Kaupungin vuokra-asuntoja Ullanlinnaan ja Töölöön.
Mielipidekirjoittaja kehottaa katsomaan karttapalvelusta kaupungin perheasuntokokoisten vuokra-asuntojen sijainnin. Katsoin ja huomasin, että Ullanlinnassa ja Töölössä ei ole ainuttakaan.
Miksi poliitikot eivät käske kaupunkia ostamaan sieltä perheasuntoja vuokrattavaksi, jotta noiden alueiden koulukkaat olisivat vähän heterogeenisempiä?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000009395172.html
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Pohjois-Töölöössä on huumeaddiktien kuntoutustalo.
Ei ole sellaista kaupunginosaa kuin Pohjois-Töölö. On Töölö ja Taka-Töölö. Så det så.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töölössä on vuokra-asuntoja, mutta se taisi olla alkoholistien hoitolan vieressä.
Är nu inte hela Tölö redan något av ett no go område?
Vi har inga "no go zones" här i Finland, FYI.
No jaa, on kyllä alueita, joissa mua ainakin vähän pelottaa. Ihan vaikka Sörnäinen. Jos menen keskustaan bussilla, se kulkee siitä läpi, ja aina katselen sitä touhua ja mietin, että onneksi ei tarvi nousta bussista. Olen kasvanut pienellä keskisuomalaisella paikkakunnalla, sen lisäksi toki matkustanut paljon miljoonakaupungeissakin, mutta kyllä siellä on selkeästi jengiä, ketkä on ihan sekaisin päästään, eikä niistä tiedä, mitä ne voi tehdä. Jonnekin Itä-Helsingin metroon mua ei saisi ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupungin ei pitäisi omistaa asuntoja. Antaa markkinoiden hoitaa asuntojen hinnoittelu. Asumistuki pois. Sen jälkeen nähdään mikä on karseiden neukkukuutioiden oikea hinta.
Perustulo tarvitaan tasaamaan lähtökohtien eroja, koska ketään ei voi jättää kuolemaan nälkään.
Antaa markkinoiden hoitaa? Kaupungin vuokra-asunnot maksavat sen verran kuin kulut on. Asumistuet menee enimmäkseen niihin ja opiskelijoille. Miksei saisi olla sosiaalista rakentamista? Pitöisikö kaikki rakennusmaa antaa kapitalistienkäsiin?
Niinpä, jos antaisi ahneiden kapitalistien päättää, sitten meilläkin olisi USA:n tapaan slummeja, asuntovaunu-ja telttakyliä vähän siellä täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupungin ei pitäisi omistaa asuntoja. Antaa markkinoiden hoitaa asuntojen hinnoittelu. Asumistuki pois. Sen jälkeen nähdään mikä on karseiden neukkukuutioiden oikea hinta.
Perustulo tarvitaan tasaamaan lähtökohtien eroja, koska ketään ei voi jättää kuolemaan nälkään.
Antaa markkinoiden hoitaa? Kaupungin vuokra-asunnot maksavat sen verran kuin kulut on. Asumistuet menee enimmäkseen niihin ja opiskelijoille. Miksei saisi olla sosiaalista rakentamista? Pitöisikö kaikki rakennusmaa antaa kapitalistienkäsiin?
Niinpä, jos antaisi ahneiden kapitalistien päättää, sitten meilläkin olisi USA:n tapaan slummeja, asuntovaunu-ja telttakyliä vähän siellä täällä.
Ei se niin mene. Kyllä leiriytymiseen kaupunkialueella tarvitaan Suomessa varmasti jonkunlainen lupa. Pitäisi varmaan kaavoittaa leirintäalueeksi ja olla joku valvonta. Minun mielestäni tuossa on perää. En ymmärrä, miksi sellaiset, ketkä ei edes yritä työllistyä ja integroitua tänne, pitää majoittaa parhaille paikoille ilmaiseksi. Jos ei halua tienata, niin voi mennä sitten sinne, missä kämpät on puoli-ilmaisia. En ymmärrä tuota, että pienituloinen työssäkäyvä suomalainen kituuttaa perähikiän kämäisimmässä rivarinpätkässä, koska ei ole varaa muuhun, mutta jollekin maahanmuuttaneelle tarjotaan ilmainen asuminen Helsingin keskustan tuntumassa, vaikkei hän osoita aikomustakaan alkaa tienaamaan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pohjois-Töölöössä on huumeaddiktien kuntoutustalo.
Ei ole sellaista kaupunginosaa kuin Pohjois-Töölö. On Töölö ja Taka-Töölö. Så det så.
Tarkennan: Töölö = Etu-Töölö + Taka-Töölö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töölössä on vuokra-asuntoja, mutta se taisi olla alkoholistien hoitolan vieressä.
Är nu inte hela Tölö redan något av ett no go område?
Vi har inga "no go zones" här i Finland, FYI.
No jaa, on kyllä alueita, joissa mua ainakin vähän pelottaa. Ihan vaikka Sörnäinen. Jos menen keskustaan bussilla, se kulkee siitä läpi, ja aina katselen sitä touhua ja mietin, että onneksi ei tarvi nousta bussista. Olen kasvanut pienellä keskisuomalaisella paikkakunnalla, sen lisäksi toki matkustanut paljon miljoonakaupungeissakin, mutta kyllä siellä on selkeästi jengiä, ketkä on ihan sekaisin päästään, eikä niistä tiedä, mitä ne voi tehdä. Jonnekin Itä-Helsingin metroon mua ei saisi ollenkaan.
No go -vyöhyke tarkoittaa maailmalla sellaista aluetta, jonne et oikeasti voi mennä eli alue on joko armeijan tai jonkun epävirallisen sotilaallisen vallan hallussa. Eli tarkoittaisi että armeija/poliisi/militantti organisaatio tms./asukkaat ovat ottaneet alueen haltuunsa, pystyttäneet aitoja ja tarkistuspisteitä jossa aseistetut vartijat tms. että alueelle pääsee. Esim. jotkut Brasilian favelat, joita valvoo paikalliset huumejengit.
Ruotsissa no go -termiä on käytetty löysemmin, mutta yleensä tarkoittamaan, että poliisin on vaikea toimia alueella.
Suomessa ei tälläistä asuinaluetta ole, sen tietää aivan jokainen paitsi propagandaansa levittävä persu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se niin mene. Kyllä leiriytymiseen kaupunkialueella tarvitaan Suomessa varmasti jonkunlainen lupa. Pitäisi varmaan kaavoittaa leirintäalueeksi ja olla joku valvonta. Minun mielestäni tuossa on perää. En ymmärrä, miksi sellaiset, ketkä ei edes yritä työllistyä ja integroitua tänne, pitää majoittaa parhaille paikoille ilmaiseksi. Jos ei halua tienata, niin voi mennä sitten sinne, missä kämpät on puoli-ilmaisia. En ymmärrä tuota, että pienituloinen työssäkäyvä suomalainen kituuttaa perähikiän kämäisimmässä rivarinpätkässä, koska ei ole varaa muuhun, mutta jollekin maahanmuuttaneelle tarjotaan ilmainen asuminen Helsingin keskustan tuntumassa, vaikkei hän osoita aikomustakaan alkaa tienaamaan itse.
Missä Helsingin keskustan parhaalla paikalla "tarjotaan ilmainen asuminen maahan tulleelle"????
Never höörd.
Listalla oli varmasti vain uudiskohteet. Kampin Hekan löytyy ihan tavalliselta kohdelistalta.