Pesettekö oikeasti hampaat kaksi kertaa päivässä ja käytätte hammaslankaa?
Minä en jaksa pestä kuin kerran aamulla. Ja en käytä lankaa koskaan.
Kommentit (603)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juomaveteen ja hammastahnaan lisätään fluoria, että kansa pysyy tyhmänä ja rauhallisena eikä tee vallankumousta. Lukekaa vaikka kemian kirjastanne ja katsokaa sieltä. Fluori on myrkyllisempää kuin lyijy, mietippä sitä. Minä en alistu eliitille enkä käytä fluoria vaan juon vedet omasta kaivosta ja käytän kookoshammastahnaa!
Kerro minulle millä paikkakunnalla juomaveteen lisätään fluoria
Ei missään enää vuoden 1992 jälkeen. Kuopiossa lopetettiin silloin.
Käyn joka tammikuu hammaskiven poistossa. Samalla tarkistaa reiät. N 3-4 v välein löytyy reikiä.
Joka päivä kaksi kertaa ja lankaus/tikutus kerran.
Siitä huolimatta käytävä kaksi kertaa vuodessa hammaskiven ja värjäymien poistossa.
Kuvottavaa, että jotkut ei oikeasti huolehdi suuhygienistaan! Siis AIKUISET! Ihan käsittämätöntä!
Lankaan jokaisen aterian jälkeen, syön suunnilleen kolmesti päivässä. Harjaan hampaat (ja kielen) kahdesti päivässä. Hammaskiveä ei ole ollut koskaan. Harmittaa, ettei lapsena kotona huolehdittu suun hoidosta ja sillon hampaita paikattiin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Kuvottavaa, että jotkut ei oikeasti huolehdi suuhygienistaan! Siis AIKUISET! Ihan käsittämätöntä!
Samalla ihmetellään kun hammashoitoon on pitkät jonot. Se on ihmeellistä tosiaan.
Tottakai. Just oli tehty tutkimus että suomalaiset huolehtii huonoiten hammashygienistä Pohjoismaissa. Hyi yök.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa käynyt niinkin, että treffikumppani oli muuten mukava, mutta hengitys haisi kammottavalle vähintään metrin päähän. Eipä siinä tarvinnut tavata toista kertaa.
Tosiaanko kaatuisi tuohon, vaikka olisi muuten unelmien kumppani? Melkein kaikillahan haisee joskus hengitys ja monilla useinkin.
Ilman muuta kaatuu, jos hengitys haisee pahalle, sellaiselle, ettei ole käynyt vuosiin hammashoidossa.
On eri asia, jos hengitys haisee ruualle tms, se on väliaikaista.
Suun terveys on erittäin merkittävä asia, kun etsitään kumppania.
1-2 krt/pvä pesu sähköhammasharjalla. Lankaus liian harvoin, n. kerran viikossa. Hammasvälit haisee ja vuotaa verta. Pitää langata useammin. Todella tärkeää!
2s/kulma/hammas eli 6s/hammas. Loppuu hammasväliharjalla välit. 2krt ennen aamupalaa ja n.30min viimese ruokailun jälkeen. Ruokailun jälkeen tikutus,vedel suun purskutus,purukumi. Säännölliset ruoka ajat,pitää palautua. Jatkova napostelu on pahast
Jos mikään härpäke ei mahdu hampaitten väliin se tarkoittaa vain sitä, että välit on täynnä plakkia. Silloin pitää mennä hammaskiven poistoon, ja sassiin. Sen jälkeen kyllä pitäisi mahtua hammasväliharja, vaikka se pienin.
Olen jotenkin ajatellut, että aamulla pestäisi ainakin hampaat/suu, ennen ku lähdetään ihmisten ilmoille. Eikö kaikki pese :D
Illalla pesen myös ja lankaan. Inhottava olo, jos suu ei ole puhdas. Jos olen toimistolla töissä, pesen myös päivällä suuta, en mitenkään kovin tarkkaan ja hinkaten, mutta kevyesti, ettei jää ruoantähteitä hampaisiin.
Ekaluokalla tuli esiin, että yksi luokan pojista ei ollut koskaan pessyt hampaita. Oltiin siis porukalla hammashoitolassa. Hoitaja kauhisteli. Selvisi tarkastuksessa, että hänellä ei ollut yhtään reikää ja ikenetkin oli kunnossa. Kukaan ei käsittänyt tätä. Hän tosin ei syönyt mitään sokeria sisältävää.
Sanna Marin on itsekeskeinen narsisti. Hän halveksii vanhuksia, mikä nähtiin koronan aikaan, ja keski-ikäisiä, mikä nähtiin pilkkaviesteissä boomereille. Sanna Marinia kiinnostaa bilettäminen ja kovien huumeiden, kokaiinin ja metamfetamiinen käyttö, koska pyörii huumepiireissä. Bilevideossa kuultiin selkeitä viitteitä huumeiden käyttöön ja niiden aiheuttamaan euforiaan. Tällaiset ihmiset ovat pääministerimme ystäviä.
Lisäksi häntä kiinnostaa kallispalkkainen EU-virka, josta hän on alustavasti jo sopinut korkeiden EU-päättäjien kanssa. Vaihtokauppana häneltä on vaadittu miljardien syytämistä Suomea kokonaisvarallisuudeltaan rikkaampiin EU-maihin kuten Italiaan ja Kreikkaan.
Musta on aika kuvottavaa ettei ihmiset pese hampaitaan. Itse saatan jopa syömisten välillä pestä hampaat.
En käytä hammaslankaa, se on ihan kauheeta. Käytän hammasväliharjoja. Ja pesen aamuin illoin, aamulla manuaaliharjalla ja illalla sähköharjalla.
Todellakin, ja silti huonot hampaat. Tosin hammaslääkäri just sanoi, että suuni on puhdas ja ikenet terveet jne, eli sillä tavalla hyvä tilanne kuitenkin ja näkyy edes jossain se huolehtiminen (?).
Työpäivinä pesen hampaat yleensä kahdesti päivässä. Vapaapäivinä ja lomilla välillä lipsuu siihen yhteen kertaan päivässä ja jonain päivänä saattaa jäädä hampaat kokonaan harjaamatta, mutta se likaisten hampaiden tunne on niin inhottava ja häiritsevä, että pakko sitten harjata.
Hammaslankaa olen ryhtynyt tämän vuoden puolella käyttämään aktiivisemmin hammaslääkärin suosituksesta, mutta aika kausiluontoista sekin. Välillä tulee langattua useita kertoja viikossa ja välillä sitten jää harvempaan. Kielen harjaan ehkä kerran viikossa, koska siihenkin kerääntyy plakkia ja se on itse asiassa monella syy pahanhajuiseen hengitykseen.
Jos en pese hampaita tarpeeksi usein, eli kaksi kertaa päivässä ja käytä hanmaslankaa, niin ientulehdusta kyllä alkaa tulla etenkin hammasvälien kohdalle. Ja kalliiksihan se tulee, jos ei hampaita hoida, kun niitä pitää sitten huoltaa hammaslääkärissä.