Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itsetehty ruoka ei ole parempaa kuin ravintolaruoka

Vierailija
16.02.2023 |

Vaikka moni näin tuntuu väittävän. En minä osaa ainakaan leipoa yhtä hyvin kuin artesaanileipuri, jolla on kymmenien vuosien kokemus tai valmistaa sushia niin kuin jokin japanilainen huippukokki. Toki huonojakin ravintoloita on paljon ja niihin ei tietenkään kannata mennä. Eri asia sitten tietysti ravintoloissa syömisen kalleus.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi mitään, jos sinä et osaa valmistaa ruokaa. Minä osaan.

Osaan valmistaa hyvää ruokaa ja kokkaan myös paljon itse, mutta en niin hyvää kuin alansa huippuosaaja ja tämän vuoksi tykkään käydä myös ravintoloissa syömässä. Osaisitko sinä itse kokata vaikkapa yhtä hyvin kuin Gordon Ramsay tai Heston Blumenthal? 

T.AP

Ei tarvitse osata kuin valmistaa omaan suuhun sopivat 'herkkuannokset', toistamalla oppii eikä repertuaarin tarvitse olla huippukokin tasoa. Piperrykset ja 14 ruokalajin illalliset sitten ravintolassa.

Vierailija
22/63 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu paljon ruoasta. Esim. Silvopleessä sai semmoista kasvisruokaa, jota en osaisi itse tehdä. Samoin monet etniset ravintolat : nepalilaiset, intialaiset yms. Itse tehtynä eivät maistu samalta.

Sitten taas jotkut pastaruoat, risotot, pizzat, hampurilaiset ja pihvit saa kotona ihan yhtä hyvän makuisiksi/ paremmiksi.

Minä kävin intialaisella kokkikurssilla huvikseni ja tosin hyvin osaan kokata nyt intialaista ruokaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu paljon ruoasta. Esim. Silvopleessä sai semmoista kasvisruokaa, jota en osaisi itse tehdä. Samoin monet etniset ravintolat : nepalilaiset, intialaiset yms. Itse tehtynä eivät maistu samalta.

Sitten taas jotkut pastaruoat, risotot, pizzat, hampurilaiset ja pihvit saa kotona ihan yhtä hyvän makuisiksi/ paremmiksi.

Samaa mieltä tästä. Tykkään kokeilla erilaisia ruokia ja esim. Oma tikka Masala ei ole lähellekään sitä mitä saa ravintolassa.

Vierailija
24/63 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on. Minä ainakin käyn ravintolassa syömässä koska siellä saa parempaa ruokaa kuin kotona.

Vierailija
25/63 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet johonkin nepalilaisen niin huomaat, ettei niillä ole edes välttämättä hygienia kunnossa, mitä tulee ruokaan ja sen säilömiseen yms. Ja ei sillä, kyllä ne kotimaisetkin osaa. Omasta keittiöstäni ei ole lähtenyt mukaan ihmisille esim. ruokamyrkytystä. 😄

Vierailija
26/63 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinalainen ruoka Suomessa ei edes ole aitoa kiinalaista

Vierailija
27/63 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ravintolasta ja omista kokkaustaidoista.

Vierailija
28/63 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä osaan tehdä ruokaa .

Tästä vaan muistui mieleen huvittava juttu. Tiedän 2 perheenäitiä , jotka ovat kertoneet, etteivät he osaa laittaa kalasta ruokaa , jos olen puhunut, että meillä oli kalaa.

Siis ei osaa tehdä ruokaa kalasta. Kuinka avuton pitää olla ? Helpoimmillaan laittaa lohifileen uuniin

Tähän kalahommaan muuten toinen sanoo, että osaa tehdä vain kalapuikot (valmiina) ja toinen sanoo, että ei osaa tehdä kalasta mitään. Kerroin, että osta vaikka kaupasta ihan valmiita lohisuikaleita ja tee kiusaus joka valmistuu uunissa kuin itsestään. Ei koskaan kannata sanoa, ettei osaa. Jos ei edes YRITÄ!

Vierailija
29/63 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menet johonkin nepalilaisen niin huomaat, ettei niillä ole edes välttämättä hygienia kunnossa, mitä tulee ruokaan ja sen säilömiseen yms. Ja ei sillä, kyllä ne kotimaisetkin osaa. Omasta keittiöstäni ei ole lähtenyt mukaan ihmisille esim. ruokamyrkytystä. 😄

Välillä on kyllä ihan hirveää kuraa ruoka sekä maultaan että laadultaan näissä 'etnisissä'. Puuttuvan maun salaisuus kotikokkauksessa on taas natriumglutamaatin puute - Aji-No-Motoa lusikkakaupalla sekaan niin alkaa makua löytyä.

Vierailija
30/63 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinalainen ruoka Suomessa ei edes ole aitoa kiinalaista

Kyllä sieltä saisi, mutta pitäisi osata tilata menun ohitse, kiinaksi. Sillehän ne kiinalaisetkin tekee täällä.

Vierailija
31/63 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallisessa uunissa ei millään pysty tekemään niin hyvää pizzaa kuin oikeassa pizzauunissa. 

Vierailija
32/63 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkö ap mielipiteen ja faktan välisen eron ja sen ettei tarvitse olla samaa mieltä kaikkien kanssa vaikkapa tuon ruuan suhteen?

Vierailija
33/63 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En asu Suomessa, mutta olettaisin, että Suomessakin ravintoloilla on jonkin sortin hygiene rating -systeemi. 

Vierailija
34/63 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan itse nähdä, mitä ruokaani  laitetaan. Meidän kaupungin suosistuin ravintola jäi kerran kiinni siitä, että avoimet jauhelihalaatikot olivat säilössä kokkien pöydän alla lämpimässä. Kyllähän ne pöpöt kuolee  kuumennuksessa, mutta ei oikein se pölyjen syöminen kiinnosta.

Vierailija
35/63 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En asu Suomessa, mutta olettaisin, että Suomessakin ravintoloilla on jonkin sortin hygiene rating -systeemi. 

Oon myös nähnyt joskus jonkun intialaisen Raflan keittiön. Kattilat oli jotenkin ällöttävän näköset

Vierailija
36/63 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluan itse nähdä, mitä ruokaani  laitetaan. Meidän kaupungin suosistuin ravintola jäi kerran kiinni siitä, että avoimet jauhelihalaatikot olivat säilössä kokkien pöydän alla lämpimässä. Kyllähän ne pöpöt kuolee  kuumennuksessa, mutta ei oikein se pölyjen syöminen kiinnosta.

Minä näin kerran pizzeriassa kun tekivät Kotzonen niin työntekijällä oli kumihanskat kädessä ja availi ne hanskat kädessä laatikosta salaatti ym aineita. Tässähän kohtaa tuote ei mene enää uuniin. Ei kumihanskalla kosketa ruokaan sekä laatikoston kahvoihin

Vierailija
37/63 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallisessa uunissa ei millään pysty tekemään niin hyvää pizzaa kuin oikeassa pizzauunissa. 

Siksipä kunnon pitsan vääntäjä hankkii kotiin Oonin, Effeunon tai muun pizzauunin. Eli ei ole mitään estettä tehdä kotona parempaa pitsaa kuin ravintolassa.

Vierailija
38/63 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ravintolaruoka ei ole tekninen taidollinen suoritus mitä kotikokilta puuttuu vaan enemmänkin taidetta. et mene ravintolaan 30 osaiseen illalliseen koska et osaisi tehdä jokaista 30ntä annosta vaan siksi koska se on jotain erilaista mitä et olisi ikinä edes tajunnut syöväsi.

Vierailija
39/63 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset, jotka väittävät ravintolaruoan olevan pahaa ja osaavansa itse tehdä parempaa, ovat syöneet vain jossain ABC:llä tai Rossossa. Haluaisinpa nähdä näiden oman elämänsä tähtikokkien tekevän Michelin-ravintoloiden ruokia onnistuneesti kotona.

Ihmiset ne ruuat siellä miseliinissäkin tekee. Opittavissa oleva taito.

Vierailija
40/63 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksipä kunnon pitsan vääntäjä hankkii kotiin Oonin, Effeunon tai muun pizzauunin. Eli ei ole mitään estettä tehdä kotona parempaa pitsaa kuin ravintolassa.

Jep seurustelin aikoinaan italialaisen kanssa ja heillä oli kotona pihalla pizzauuni.