Sain eilisen ultran mukaan tietää odottavani neljättä tyttöä, MUTTA
Miten tästä onnesta voi nauttia ollenkaan, kun kaikki torimummoista lähtien povaavat nyt sitä poikaa..ja kun synnytys on tapahtunut mitä sitten? Toistuuko samat ikävät kommentit, suoranaiset suruvalittelut, taas samaa sukupuolta.
Miksi ihmiset ovat niin julmia, jopa isovanhemmat ym. sukulaiset, naapurit.
Auttakaa minua iloitsemaan onnestani, koska aidosti olen onnellinen, ongelma on lähinnä muiden, eikö vaan?
Kommentit (51)
olet onnentyttö saadessasi lapsia, kaikki eivät saa ollenkaan
Ja sinähän et sitä tiedä.
Vaan anoppisi ei sitten tiedäkään, miten upeaa on kasvattaa neljä tyttöä. Sanopa sille se.
T. kahden pojan äiti, jonka anopilla on vain poikia ja jonka anoppi tietysti toivoo meille tyttöä
Kaikki sympatiat sinulle, mutta arvaas kuinka ärsyttävää on kun sen kolmen tytön jälkeen syntyy POIKA! Rakas ja ihana poika, mutta kyllä välillä otti päähän ne ' onneksi vihdoinkin' ' nyt voitte lopettaa yrittämisen' jne jne jutut..
Mitä sä välität siitä, mitä jotkut puhuu. Toi nyt vaan on tapa, kun ei keksitä mitään muuta. Harva ihminen on kuitenkaan ihan tosissaan moisia laukoessaan. Taidat nyt itse potea pettymystä, kun et saakaan sitä poikaa. En voi ymmärtää, miksi otat noi niin vakavasti. Kuten joku jo sanoi, sukupuolesta kommentoidaan aina, se kuuluu asiaan. Keskity jo odotukseesi, äläkä muiden kommentteihin!
36: lle haluaisin sanoa, että kyllä se tosiaan minullekin tulee ongelmaksi, koska en voi juosta näitä sanojia karkuun. On se vaan niin ihmeellinen puheenaihe ihan lähi siwan myyjillekin...ihan oikeasti väsyttää ottaa joskus vastaan. Pitää jotenkin yrittää vahvistua näiden kommenttien kautta. Mutta en vaan pysty!
Voimia teille kaikille samoin kokeneille! :)
ap
Epä itsestänikään niin kivalta tuntunut kun vuosien lapsettomuuden jälkeen saimme pojan ja anoppi koko raskausajan voivotteli että olisipa tyttö. Kyseessä vielä eka lapsenlapsi. Voitte kuvitella mikä lahja ja toiveiden täyttymys lapsi oli minulle ja miehelleni. Anoppi sen sijaan ei pettymystään peitellyt ja nyttemin kun on saanut tyttölapsenlapsen niin selvästi huomioi ja rakastaa häntä enemmän kuin poikaamme.
Meidän esikoinen oli tyttö, ja kun rupesin toista odottamaan, niin jo yhden tytön jälkeen kuulin näitä, " toivottavasti nyt tulee poika" kommentteja. Mua ei asia millään tavalla haitannut, mutta pistin sen merkille. Poika sitten syntyi ja sen jälkeen tuli nää " nyt ei sitten enää tarvitse tehdä lapsia, kun on jo tyttö ja poika"
Onnea vaan ap:lle lapsen odotukseen ja jos mahdollista niin yritä olla pahoittamatta mieltä tyhmistä kommenteista
Mutta jotta totuus ei unohtuisi, niin onhan se säälittävää jos on monta tyttöä. Viiden tytön äiti ei ainakaan kateutta herätä pahemmin, tai no, ehkä joku lapseton voi haaveilla siitäkin.
Saimme vielä viidennen lapsen, nyt pojan. Tämän vauvan ympäristöltä saama huomio on sanalla sanoen sairasta.
Vauva kuin vauva, tytär tai poika. Oma rakas lapseni.
Yksi poika on välissä mutta ihana olis saada pikku prinsessa. Tsemppiä AP! Tytöt on ihania!
Mun on ainakin helpompi lukea tyttöjen ajatuksia kuin pojan.
Mitä jos yrittäisit viedä viestisi huumorin varjolla eteenpäin. Siis kerrot, kuinka lapset toivovat uutta siskoa ja teillä on siis sisko tilauksessa tai jotain.
Minulla on kaksi poikaa ja eniten minua loukkasi äitini vastaukset, kun pikkuveli syntyi. Tyyliin, että pitää vielä yrittää tyttöä tai pitäisi vaihtaa vauvoja erään kaverin kanssa, joka sai samaan aikaan toisen tyttärensä tms.
Se loukkasi pienen poikani puolesta. Pojan, joka oli niin ihana, mutta silti joidenkin mielestä vajavainen...? Lapselle kamala taakka...