Miten tavalliset maatiaiskissa pennut voivat maksaa monta sataa?
Katselin kissanpentuja torista ja halvimmat oli 200€. Kalleimmat taisivat olla 650€.
Emme vielä ole hankkimassa, mutta katselin jo alustavasti. Meillä olisi hyvä koti ulkoilevalle kissalle kun vanhimmasta kissasta aika jättää, mutta hinnat ovat aivan hirveitä. Väkisin tulee myös mieleen, että ovat jonkin sortin pentutehtalijoita, joilla on jatkuvasti pentuja myynnissä.
Haluaisin ottaa kissan eläinsuojeluyhdistykseltä, mutta emme voi sillä tarvitsemme itsenäisesti ulkoilevan hiiri/rottakissan.
Ainoa vaihtoehto näyttää olevan vahinkopentue, mutta mistä tällaisia kissanpentuja oikein löytää. En halua tukea pentutehtailua ja/tai kissanpennuilla rahastamista.
Kommentit (98)
Siksi en ottanutkaan kissaa. 500 e leikkaamattomasta, mahdollisesti pentutehtaillusta maatiaisesta on liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei haluta myydä teille "rottakissaa" haluaville.
Mielestäni on vaan hienoa, että Eurooppalaisen Lyhytkarvan (maatiaisen) arvostus on noussut viimeisen vuosikymmenen aikana ja ettei enää anneta kelle tahansa 5 e maksavaa vahinkopentua vapaana liikkuvaksi työkaluksi.
Oman, jo nyt vanhuuttaan edesmenneen kissani sain tuolla viiden egen hinnalla, mutta Hän olikin aina sisäkissana ja ulkoili omilla pihoilla valjaissa.
Ihan kuin kissa kärsisi saalistamisesta eli lajinmukaisesta elämästä 😆
Jyrsijät on kaikkein parasta ravintoa kissalle, ei ne sun tarjoamat teolliset moskat.
Toki kissa ei nyt missä tahansa voi ulkoilla mutta maalla on yleensä kissalle kaikkein parhaat oltavat.Terveisin 18-vuotiaan onnellisen ulkoilevan kissan omistaja.
Kissa ei kuulu suomen luontoon.
Suomen luontoon ja suomen luontoon.
Kuule, samaa ilmaa me kaikki täällä hengitetään, niin ihmiset kuin eläimetkin.
Aivan älytöntä vetää eläimille jotain maarajoja.
Tänne maapalloon mahtuu ja kuuluu kaikki eläimet mitkä on tänne syntyneetkin.Ihmiset on tämän maapallon suurin tuholainen.
Eli sinun kotiseudulle voi päästää leijonan vapaaksi koska sama maapallo? Kertoo kaiken palstalaisten älykkyydestä. Ja jääkarhun voi päästää savannille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ne maatiaisetkin on nykyään sirutettu, madotettu, rokotettu ja käytetty eläinlääkärillä. Ei se ole ilmaista
Näistä toimenpiteistä olen toki valmis maksamaan.
Meillä kissat ovat viettäneet aluksi noin puoli vuotta sisällä ja ulkoiluun ollaan tutustuttu valvotusti eli ollaan käyty useampaan kertaan kissan kanssa ulkona ennen kuin ollaan päästetty yksin. Kotiin kissat pääsevät aina kun haluavat ja työpäivien ajan ovat yleensä sisällä.
Vastuullinen omistaja ei päästä kissaa valvomatta ulos.
Tämä on ikuinen kiistakysymys. Olen nähnyt muutoksen kissoissa me kun pääsivät ulkoilemaan, joten en voi olla samaa mieltä. Paljon tasapainoisemmaksi muuttuivat.
Päästäisitkö koiran ulkoiluttamaan itse itsensä? Ai miksi et?
Vierailija kirjoitti:
Puskaradio on paras, tuttu tai tutun tuttu jolla pentuja. Silloin tietää vähän myös perheen historiasta ja siitä, että on hyvä koti ja emosta pidetään huolta. Noilla isoilla hinnoilla myyjä yleensä haluaa varmistaa, että pennun ottoa on kovasti harkittu eikä ole herätehankinta. Tai sitten on tehtailija, joka rahastaa hyväntahtoisia ostajia.
Kuulostaa niin jalomieliseltä mutta myyjä haluaa vain omat takaisin korkojen kera.
Mun serkku otti kaksi maatiaiskissa pentua olisiko ollut jotain 5-6vko ikäisinä siksi, koska emokissan omistaja halusi vaan päästä niistä pennuista eroon mahdollisimman pian. Mä en olisi suostunut ottamaan niin pieniä kissanpentuja, sehän on niille traumaattista erota emosta niin pienenä. Niille tulee varmasti käytöshäiriöitä.
Hym. pyydän anteeksi että meidän kissamme(leikattu) kulkee vapaana. Toki hänelle suotakoon se etu, että muutaman vuosirotan/hiiriperheet jääköön laskematta...lähiö kuitenkin saattaa kiittää.
Tiedän erään naisen joka pennuttaa samalla kissalla monta pentuetta niin että saa erikoisen värisiä pitkäkarvaisia ja myy kovaan hintaan. Epäilemättä tulee mieleen että haluaa näistä vain voittoa...
Huudan Jippii kun et saa kissaa. Kissan oikeudet on toteutumassa. Hyvä suuntaus.
Kissanpentu syö sen 13 viikkoa ja ilmeisesti myös madotettu ja rokotettu.
Se ei ole ilmaista.
Ai niin sun kissat ei käy eläinlääkärillä kun se vasta maksaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puskaradio on paras, tuttu tai tutun tuttu jolla pentuja. Silloin tietää vähän myös perheen historiasta ja siitä, että on hyvä koti ja emosta pidetään huolta. Noilla isoilla hinnoilla myyjä yleensä haluaa varmistaa, että pennun ottoa on kovasti harkittu eikä ole herätehankinta. Tai sitten on tehtailija, joka rahastaa hyväntahtoisia ostajia.
Se kova hinta kertoo nykyään nimenomaan tehtailusta. 500 euron kiskominen maatiaisesta ei todellakaan tarkoita että haluaa hyvän kodin.
Ap ei haluta antaa kissaa koska ei pysty huolehtimaan siitä. Siksi hinta kerrotaan liian korkeaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne kalliit pennut on pahimmillaan villiintyneiden kissojen luonnosta napattuja pentuja. Tuttu erehtyi sellaiseen, pentu ei ollut lainkaan sosiaalistunut ihmisiin. Joutuivat luopumaan siitä kun se vaan sähisi ja hyökkäili ja lapset pelkäsivät sitä.
Eikö tuttavasi tavannut sitä pentua lainkaan ennen ostopäätöksen tekemistä?
Myyjä toi sen ja väitti että se vaan aluksi arastelee.
Ei tietenkään ikinä saisi noin ottaa, pitää nähdä emo ja pentueen kasvupaikka.
Pahimmat ottajat on noita jotka ei vaivaudu mihinkään suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Ne kalliit pennut on pahimmillaan villiintyneiden kissojen luonnosta napattuja pentuja. Tuttu erehtyi sellaiseen, pentu ei ollut lainkaan sosiaalistunut ihmisiin. Joutuivat luopumaan siitä kun se vaan sähisi ja hyökkäili ja lapset pelkäsivät sitä.
Meidän tutut ottivat n. 2-vuotiaan kodinvaihtajakissan. Ei ollut myöskään sosiaalistunut ihmisiin, mutta tutut eivät tienneet tätä. Alkuun pitivät vain ujona ja uuteen paikkaan tottumattomana kun kissa lymysi vain piilopaikoissa. Eipä ole siitä paljon muuttunut, vaikka kissa on olllut heillä jo vuosia. Viettää kaiken aikansa piilossa kaapissa tai sängyn alla, käy ruuan syömässä ja vadilla, ja sitten piiloutuu taas jonnekin. Ei seurustele ihmisten kanssa, ei liiku ihmisten ilmoilla, jos liikkuu niin matalana seinän viertä, ei halua että kosketaan, kaikki käsittely on kissalle kärsimystä. On kyllä ankea lemmikki.
Vierailija kirjoitti:
Huudan Jippii kun et saa kissaa. Kissan oikeudet on toteutumassa. Hyvä suuntaus.
Se ei ole ilmaista.Ai niin sun kissat ei käy eläinlääkärillä kun se vasta maksaakin.
Kyllä meidän kissat käy eläinlääkärissä kun on tarvista. Hammaskivetkin on poistettu ja ihan itse olemme maksaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole ilmaista.Ai niin sun kissat ei käy eläinlääkärillä kun se vasta maksaakin.
Kyllä meidän kissat käy eläinlääkärissä kun on tarvista. Hammaskivetkin on poistettu ja ihan itse olemme maksaneet.
Madotukset ja rokotukset myös kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Sanooko tämän joku joka kannattaa pentutehtailua?
Johan jo sanoin, että olen valmis maksamaan pennusta jos on varmaa, ettei pentuja ole tarkoitus teettää kissalla ja pentue on vahinko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johan jo sanoin, että olen valmis maksamaan pennusta jos on varmaa, ettei pentuja ole tarkoitus teettää kissalla ja pentue on vahinko.
Suksi kuuseen. Kannatan sitä ettei sun kaltaiset saa kissaa vapaaseen ulkoiluun.
Torin ilmoituksia olen nähnyt ja mikään ei viittaa pentutehtailuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö että pentueet ei ole aina vahinkoja vaan ihan suunniteltuja.
Tuolla 200 eurolla saa vain omat kulut pois.
Etkö osaa laskea?
Rokotus taitaa olla jo 50 euroa ja niitä on yleensä kaksi ennen luovutusta. Matolääke 10 euroa.
Ruoka ja hiekat maksaa myös. Kissanpennut syö ja paskoo koko ajan että ne kasvaa.
Mä en myisi sulle kissaa edes tonnilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johan jo sanoin, että olen valmis maksamaan pennusta jos on varmaa, ettei pentuja ole tarkoitus teettää kissalla ja pentue on vahinko.Ymmärrätkö että pentueet ei ole aina vahinkoja vaan ihan suunniteltuja.
Tuolla 200 eurolla saa vain omat kulut pois.
Etkö osaa laskea?
Rokotus taitaa olla jo 50 euroa ja niitä on yleensä kaksi ennen luovutusta. Matolääke 10 euroa.
Ruoka ja hiekat maksaa myös. Kissanpennut syö ja paskoo koko ajan että ne kasvaa.
Mä en myisi sulle kissaa edes tonnilla.
No en ostaisi sinulta kissaa edes kympillä. On vastuutonta teettää tähän maailmaan pentuja, sillä kissoja on muutenkin jo aivan liikaa. Ja rahastustahan se on jos haluaa kissoista yli sen hinnan mitä niihin on mennyt kuluja.
Minkälainen ihminen oikein teettää kissallansa pentuja, vain myydäkseen ne eteenpäin? Vaikka kissanpentujen alku olisikin hyvä ja rokotukset, sirut ja Madotukset kunnossa niin veikkaan, että rahan takia niitä pentuja on teetetty. En myöskään hyväksy rotukissoja joista osa on myös liian pitkälle jalostettua ja sairaita.
Vierailija kirjoitti:
Jos ostan sinulta maatiasenpennun ja maksan 400-700 euroa haluan sinun todistavan ettet ole pentehtailija ja että pentu on eläinlääkärin tutkima 100%terve. Kylmän ja rahanahneen on niin helppo piilotua väitteen "haluan pennun saavan hyvän kodin ja siksi vaadin tämän summan"-taakse.
Up