Kokemuksia äitiysjumpasta tai -joogasta?
Minulle on toistaiseksi käynyt ihan tavalliset jumpat, mutta olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksia äitiysjumpasta ja -joogasta erityisesti pääkaupunkiseudulla.
Kommentit (6)
Olen käynyt noin raskauden puolivälistä (nyt rvk 30+2)äitiysjoogassa oman jaksamisen mukaan ja olen pitänyt siitä paljon. Rauhallinen ilmapiiri ja pysähtyminen kuuntelemaan omaa oloa ja tuntemuksia on ainakin minulle ollut tervetullutta.
Plussaa on ollut myös ohjattu venyttely ja muut liikkeet, jotka ainakin minulla tahtovat jäädä kotona tekemättä, kun on muka niin paljon muuta... erityisesti olen saanut apua alaselän kipuiluun. Oman voinnin mukaan tekemiseen ja ohjeiden soveltamiseen on kannustettu ja turhaa kaavamaisuutta tai väksisin suorittamista en ole tuntenut.
Googlesta löytyy useampi vaihtoehto äitiysjoogaan pääkaupunkiseudulla, eli omaan aikatauluun ja " sijaintiin" voi etsiä sopivaa vaihtoehtoa sieltä. Suosittelen ainakin kokeilemaan!
Minulla on äitiysjoogasta täsmälleen samanlaiset kokemukset kuin edellisellä, tykkään tosi paljon. Äitiysjumppaa en ole päässyt kokeilemaan mutta työpaikkani lähellä on kuntosali, jossa käyn joogassa.
Rauhallinen tunnelma, hitaat ja varovaiset liikkeet ja oman kehon tunnustelu ainakin rentouttavat minua työpäivän jälkeen. Lisäksi venytellään/voimistetaan selkää, lantionpohjaa ja lonkkia synnytystä silmälläpitäen.
Suosittelen!
esikoista odottaessani muutaman kerran äitiysjumpassa, enkä tykännyt. Tehtiin aika kovia vatsalihasliikkeitä ja ne tuntuivat epämiellyttäviltä. Paljon siellä oli porukkaa ja suosittua tuntui olevan. Tietysti liikkeitä voi tehdä omien tuntemusten mukaan, mutta ehkä en osannut. Joogaa olen kokeillut ei-raskaana ja tykkäsin kovasti. Täytyykin selvittää, onko täällä mammajoogaa.
Taidanpa kokeilla äitiysjoogaa, kun tavallinen jumppa ei enää tunnu hyvältä. Varmaan siitä on hyötyä synnytyksessäkin...
Onko kukaan tietoinen missä Tampereella järjestetään äitiysjoogaa? Löysin netistä yhden paikan (Om Yoga) mutta oliskohan muitakin?
Despelote, rv 23+4
... mutta minulla huono kokemus. Odotin toista lastamme, menin sitten äitiysjumppaan, koska ajattelin, että olisi ehkä sitten synnytys helpompi, jos olisi vähän vetreämpi.....
Mutta miten kävikään. Siellä äitiysjumpassa sitten hölkättiin hitaasti pomppimalla isoa ympyrää, tosi pehmeällä alustalla, taisi olla joku patja. Ei ollut ollenkaan hyvä kokemus, tunsin kuinka jotain sisältä oikein ratkesi, sen jälkeen oli koko loppuraskauden aivan valtavat liitoskivut..... en tiedä, olisiko ne tulleet joka tapauksessa, mutta tuo jumppatuokio ainakin edisti tapahtumia.
Tiina vko 13