Antaisitko toisen naisen imettää lastasi??!
Eli oman lapsen imettäminen on sitten insestiä vai? Ei siinä, ei mun mielestä toisen lasta imetetä ilman lupaa (tosin en ymmärrä kyllä miten sellaiseen tilanteeseen edes pääsee, ellei jätä vauvaansa heitteille), mutta siitä imettämisestä ei kyllä tosiaan kärsi kuin imetetyn vauvan äidin heikko itsetunto.
Vai kertokaas ihmeessä mitä pahaa siinä sille vauvalle tapahtuu?
Kommentit (31)
"Lääkäri" varmaan myöskin tietää, että ihmisestä irtoaa soluja ihan joka hetki ja niitä on kaikki paikat täynnä.
jossain määrin. Imetettäessä maito ei ole edes pastoroitua. Eläimillä on eläinten taudit ja ihmiset saavat tautinsa yleensä toisilta ihmisiltä. Että se siitä koiran kakan syönnistä mikä toki myös ei ole terveellistä. Lehmällä on erilaiset solut kuin ihmisillä, vaikka joisit maitoa suoraan tilatankista...
Lääkäri
senhän takia sitä sairastavat ei imetä omia vauvojaan.
Mutta tietenkään toisen vauvaa ei aleta ruokkia ilman lupaa ei pullosta eikä rinnasta. Mä olen imettänyt toisen vauvaa, mutta luvalla ja äidin pyynnöstä.
yhtä pahaa, kuin että hän tunkisi käytettyä hammasharjaansa lapseni suuhun. En pitäisi siitä, että lapseni saisi häneltä geneettistä ainesta eli soluja maidon mukana ja mahdollisesti viruksia, bakteereja jne. joita ei ole minulla samaa valikoimaa. Eikä toisen lapsen imettäminen psyykkisestikään olisi ongelmatonta.
6.
imetti minua joskus kun olin pieni. äidiltä itseltään ei tullut paljon maitoa. tuli vain mieleen. traumoja/hiv:tä/allergiaa ei ole tullut.
Esim. jos jättäisin vauvani jollekin sellaiselle hoitoon joka imettää muutenkin ja hän olisi halukas hoitamaan ruokinnan niin niin miksei.
Ja laitoksella ehdottomasti mieluummin antaisin luovutettua kuin korvikemaitoa. Äidinmaito on sentään ihmisen lapselle tarkoitettu, toisin kuin lehmänmaito.
Ja siskoni on imettänyt mun vauvaani ja minä hänen. Enpä usko että tuli traumoja kenellekään. :)
Mutta enpä minäkään mielelläni antaisi vauvaani ihan vieraan imetettäväksi, enkä varmasti kenenkään tupakoijan tai alkoholia tai huumeita käyttävän. Jos jätän vauvani niin pitkäksi aikaa hoitoon, että hän tarvitsee ruokaa, jätän myös lypsettyä maitoa hänelle annettavaksi. Tai sitten hoitoaika vain on niin lyhyt ettei ruokintaa tarvita. (Paitsi jos kyseessä on oma siskoni tai äitini tai muu läheinen.)
luovutettua maitoa osastolla kun itse olin n. 6h heräämössä ja vielä sen jälkeenkin tietämättäni. Eikä kuulkaas haittaa pätkääkään. Sen sijaan en antaisi toisen imettää kun hädässä.
on niin henkilököhtainen asia,en myöskään itse imetäisi toisen lasta ellei olisi IHAN pakko.