Millaisia kahvikuppeja käytät päivittäin? Onko arabiaa vai muuta keramiikkaa? Ja minkä kokoisia?
Kommentit (62)
Ikean kuppeja. Muistuttaa vähän Teema-mukia. Jotain vanhoja Arabian-kuppejakin käytössä ja yksi Muumi-muki. En ole oikein koskaan innostunut astioista.
Juon päivittäin kahvini ruskeasta itäsaksalaisesta 70-luvun kahvikupista, jonka tilavuus on noin 2 dl. Samanlaisia kuppeja on yhteensä kuusi. Ne kuuluvat kokonaiseen kahviastiastoon, jonka muita osia (tassit, lautaset, kahvikannu, sokerikko ja kermakko) käytän pari kertaa kuussa.
Iittalaa valitettavasti on usein. Vihaan niitä Taika mukeja, todella isoja ja klohmoja ja rumia kuin mitkä. Aivan naarmuilla pohjasta ja odottelen vain, että joku niistä taas räjähtää jossain vaiheessa. Yhtään Iittalan, Arabian tai Fiskarsin tuotetta ei tähän talouteen tule.
Jos on puhtaana niin käytän Muurlan lasikuppia. Aivan ihania.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joitain sekalaisia halpismukeja, käytössä ja lasten aikanaan maalaamia.
On mulla kauniitakin paljon: Iittalan Taikaa, jotain Pentikin mukeja, joitain tanskalaisia muistaakseni Blitz tai jotain sinne päin. Vanhempia englantilaisia on myös. Noita kaikkia on vähintään 4 tai 6 kpl, mutta ainakin Taikaa on enemmänkin. Löytyy myös muumimukeja, mutta ne on lasten.
Kellarissa voi olla muitakin varastoituna.
Vanhoja kahvikuppeja ja mokkakuppeja on vaikka muille jakaa, mutta kukaan ei enää niitä käytä. Mun tytär tykkää joskus juoda noista pienistä mokkakupeista mehua, kun ovat niin kauniita. Vanhaa Royal Copenhagenia. Ne on oikeesti aivan upeat, mutta ohuen ohutta posliinia kultauksella, joten ei niitä kukaan nykyisin käytä eikä halua.
Mulla on kamalasti perittyjä astiastoja. Mitä ihmettä niille tekee
Oletko kokeillut myydä niitä esim Facebookin retroryhmissä? Tai vastaavissa?
Mä en asu Suomessa, enkä ole ikinä myynyt mitään. Mä lahjoitan mielummin tarpeettoman tavaran pois. Yritän kuitenkin nuo perityt säilöä niin kauan, että näkee, mitä lapset haluaa, jos haluavat mitään.
Noista astioista en edes tiedä, mitä ja kuinka paljon mulla niitä on. En ole ehtinyt tehdä inventaariota. Kellari on täynnä laatikoita, joista mä en edes tiedä, mitä niissä on.
Sen tiedän, että on yksi sarja, joka on aivan täydellinen ruokailu- ja kahviastiasto. Ja siihen sarjaan kuuluu myös kaikki tarjoiluastiat, lasit (kaiverretut viini, vesi jne), kynttilänjalat ja maljakot ja jopa tuhkakupit, valkoinen iso pöytäliina plus servietit.
Tuo sarja menee mun pojalle aikanaan. Se on hänen isovanhempiensa häälahja joka on päätynyt mulle, kun kukaan ei sitä halunnut. Mun poika (tuolloin 14 v) sanoi silloin, että ei sitä pois laiteta. Hän haluaa sen.
Iso Donkey Kong tynnyrin muotoinen kahvikuppi käytössä päivittäin.
Juon teetä Pentikin 2,5 dl Hiisi-mukaista, kahvia jostain merkittömistä kukkamukeista. On meillä Muumi- ja Taika-mukeja, mutta ei niitä oikein tule käytettyä, ne on kaikki lahjaksi saatuja, eikä itse valittuja.
Muumimukeja. Niistä tarjotaan sumpit hienommillekin vieraille.
Onko kukaan koskaan huomannut eroa kahvin maussa kun juo mukista vs nk "wanhanaikainen" esim Arabian kahvikuppi?
terror crew:n 4dl muki. ukko toi joltain reissultansa 20 vuotta sitten. edelleen lempimuki, kun siinä on pääkalloja kaiverrettuna. on niin hieno, että lapset pelkää sitä vieläkin. ovat parikymppisiä.
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joitain sekalaisia halpismukeja, käytössä ja lasten aikanaan maalaamia.
On mulla kauniitakin paljon: Iittalan Taikaa, jotain Pentikin mukeja, joitain tanskalaisia muistaakseni Blitz tai jotain sinne päin. Vanhempia englantilaisia on myös. Noita kaikkia on vähintään 4 tai 6 kpl, mutta ainakin Taikaa on enemmänkin. Löytyy myös muumimukeja, mutta ne on lasten.
Kellarissa voi olla muitakin varastoituna.
Vanhoja kahvikuppeja ja mokkakuppeja on vaikka muille jakaa, mutta kukaan ei enää niitä käytä. Mun tytär tykkää joskus juoda noista pienistä mokkakupeista mehua, kun ovat niin kauniita. Vanhaa Royal Copenhagenia. Ne on oikeesti aivan upeat, mutta ohuen ohutta posliinia kultauksella, joten ei niitä kukaan nykyisin käytä eikä halua.
Mulla on kamalasti perittyjä astiastoja. Mitä ihmettä niille tekee
Oletko kokeillut myydä niitä esim Facebookin retroryhmissä? Tai vastaavissa?
Mä en asu Suomessa, enkä ole ikinä myynyt mitään. Mä lahjoitan mielummin tarpeettoman tavaran pois. Yritän kuitenkin nuo perityt säilöä niin kauan, että näkee, mitä lapset haluaa, jos haluavat mitään.
Noista astioista en edes tiedä, mitä ja kuinka paljon mulla niitä on. En ole ehtinyt tehdä inventaariota. Kellari on täynnä laatikoita, joista mä en edes tiedä, mitä niissä on.
Sen tiedän, että on yksi sarja, joka on aivan täydellinen ruokailu- ja kahviastiasto. Ja siihen sarjaan kuuluu myös kaikki tarjoiluastiat, lasit (kaiverretut viini, vesi jne), kynttilänjalat ja maljakot ja jopa tuhkakupit, valkoinen iso pöytäliina plus servietit.
Tuo sarja menee mun pojalle aikanaan. Se on hänen isovanhempiensa häälahja joka on päätynyt mulle, kun kukaan ei sitä halunnut. Mun poika (tuolloin 14 v) sanoi silloin, että ei sitä pois laiteta. Hän haluaa sen.
Käykääs joskus kierrätyskeskuksen tai Kontin myymälässä. Siellä on metritolkulla noita ihania astiastoja tyyliin tusinan kahviastiasto 12 euroa.
Astioissa saattaa olla tunteita, muttei niissä kirpputoreilla mitään arvoa. SInne vaan rikastumaan.
Kaikilla muumeja tai taikaa, molemmat plääh.
Itsellä on kauniita, mutta sekalaisia mukeja. Kukkia yms.
Pip Studion lintumuki tai sekalaiset Teemamukit.
Vitriinissä on yhdet perityt kahvikupit keräämässä pölyä. Itse juon kahvini ja teeni joko Arabian Teema-mukeista, niistä juhlavuoden mukeista, Suomen kukka ja Maisema, molemmat punaisina. Kaapissa on myös Angry Birds -mukeja. Lisäksi käytän englantilaisia, normaalia isompia kahvikuppeja. Lienevät teekuppeja, sillä teetähän ne britit ryystävät mennen tullen ja siinä välilläkin. Ovat muuten erittäin laadukkaita, vaikka ovatkin edullisempia kuin Arabian kupit.
Pip-studion xl-mukeja, eri värejä ja kuvioita.
Muumi, Taika ja sekalaisia mukeja piirroshahmoilla (helinä keiju, tiikeri, japanilainen muki manekinekolla). On tuolla sellanen vampyyrilammas mukikin. Siitä on kiva juoda aamukaffet jos vituttaa.
Marimekon pieni punavalkoinen Unikko muki ja kyllä maistuukin hyvälle kahvi.