jne., mutta mitä itse katselin Tori-ilmoituksia moni ei ollut ja muistakin täytyy pyytää todistus. Hullu ei ole se joka pyytää vaan se joka maksaa.
💡💡hox
Kun laittaa ilmoituksen esim toriin, heti kohta kun kissanpennut on syntyneet
ja kohtuu hinnalla max 200€,, niin siinä käy niin , että;
Kissat varataan pian ja jokaisesta kissasta saa sen varausmaksu.
Ostajat eivät malta odottaa kuitenkaan 14 viikkoa kissanpennun saapumista kotiin,.
Ja niinpä myyjä saa monta varausmaksua, ennenkuin kissa on todella myyty.
😉eli vaikka kissa on halpakin , niin sillä voi tienata !
( nähty on )
ihmiset varaavat sen halvan kissan, ei ole niin suuri menetys rahallisesti, jos mieli muuttuu.
Voin maksaa 50euroa varausmaksua ja 100euroa kun haen pennun. 700euroa on liiottelua!
Edes löytöeläintalolla leikattu pentu ei maksa melkein tonnia..