Millaisia kahvikuppeja käytät päivittäin? Onko arabiaa vai muuta keramiikkaa? Ja minkä kokoisia?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Kerran K-marketissa oli kahvikuppeja 1e. kappale, sellaisessa alelaarissa. Ostin neljä.
Korjaan K-Supermarketista.
Mä en välttämättä juo päivittäin kahvia, mutta kun juon niin juon jostain tuommoisesta turistikupposesta, joita Lontoosta olen tuonut ja kaveritkin.
Tänään oli aikaa viettää hidas aamu. Keitin pannukahvit ja join pari desiä kupista, jota koristi Charlesin kuva koristekiemuroiden keskellä.
Sininen ikea-muki. Luin kahvitestistä, jossa kaikissa mukeissa oli samaa kahvia, maistelijat valitsivat sinisen mukin kahvin. Kahvi maistuu parhaalta sinisestä mukista. Tehkää testi kavereillanne.
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Arkisin juon kahvini mukista, mutta sunnuntaiaamuisin kahvikupista. Olen kuppihullu, joten erilaisia kahvikuppeja riittää. Linkin takana muutamia niistä:
https://safkaajashamanismia.blogspot.com/2018/06/hemmotteluhetkia-aamia…
Hienoja. Elämään tuovat vähän luxusta. Kissa ehti kuitenkin ensin:D
Jep, mulla jo 10 vuoden ajan perinteenä noi sunnuntaiaamiaiset. Ja kissa tosiaan ehtii AINA ensin :D Siitä tuli aikoinaan yhdessä Facebookin ruokaryhmässä "julkkis" ja muut antoivat sille lempinimen Aamiaiskyylä. Kerran yks mun kaverini kehotti perustamaan kissalleni instatilin ja nyt se on jo jonkun aikaa ollut siellä nimellä Breakfast Snooper.
Joitain sekalaisia halpismukeja, käytössä ja lasten aikanaan maalaamia.
On mulla kauniitakin paljon: Iittalan Taikaa, jotain Pentikin mukeja, joitain tanskalaisia muistaakseni Blitz tai jotain sinne päin. Vanhempia englantilaisia on myös. Noita kaikkia on vähintään 4 tai 6 kpl, mutta ainakin Taikaa on enemmänkin. Löytyy myös muumimukeja, mutta ne on lasten.
Kellarissa voi olla muitakin varastoituna.
Vanhoja kahvikuppeja ja mokkakuppeja on vaikka muille jakaa, mutta kukaan ei enää niitä käytä. Mun tytär tykkää joskus juoda noista pienistä mokkakupeista mehua, kun ovat niin kauniita. Vanhaa Royal Copenhagenia. Ne on oikeesti aivan upeat, mutta ohuen ohutta posliinia kultauksella, joten ei niitä kukaan nykyisin käytä eikä halua.
Mulla on kamalasti perittyjä astiastoja. Mitä ihmettä niille tekee
30 vuotta vanhoja Villeroyn mukeja tai isoja teekuppeja. Ne ovat edelleen kuin uusia, vaikka jatkuvasti käytössä.
Jotain keraamisia mukeja tuolla on sekalainen valikoima. Milloin mitäkin niistä käytän. Vanhimmat ovat jostain 1980-luvulta.
Yksi muumimuki minulla oli. Se oli vakio kahvimukini, kunnes kerran huitaisin sen vahingossa työpöydältäni lattialle.
Vierailija kirjoitti:
Joitain sekalaisia halpismukeja, käytössä ja lasten aikanaan maalaamia.
On mulla kauniitakin paljon: Iittalan Taikaa, jotain Pentikin mukeja, joitain tanskalaisia muistaakseni Blitz tai jotain sinne päin. Vanhempia englantilaisia on myös. Noita kaikkia on vähintään 4 tai 6 kpl, mutta ainakin Taikaa on enemmänkin. Löytyy myös muumimukeja, mutta ne on lasten.
Kellarissa voi olla muitakin varastoituna.
Vanhoja kahvikuppeja ja mokkakuppeja on vaikka muille jakaa, mutta kukaan ei enää niitä käytä. Mun tytär tykkää joskus juoda noista pienistä mokkakupeista mehua, kun ovat niin kauniita. Vanhaa Royal Copenhagenia. Ne on oikeesti aivan upeat, mutta ohuen ohutta posliinia kultauksella, joten ei niitä kukaan nykyisin käytä eikä halua.
Mulla on kamalasti perittyjä astiastoja. Mitä ihmettä niille tekee
Oletko kokeillut myydä niitä esim Facebookin retroryhmissä? Tai vastaavissa?
Kertismukeja moneen kertaan käyttäen.
Teema-mallisista mukeista, mutta kuviollisista, vain yksi muumi löytyy, muita kuvioita, kukkia, lehmiä ym. Niitä kaipailisin lisää.
Juon teeni keltaisesta Teema-mukista ja muut lämpimät juomat Mauri Kunnas-kupista.
Kahvian en juo, teemukeina jotain mitälie. Kaapissa vieraita varten Arabian kupit ja mukit
Vierailija kirjoitti:
Sininen ikea-muki. Luin kahvitestistä, jossa kaikissa mukeissa oli samaa kahvia, maistelijat valitsivat sinisen mukin kahvin. Kahvi maistuu parhaalta sinisestä mukista. Tehkää testi kavereillanne.
Miksi mä heihin hyvää kallista kahviani haaskaisin?
Pari mukia on mitä käytän. Molemmat peliaiheisia. Toiessa lukee game over ja kahva on playstation ohjaimen mallinen ja värinen. Toisessa kuvia ja kahva on joystickin mallinen.
Käytän puolen litran olutlaseja kotona juomiseen ja niistä juon myös kahvini.
Pääsääntöisesti juon kahvini vanhasta Mallorca-mukista, ei mitään hajua mistä se on mulle edes tullut, varmaan joku tuonut tuliaisiksi aikoinaan. Jos en siitä, niin Arctican mukista.
Marimekko Oiva Räsymatto 4 dl mukit.
Juon kahvini muumimukista, mies taas rakastaa juoda kahvinsa Ikean pitkistä grogilaseista. Teetä juodaan joko Indiskan jättikupeista tai Iittalan 15-vuotisjuhlavuosi Taikamukeista.