Onko outoa jos käy vain kaksi kertaa viikossa suihkussa?
Toki kun tarvitsee intiimialueiden pesua useammin, käyttää bideesuihkua, mutta jos käy vartalopesulla suihkussa vain kaksi kertaa viikossa, onko teidän mielestä liian harvoin?
Kommentit (50)
Miksi juuri kasvot pitäisi pestä päivittäin, miten ne erityisesti likaantuvat?
Minulla ei ole suihkua, vain pihasauna jonka yhteydessä vesipata. Nämäkin pitää lämmittää erikseen. Tästä syystä käyn kunnon pesulla (sis. hiusten pesun) vain kahdesti viikossa. Muulloin saavat pesulaput riittää. Käytän vauvoille tarkoitettuja herkän ihon pyyhkeitä.
Ainakin vartalon ja kasvojen iho on pysynyt hyvässä kunnossa, myös nyt talvella.
Välillä, kun on töissä huhkinut itsensä hikeen, tekisi mieli saunaa/suihkua, mutta kun ei voi niin ei. Lähimpään uimahalliin on matkaa yli 20 km, joten ei sekään ole ratkaisu.
Toki vaihdan puhtaat ihoa vasten olevat vaatteet myös lapuilla pyyhkimisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Mä rakastan sitä tunnetta kun on suihkunraikas, tunnen oloni sekä fyysisesti, että psyykkisesti paremmaksi suihkun jälkeen.
Tiedätkö kuinka raikkaalta tuntuu kun käy vain joka toinen viikko suihkussa? Se vasta hyvältä tuntuukin. Sama kuin saa pizzan kerran vuodessa ja lopun aikaa syö silakkapihviä tai perunavelliä.
Vierailija kirjoitti:
Nehän ovat paljaana ja alttiina kaikille epäpuhtauksille. Peset varmaan käsiäsi jopa useammin kuin kerran päivässä?
Meikkaavien on tietysti pestävä meikit pois.
Kasvot voi pestä vedellä tai ilman vettä.
Joka ilta suihku, en kyllä osaisi mennä "likaisena" nukkumaan.. siis se on fiilis toki vaan, en siis taida likastua päivän aikana.. mutta siis onhan meikkiä usein naamassa ja hiuksissa saattaa olla lakkaa tms.. en voisi ikinä mennä nukkumaan meikit naamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä käyn kerran viikossa, en hikoile edes saunassa saati urheillessa.
Toki päivittäin pesen kainalot, haaruksen, jalkaterät ja kasvot sekä kaulan. Käytän pesulappua noihin.
Eikö olisi nopeampaa käydä suihkussa?
Ehkä kaikille se nopeus ei oo tärkeintä. Oon eri, mutta mulla se kokonaan kropan kastelu on pahempaa kuin paikallispesu
Mun 80 äiti käy kaksi kertaa viikossa, silloin kun lämmittää saunan. Ei liiemmin huhkikkaan, pieniä kävelyitä pitkin päivää. Kerran viikossa kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nehän ovat paljaana ja alttiina kaikille epäpuhtauksille. Peset varmaan käsiäsi jopa useammin kuin kerran päivässä?
Meikkaavien on tietysti pestävä meikit pois.
Kasvot voi pestä vedellä tai ilman vettä.
Talirauhasiakin on kasvoissa moninkerroin enemmän kuin vaikka käsivarsissa.
Käyn päivittäin kahdesti. En todellakaan suostuisi parisuhteeseen ihmisen kanssa, joka peseytyy harvoin.
Kukaanko ei muka koskaan hikoile?
Ihan puppua, kyllä kaikki hikoilevat, kaikki käyvät asioillaan wc:ssä, ihmisen ruumiintoiminnot tuottavat eritteitä ja sitä myöten hajuja, ihan kaikilla.
Aivan kauhean ällöttävä ajatus, että nykyisin kun on suihku joka asunnossa, sitä ei käytetä.
Ja toisiaan, eikä kukaan urheile, harrasta mitään liikuntaa, työmatkapyöräile, tee mitään fyysistä töissä?