Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko outoa jos käy vain kaksi kertaa viikossa suihkussa?

Vierailija
17.02.2023 |

Toki kun tarvitsee intiimialueiden pesua useammin, käyttää bideesuihkua, mutta jos käy vartalopesulla suihkussa vain kaksi kertaa viikossa, onko teidän mielestä liian harvoin?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla atooppinen iho. Bideellä alakerta päivittäin, muuten suihkussa kaksi kertaa viikossa, sen iho kestää. Kesällä iho paremmassa kunnossa ja tulee uitua ja käytyä suihkussa päivittäin. 

Välillä hiukset tarvis pesua useammin, mutta kuivashampoolla saa päivän lisää siedettävää oloa. Ja hiuksetkin tottuu nopeasti harvaan pesuväliin.

Vierailija
22/50 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on lähinnä kotona niin kyllä tuo voi olla aika normaalia. Jos tosiaan pesee erikseen useammin haarukset, kasvot, kainalot ja jalat eikä hirveästi urheile ja hikoile.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mikäli on työssäkäyvä tms. että pitää olla päivittäin muiden ihmisten parissa.

Et selvästikään harrasta mitään liikuntaa.

Vierailija
24/50 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole outoa. Eihän se tarkoita, etteikö muinakin päivinä peseytyisi ( ns. pikkupesut). Harva meistä on niin likainen, että pitäisi lutrata joka päivä.

Mä en oikein tajua näiden pikkupesujen ideaa. Samassa ajassa ja mielestäni ja jopa nopeampaa hypätä sinne suihkuun ja kastella itsensä kerralla märäksi kun ruveta erikseen pesemään jalkapohjia, alapäätä, kainaloita ja kasvoja.

Vierailija
25/50 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mikäli on työssäkäyvä tms. että pitää olla päivittäin muiden ihmisten parissa.

Et selvästikään harrasta mitään liikuntaa.

Ja vaikka olisi yksinkin niin on kiva olla puhdas.

Vierailija
26/50 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käyn kerran viikossa, en hikoile edes saunassa saati urheillessa.

Toki päivittäin pesen kainalot, haaruksen, jalkaterät ja kasvot sekä kaulan. Käytän pesulappua noihin.

Eikö olisi nopeampaa käydä suihkussa?

Vierailija
27/50 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihku tarkoittaa ihmisille eri asioita. Jotkut mieltävät suihkuksi sen että menee kokonaan suihkun alle ja pesee myös hiukset. Itselleni tällainen on hiustenpesuoperaatio 1-2 kertaa viikossa. Jokaisena päivänä käyn aamulla suihkussa siten etten kastele hiuksiani. Sitten vartalon rasvaus ja deodorantti ym. Illalla pesen kasvot, lakanat vaihdan joka viikko joten ei ongelmaa "likaisena" nukkumisesta. Liikunnan jälkeen tietysti vähintään vartalosuihku. Pitkää paksua tukkaa ei tarvitse kauhean usein pestä eikä se likaannu esim juoksulenkillä kun en juokse makkarankuoripipo päässä vaan suojaan vain korvat kylmältä.

En itse ymmärrä miten joku voi pukea aamulla puhtaat vaatteet ylleen ja lähteä ihmisten ilmoille pesemättä itseään ensin. Lavuaarissa luttaaminen (joka lisäksi roiskii vettä ympäriinsä jos pesee kunnolla) ei todellakaan raikasta vartaloa samalla tavalla kuin nopea suihku miedolla iholle sopivalla saippualla/pesuaineella. Pelkkä haalealla vedellä pesukin on riittävä usein.

Bidee on ensiapu jos on menkkasotkua mutta eihän se auta koko jalkoväliin, tai jos sillä alkaa todella kauttaaltaan pesemään niin paljon vähemmällä vesimäärällä siistimmin tulee puhtaaksi menemällä suihkun alle peseytymään. Jalat täytyy kuitenkin pestä joka päivä huolellisesti, joten se lavuaarin päällä pillun ja pyllyn ja kainalon ja kasvojen pesu jonka jälkeen vielä jalat pitää erikseen nostaa pestäkseen ne siinä - ei tolkkua.

Vierailija
28/50 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en viitsi käydä päivittäin pesemässä luontaisia suoja aineita iholta pois että pitäisi käyttää kemikaaleja että iho saa tarvitsemia aineita. Tällä tavalla iho pysyy paljon parempana

Itsellä on kuiva iho, mutta ihan hyvin pysyy kunnossa kun käytän hellää saippuaa ja kosteusvoidetta suihkun jälkeen. Noita saa myös ihan luonnonmukaisina niin ei tarvitse kemikaaleilla läträtä.

Vierailija
29/50 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käyn kerran viikossa, en hikoile edes saunassa saati urheillessa.

Toki päivittäin pesen kainalot, haaruksen, jalkaterät ja kasvot sekä kaulan. Käytän pesulappua noihin.

Tuommoinen lutraaminen lappujen kanssa yksi ruumiinosa kerrallaan kuluttaa takuulla enemmän sekä vettä että aikaa kuin ripeä suihku. Ja tuskin sille ihollekaan yhtään sen parempi hinkata sitä pesulapulla, eikä pysty huuhtomaan kunnolla.

Vierailija
30/50 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole outoa. Eihän se tarkoita, etteikö muinakin päivinä peseytyisi ( ns. pikkupesut). Harva meistä on niin likainen, että pitäisi lutrata joka päivä.

Mä en oikein tajua näiden pikkupesujen ideaa. Samassa ajassa ja mielestäni ja jopa nopeampaa hypätä sinne suihkuun ja kastella itsensä kerralla märäksi kun ruveta erikseen pesemään jalkapohjia, alapäätä, kainaloita ja kasvoja.

Tämä. Saan minuutissa pestyä ja huuhdeltua nämä alueet suihkussa. Lavuaarissa kasvojen pesuun menee jo yksistään se minuutti, kun huuhtelu on niin tehotonta huiskimista. Puhumattakaan kainaloiden pesusta!

Vierailija
31/50 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käyn kerran viikossa. Iho kiittää.

Mun iho ei kiittäisi tästä. Sairaana ollessa en päässyt muutamaan päivään suihkuun ja iho oli kutiava, hilseilevä ja kipeä. Atoopikoillekin suositellaan päivittäistä pesua.

Vierailija
32/50 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joissain vanhainkodeissa pääsee kerran kahdessa viikossa suihkuun.

Ne ei enää hikoile samalla tavalla kuin nuoremmat. Eivät myöskään fyysisesti huhki.

Vierailija
33/50 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuhan p yllysi, naama/ kainalot ja varpaat peset ettet ala haista.

Vierailija
34/50 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joissain vanhainkodeissa pääsee kerran kahdessa viikossa suihkuun.

Ne ei enää hikoile samalla tavalla kuin nuoremmat. Eivät myöskään fyysisesti huhki.

Monet vanhukset haisevat todella pahalle.

Vierailija
35/50 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä kuinka jotkut kokevat suihkussa käynnin niin hankalaksi, muutama minuttihan siinä menee aikaa kun ei tukkaa pese.

Vierailija
36/50 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastan sitä tunnetta kun on suihkunraikas, tunnen oloni sekä fyysisesti, että psyykkisesti paremmaksi suihkun jälkeen. 

Vierailija
37/50 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiden vuoden ajan olen käynyt suihkussa kaksi kertaa kuukaudessa.

-M43 (naimisissa viisi vuotta)

Vierailija
38/50 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne lehmät siellä navetassa välitä vaikka palaisit 1970-luvulta suoraan 1950-luvulle ja kävisit saunassa kerran viikossa.

Vierailija
39/50 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn talvisin kolme kertaa päivässä ja sessiot kestää noin tunnin.

Vierailija
40/50 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn juuri kahdesti viikossa suihkussa, mutta muuten en käytä pidetä, enkä pese naamaani erikseen koskaan. Hampaat pesen kahdesti päivässä ja kädet vessassa käydessäni. Jos tarve tulee, niin käytän alkoholipitoisia kosteuspyyhkeitä. Merinovillavaatteet ja alushousujen vaihtaminen pitää hajuhaitat poissa. Asun pakettiautossa ja pesupaikka on uimahalli tai huoltoaseman suihku.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme