Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka sytyttää puut takassa ylhäältä?

Vierailija
16.02.2023 |

Tuli palaa alhaalta ylös. On oltava tollo, jos luulee muuta.

Kommentit (116)

Vierailija
21/116 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupunkilaiset jotka eivät ymmärrä miten tuli käyttäytyy.

Minä kaupunkilainen sytytän päältä ja kappas vaan toimii paremmin kuin alhaalta sytyttäminen, kas kun se happi imetään siihen tuleen alhaalta liekin toimesta.

Roskiksiako poltat vai mihin sinä kaupunkilainen tulet sytytät?

Ihan kuule kesämökillä saunan uunin ja takan. Oletko sellaisista koskaan kuullut?

Vierailija
22/116 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sytytän miten helpoiten saan syttymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/116 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lämpö nousee ylöspäin?

https://www.hs.fi/tiede/art-2000002909808.html

Vierailija
24/116 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, olet väärässä. Itsekin opin tuon kaupunkilaisena vasta pitkällä aikuisuudessa.

t. nykyään onnellinen maalla-asuja, jonka talossa on kolme jatkuvassa käytössä olevaa tulisijaa.

Kokeile, syttyy ihan h. . ton paljon paremmin!

Ei syty. Lämpö nousee ylöspäin, ei alaspäin.

Kyllä syttyy. Liekeillä on halu kiertää puu alta, joten tuli hakeutuu alaspäin ja sillä on enemmän happea kun päältä sytytetään.

Juu, tuntuu alkuun nurinkuriselta, mutta etpä sinä kaikkea syntymästäsi saakka muutenkaan tiedä tai osaa.

17

Vierailija
25/116 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, olet väärässä. Itsekin opin tuon kaupunkilaisena vasta pitkällä aikuisuudessa.

t. nykyään onnellinen maalla-asuja, jonka talossa on kolme jatkuvassa käytössä olevaa tulisijaa.

Kerro meille, oi neropatti, kumpaan suuntaan se happi kulkee, jota tuli tarvitsee palaakseen.

Vierailija
26/116 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kaupunkilainen sytytän päältä ja kappas vaan toimii paremmin kuin alhaalta sytyttäminen, kas kun se happi imetään siihen tuleen alhaalta liekin toimesta.

Roskiksiako poltat vai mihin sinä kaupunkilainen tulet sytytät?

Ihan kuule kesämökillä saunan uunin ja takan. Oletko sellaisista koskaan kuullut?

Pysy siellä kaupungissasi vaan äläkä lähde muualle levittämään tautejasi.

Vierailija
27/116 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro meille, oi neropatti, kumpaan suuntaan se happi kulkee, jota tuli tarvitsee palaakseen.

Meinaatko neropatti että tavallinen takkatuli tarvitsee niin paljon happea että tulen sytyttämissuunnalla on väliä?

Vierailija
28/116 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pässi. Sitä happea tulee joka puolelta. Jos et osaa laittaa kahta puuta siten, että toiset ovat siinä päällä ja sytytät sitten niiden alta niin ei voi kuin ihmetellä.

Taisi jäädä peruskoulussa fysiikan tunnit väliin.

Vierailija
29/116 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä syttyy. Liekeillä on halu kiertää puu alta, joten tuli hakeutuu alaspäin ja sillä on enemmän happea kun päältä sytytetään.

Juu, tuntuu alkuun nurinkuriselta, mutta etpä sinä kaikkea syntymästäsi saakka muutenkaan tiedä tai osaa.

17

Kosteita puita olen vain muutaman sata kertaa poltellut... Mitäpä minä tietäisin. No palaa ne täydellisen kuivat kalikat teit mitä tahansa.

Vierailija
30/116 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

17

Meinaatko että sinulla on niin suuri takka että noilla on merkitystä?

Vierailija
31/116 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pässi. Sitä happea tulee joka puolelta. Jos et osaa laittaa kahta puuta siten, että toiset ovat siinä päällä ja sytytät sitten niiden alta niin ei voi kuin ihmetellä.

Ei jäänyt. Lämpö nousee ylöspäin ja se on fysikaalinen fakta.

Vierailija
32/116 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei onnistu. Meillä ainakin niin hyvä veto, että sytykkeet vain palaa roihuna, mutta tuli ei ehdi tarttua varsinaisiin polttopuihin. Alta se on sytytettävä, niin kiuas, leivinuuni, hella kuin kamarin pönttöuunikin.

Kyllä tämän jokainen älykäs ihminen ymmärtää. Varmaan saavat savut huoneisiin nämä ylhäältä syyttäjät.

AP

Ei muuten tule! Siihen vaikuttaa se, että avaat pellin.

17

Vierailija
33/116 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahta puuta? I d a r i. Tulisijassa ladataan pesä suunnilleen 2/3 täyteen ja syytetään päältä kerralla. Palaa siitä sitten loppuun.

17

Opettele lukemaan ja ymmärtämään lukemasi ennenkuin nimittelet.

Vierailija
34/116 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on oikein kuivat puut, niin päältä sytyttäminen onnistuu ihan hyvin.

Päästöt eivät kiinnosta minua tippaakaan, mutta pitihän se kokeilla.

Vierailija
35/116 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina välillä olen päältä sytyttämistä yrittänyt, mutta huonolla menestyksellä. Tuohta kuluu monin verroin ja siltikään puu ei monesti syty. Puiden väliin tehty kolo ja siihen sytykkeet on minulla ainoa toimiva ratkaisu.

Vierailija
36/116 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ylhäältä ei alhaalta vaan siitä sivusta jostain. Puhtaasti palaa kun on hyvä hapensaanti ja puhtaat kuivat puut.

Ylhäältä.

Vierailija
37/116 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää kokeilla seuraavalla kerralla tätä käänteistä sytyttämistä eli klapien päältä, sitten ollaan viisaampia.

Vierailija
38/116 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähemmän päästöjä, kun sytyttää ylhäältä. Eikö kaikki tee näin?

Kerrotko vielä miten niitä päästöjä tulee siitä vähemmän? Palaako se puu muka eri tavalla jos sen sytyttää eri paikasta?

Palaa.

17

Vierailija
39/116 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä - miksi?

Vierailija
40/116 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jäänyt. Lämpö nousee ylöspäin ja se on fysikaalinen fakta.

Mutta happi ylhäältä alas, jota siis se liekki tarvitsee? Niinkö?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi