Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi laihtumalla saada kapean vyötärön, kun sen sijainti on kylkiluiden päällä?

Vierailija
16.02.2023 |

En ymmärrä tätä yhtälöä.

Kommentit (113)

Vierailija
101/113 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo anatomia.

Vierailija
102/113 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs sitten minä: pää alkaa suoraan hartioista eikä kaulaa ollenkaan. Solmiota pidän kiristettynä nenän alle. Syödessä siirrän solmua hiukan korvaa kohti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/113 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on lyhyt se vyötätökaistale eli lantioluut lähellä kylkiluita.

Kerron ettei voi oikein saada millään.

Jep. Korkea lantio. Ei tuohon oikein mikään auta.

Vierailija
104/113 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 164cm pitkä ja mun vyötärönympärys on n. 75cm (ja kyllä, mitattuna siitä kylkiluun päältä, missä kapein kohta). Jos vain tuota lukua tuijottaisi, niin voisi siis ajatella, että olen jotenkin paksumman puoleinen. BMI on 22, kehonkoostumusmittaukset näyttäneet aina oikein sopivia lukuja (ei mitään syytä huoleen siis). Olen liikunnallinen ollut koko ikäni, vatsalihakset erottuu jonkun verran (ei mitään sixpackia, mutta silleen naisellisesti).

Mua on aina rieponut koko vyötärönympäryksen käsite. Mun pitäisi olla varmaan todella pahasti alipainoinen, että vyötärö voisi olla kapeampi.

Vierailija
105/113 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs sitten minä: pää alkaa suoraan hartioista eikä kaulaa ollenkaan. Solmiota pidän kiristettynä nenän alle. Syödessä siirrän solmua hiukan korvaa kohti.

Nimesi on Big Ed?

Vierailija
106/113 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei kaikki saa kapeaa vyötäröä millään. Mun vyötärö oli kapeimmillaan 74cm, kun olin 170cm/54kg.

Sama juttu, ja mitoilla 171/50 oli yli 70cm vyötärö. Olen aina ollut mallia lankku, joka levenee hartioita kohti. Reilusti lihoessa "vyötärö" eli vartalon kapein kohta ilmestyi alimpien kylkiluiden kohdalle. Napa on paljon alempana kuin muilla, pömpöttävässä mahassa.

Ei tällä rakenteella tule "vyötärö" esiin normaalipainoisena.

Ylipainoisella se vyötärö ei muutenkaan ole kapeimmassa kohdassa, kapeusohje on tarkoitettu normaalipainoisille ja timmeille. Tuossa havainnollistava kuva:

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Vy%C3%B6t%C3%A4r%C3%B6%E2%80%93lantio-s…

Kuva havainnollistaa hyvin myös sen, että vyötärö on kylkiluiden ja suoliluun välissä, ei kylkiluiden päällä.

Yrittäkää nyt ymmärtää, että joillain ei ole sitä "väliä"..

Jos ei ole sitä väliä, niin suoliluu ja kylkiluut hankaavat kipeästi toisiaan.😨

Tällaiset kommentit hankaa kipeästi mun aivoja.

Sehän se on tarkoituskin, koska aivot tarvitsee hierontaa.

Vierailija
107/113 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei kaikki saa kapeaa vyötäröä millään. Mun vyötärö oli kapeimmillaan 74cm, kun olin 170cm/54kg.

Sama juttu, ja mitoilla 171/50 oli yli 70cm vyötärö. Olen aina ollut mallia lankku, joka levenee hartioita kohti. Reilusti lihoessa "vyötärö" eli vartalon kapein kohta ilmestyi alimpien kylkiluiden kohdalle. Napa on paljon alempana kuin muilla, pömpöttävässä mahassa.

Ei tällä rakenteella tule "vyötärö" esiin normaalipainoisena.

Ylipainoisella se vyötärö ei muutenkaan ole kapeimmassa kohdassa, kapeusohje on tarkoitettu normaalipainoisille ja timmeille. Tuossa havainnollistava kuva:

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Vy%C3%B6t%C3%A4r%C3%B6%E2%80%93lantio-s…

Kuva havainnollistaa hyvin myös sen, että vyötärö on kylkiluiden ja suoliluun välissä, ei kylkiluiden päällä.

Yrittäkää nyt ymmärtää, että joillain ei ole sitä "väliä"..

Jos ei ole sitä väliä, niin suoliluu ja kylkiluut hankaavat kipeästi toisiaan.😨

Tällaiset kommentit hankaa kipeästi mun aivoja.

Sehän se on tarkoituskin, koska aivot tarvitsee hierontaa.

Hieronnan ei kuulu sattua.

Vierailija
108/113 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaypahoito.fi:

Vyötärön ympärysmittaa (cm) käytetään kuvaamaan keskivartalolle (vatsaontelon alueelle ja sisäelimiin) kertyvää liikarasvaa.

Vatsaonteloon kertyvä rasva on aineenvaihdunnallisesti aktiivisempaa kuin lantiolle ja reisiin kertyvä rasva. Se on siten vaarallisempaa terveydelle.

Vyötärönympärys mitataan seisten paljaalta iholta. Mittauskohta on kyljissä alimman kylkiluun ja suoliluun harjun puoliväli (kuva 1). Mittanauhan tulee olla vaakasuorassa eli yhtä korkealla edestä, takaa ja sivuilta. Mitattaessa painon tulee olla tasan molemmilla jaloilla. Ensin hengitetään sisään ja sitten ulos ja mittanauhan lukema katsotaan uloshengityksen lopuksi. Mittanauha ei saa mitattaessa kiristää eikä olla liian löysällä.

Myös vyötärölihavuuden raja-arvot ovat sopimuksenvaraiset ja raja-arvoina käytetään kansainvälisiä metabolisen oireyhtymän määrittelyissä käytettyjä arvoja 1. Ks. taulukko 1

Kansainvälisessä kirjallisuuden mukaan merkittävänä vyötärölihavuuden raja-arvona naisilla käytetään arvoa 88 cm ja miehillä 102 cm 2

Luvut perustuvat tuumina mitattujen vyötärönympärysten tasalukuihin 35 ja 40 tuumaa.

Kliinisessä työssä parin sentin erolla ei ole suurta merkitystä, minkä vuoksi tässä suosituksessa käytetään raja-arvoina pyöristettyjä lukuja 90 cm naisilla ja 100 cm miehillä.

Kun nämä ympärysmitat ylittyvät, sydän- ja verisuonitautien sekä muiden lihavuuden liitännäissairauksien vaara on suuri.

Vyötärön ympärykseen henkilön pituus vaikuttaa niin vähän, että sitä ei tarvitse ottaa huomioon.

Vierailija
109/113 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kaypahoito.fi:

Vyötärön ympärysmittaa (cm) käytetään kuvaamaan keskivartalolle (vatsaontelon alueelle ja sisäelimiin) kertyvää liikarasvaa.

Vatsaonteloon kertyvä rasva on aineenvaihdunnallisesti aktiivisempaa kuin lantiolle ja reisiin kertyvä rasva. Se on siten vaarallisempaa terveydelle.

Vyötärönympärys mitataan seisten paljaalta iholta. Mittauskohta on kyljissä alimman kylkiluun ja suoliluun harjun puoliväli (kuva 1). Mittanauhan tulee olla vaakasuorassa eli yhtä korkealla edestä, takaa ja sivuilta. Mitattaessa painon tulee olla tasan molemmilla jaloilla. Ensin hengitetään sisään ja sitten ulos ja mittanauhan lukema katsotaan uloshengityksen lopuksi. Mittanauha ei saa mitattaessa kiristää eikä olla liian löysällä.

Myös vyötärölihavuuden raja-arvot ovat sopimuksenvaraiset ja raja-arvoina käytetään kansainvälisiä metabolisen oireyhtymän määrittelyissä käytettyjä arvoja 1. Ks. taulukko 1

Kansainvälisessä kirjallisuuden mukaan merkittävänä vyötärölihavuuden raja-arvona naisilla käytetään arvoa 88 cm ja miehillä 102 cm 2

Luvut perustuvat tuumina mitattujen vyötärönympärysten tasalukuihin 35 ja 40 tuumaa.

Kliinisessä työssä parin sentin erolla ei ole suurta merkitystä, minkä vuoksi tässä suosituksessa käytetään raja-arvoina pyöristettyjä lukuja 90 cm naisilla ja 100 cm miehillä.

Kun nämä ympärysmitat ylittyvät, sydän- ja verisuonitautien sekä muiden lihavuuden liitännäissairauksien vaara on suuri.

Vyötärön ympärykseen henkilön pituus vaikuttaa niin vähän, että sitä ei tarvitse ottaa huomioon.

Mikä hiton puoliväli? Miten olemattomassa voi olla puoliväli? En vaan tajua. Vai onko ihmisillä niin piilossa kylkiluut, että alimpia ei edes havaitse?

Vierailija
110/113 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös sellainen rakenne, että jopa todella laihana teininä jouduin käyttämään housuista kokoa 40 koska iso vyötärö. Olen lyhyt (160 cm) ja tosiaan kylkiluut ja lantioluut tulevat ihan yhteen. Lisäksi ne kylkiluut on leveät alhaalta, laatikon muotoiset ylhäältä alas eikä niin kuin monilla naisilla on, että levenee ylöspäin kapeammasta alaosasta. Lisäksi lantio on sen mallinen, että levein kohta on siinä heti vyötärön alla, eikä reisien yläosassa kuten monella muulla. Eli hyvin leveät lantion luut ylhäältä. Ei sitä vyötäröä alle 80 sentin ole koskaan saanut millään tämän luustonrakenteen takia.

Vierailija
111/113 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on myös sellainen rakenne, että jopa todella laihana teininä jouduin käyttämään housuista kokoa 40 koska iso vyötärö. Olen lyhyt (160 cm) ja tosiaan kylkiluut ja lantioluut tulevat ihan yhteen. Lisäksi ne kylkiluut on leveät alhaalta, laatikon muotoiset ylhäältä alas eikä niin kuin monilla naisilla on, että levenee ylöspäin kapeammasta alaosasta. Lisäksi lantio on sen mallinen, että levein kohta on siinä heti vyötärön alla, eikä reisien yläosassa kuten monella muulla. Eli hyvin leveät lantion luut ylhäältä. Ei sitä vyötäröä alle 80 sentin ole koskaan saanut millään tämän luustonrakenteen takia.

Mun rintakehä on myös ihan suora, ympärysmitta on sama ylhäällä ja alhaalla. Samoin lantio.

Vierailija
112/113 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö suomalaiset ole tyypillisesti kaulattomia? Et siis erotu porukasta.

Vierailija
113/113 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa, jolla vyötärö eli se kapein kohta on navan alapuolella? Olen lyhyt, mutta melko pitkäselkäinen. Missään kuvissa en oo moista nähnyt. Mut peilissä kyllä.

Housuja, esim. farkkuja, en käytä koskaan. Nimittäin todellisen ampiaisvyötärön vastapainoksi minulla on kunnon valtava läskipersiö. Siinä on siis suunnaton ero. Koska myös urheilen paljon mm. hiihtoa, olen ylävartalosta lihaksikas ja näin saan huijattua tiimalasimallia itselleni.

Oikeasti olen alapainotteinen tosipäärynä. Mut vyötärö on kapeampi kuin kellään, jeejee. (ei lohduta vaatekaupoilla)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme