Nyt ei voi lähteä lappiin talvilomalle omalla bensa-autolla
Lakon vuoksi siellä ei voi tankata. Ainoa vaihtoehto on mennä sähköautolla. Esimerkiksi Teslalla.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Norjan puolella voi tankata
No hyvä! Norja on hieno maa, siellä ei lakkoilla. Varmaan onnistuu sähköautonkin lataus? Norjassa kun on varmaan sähköäkin
Onneksi miellä on sähköauto ja lataaminen on tänään halpaa.
Saadaan akku täyteen.
Vierailija kirjoitti:
Pitää vaan ensin ajaa koko Suomen läpi päästäkseen sinne Norjan puolelle.
Onpa kiva tilanne. Mökki varattuna lomaviikoksi, mutta uskaltaako lähteä, jos bensaa ei saa. Kysyin lainaksi naapurin sähköautoa, kun eivät lomaile ensi viikolla. Ei luvannut lainata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijai hyvä pointti. Voisko sen jotenkin välttää? Vaikka ajamalla Ruotsin tai Venäjän kautta?
Lähden vasta kuukauden päästä, ei ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Onpa kiva tilanne. Mökki varattuna lomaviikoksi, mutta uskaltaako lähteä, jos bensaa ei saa. Kysyin lainaksi naapurin sähköautoa, kun eivät lomaile ensi viikolla. Ei luvannut lainata.
Nii-i, mahtaisko ne lopettaa lakon, jos oikeen kauniisti pyytäis?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijai hyvä pointti. Voisko sen jotenkin välttää? Vaikka ajamalla Ruotsin tai Venäjän kautta?
Haaparannalta pääsee Ruotsin puolelle tai toki voihan mennä laivalla Tukholmaan. Tosin se tie Haaparannalta pohjoiseen on paljon huonompi ja vähemmin palveluin kuin joen tosen puolen tie, siis Suomen puolella kulkeva. Että good luck vaan.
Vierailija kirjoitti:
Se on just näin. Itse ajattelin ihan samoin. Onneks hommasin sähköauton. Muuten olis hankala tilanne.
Toivottavasti ei ole pitkä ajomatka, saattaa muuten perille pääseminen kestää KAUAN.
Bensalenkkari palkkaa takakonttiin kanistereita. Lasten sukset joutuu jättämään kotiin. Silmiä kirvelee koko matkan petroolin käry autossa.
Vierailija kirjoitti:
Suxiboksiin jerrykannu
Yhdellä jerrykannulla ei pitkälle pötkitä. Suomi on iso maa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on just näin. Itse ajattelin ihan samoin. Onneks hommasin sähköauton. Muuten olis hankala tilanne.
Toivottavasti ei ole pitkä ajomatka, saattaa muuten perille pääseminen kestää KAUAN.
Kuinka niin kauan. Yhtä kauan ajoin sähköautolla Leville kuin aikaisemmin polttomoottorilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suxiboksiin jerrykannu
Yhdellä jerrykannulla ei pitkälle pötkitä. Suomi on iso maa.
Dieselillä pääsee tankillisella 1500km ja jos on jerrrykannu mukana niin 2000km.
En ole koskaan käynyt lapissa eikä kiinnosta hevon vi...... .
Polkuautoa ei tarvisi edes tankata.
Kyllä mä meinasin autoani tankata ihan normaalisti
T.lappilainen