Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itsetehty ruoka ei ole parempaa kuin ravintolaruoka

Vierailija
16.02.2023 |

Vaikka moni näin tuntuu väittävän. En minä osaa ainakaan leipoa yhtä hyvin kuin artesaanileipuri, jolla on kymmenien vuosien kokemus tai valmistaa sushia niin kuin jokin japanilainen huippukokki. Toki huonojakin ravintoloita on paljon ja niihin ei tietenkään kannata mennä. Eri asia sitten tietysti ravintoloissa syömisen kalleus.

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

osaan tehdä parempaa ruokaa kuin michelin ravintoloissa mutta se ei ole se syy miksi ravintoloissa käydään...

AV tuntuu olevan täynnä huippukokkeja, joiden ruoka on parempaa kuin Michelin-kokkien ruoka. 

Mulla on ystävä joka on kouluttanut pari Michelin tähtikokkia (ei Suomessa) ja hän on onnesta soikeana kun tulee meille syömään. Nämä huippuammattilaisetkin osaavat erottaa erinomaisen kotiruuan nyanssit tähtiannosten pipperyksistä. Kummallekin on aikansa ja paikkansa

Nimenomaan tuo, että molemmille on aikansa ja paikkansa. Vaikka tekisit loistavaa kotiruokaa on silti paljon ravintoloita, jotka tekevät omia erikoisuuksiaan paremmin kuin sinä. Esim. tuo aloituksen sushi esimerkki, tuskin olet niin paljon sushia valmistanut elämäsi aikana, että pystyisit valmistamaan parempaa sushia kuin vaikkapa Helsingin paras sushiravintola.

Vierailija
62/63 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että kun pääsee mun veljen kalapöytään, ei sen parempaa. Etenkin tuore kuha suoraan Päijänteestä ei kaipaa kuin vähän suolaa ja voita paistamiseen ja tykötarpeineen sulaa suussa ja hakkaa mennen tullen ravintolapöperöt.

Jos vaan kiinnostusta riittää opetella niin kokkaamaan kyllä oppii. Se vaatii vaan harjoitusta, mokaamista ja lisää harjoitusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen muutaman ravintolakokin ja se mitä ravintoloiden keittiössä tapahtuu jää ravintoloiden keittiöön mutta vähän ovat sitä raottaneet. Huh heijaa...