Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uudet tavarat tekevät minut onnelliseksi

Vierailija
15.02.2023 |

Raha tekee minut myös onnelliseksi. Ihmissuhteet harvemmin tekevät minut onnelliseksi.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha ja materia on perusta, jonka päälle muu onnellisuus rakennetaan. Jos joutuu jatkuvasti laskemaan rahoja eikä voi hankkia mitä tarvii tai haluaa niin se on stressaavaa ja henkisesti raskasta.

Raha ja omaisuus lisää tutkitusti onnellisuutta tiettyyn pisteeseen asti. Sitten kun kaikkea on jo tarpeeksi niin ylimääräinen raha menettää merkitystään.

Vierailija
22/51 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun aloittaja on harvinaisen rehellinen, yläpeukku hänelle siitä. Moni tuntee samoin mutta ei uskalla myöntää sitä, välttämättä edes itselleen.

Ihmiset ostaisivat tarpeettomia tuotteita vaikka mainontaa ei olisi koskaan keksitty. Ostaminen on ilo sinänsä. Tavarat ovat kivoja. Enkä minäkään kirjoittaisi näin jos olisi pakko käyttää omaa nimeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa käydä shoppailemassa ja ostaa jotain kallista ja turhaa.

Vierailija
24/51 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tännään ruahin ostoo ihan virtakynän ja tulostimmeen mustepatruunan, virtakynän hinta olj kohtuulliset 2 euroo, vuan mustepatruuna olj harmittavan kallis, 24,95e.

Vierailija
25/51 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei tee mikään kallis turhike ja matkusteleminen onnelliseksi. Laitan ennemmin saastuttamattominpiin kuten puutarha harrastuksiin rahaa. En arvosta ulkomailla ramppaajia. Joissain kuten elektroniikassa arvostan laatua niin etten valitse halvinta. Sisustukseen kelpaa kaikki vanha ja halvin kun ei ole näyttely koti. Vaatteissa ratkaisee mukavuus, hengittävyys ja joustava materiaali eikä sen vaatteen ulkonäkö. 

Olen vanhoja huonekaluja tuunannut ja paljon kauniimpia ne ovat kuin uudet. Sänky ja sohvat vain ovat sellaisia joita pitää aika ajoin uusia kun niissä kulutus kaikkein suurinta. 

Ei minua uudet tavarat tee onnelliseksi jolleivat ne merkittävästi helpota elämää kuten esim, uusi sänky jos vanha on jo loppuun kulunut ja painunut kuopille. Pesukone ja tiskikone pitää aina uusia jos vanhat ovat loppuun kuluneet sillä ilman niitä elämisen laatu heikkenisi eikä olisi käsin lutatessa aikaa tännekkään kirjoitella. 

On ihan koneiden ansioo että minullakin on jouto aikaa näin paljon. 

Vierailija
26/51 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo tavallaan totta on. Itsekin tykkään ympäröidä itseni kauniilla asioilla ja olen tarkka, että kaikki esineet mitä ostan kotiini ovat kauniita. Toki se kauneus ei saa mennä käytännöllisyyden ohitse. Viimeksi ostin juuri todella kauniin säilytysrasian muroille ja tulen aina hyvälle mielelle kuin avaan sen.

Vierailija
27/51 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa käydä shoppailemassa ja ostaa jotain kallista ja turhaa.

Siihen voi jäädä koukkuun kun ei olekkaan enää varaa niin pitää jatkaa sitä velaksi. 

Kun aletaan shoppailemaan kalliita asuntoja niin naurattaa niiden mennessä konkurssiin ja on pakko myydä ne kun ei ostohimoa ole yhtään pystytty hallitsemaan. Ostetaan ihan kaikki huonekalutkin sinne uutena velaksi. Pitää saada kaikki lomamatkatkin velaksi kaikkien hilavitkuttimien lisäksi. 

Ei me asuttaisi vielä tässä kalliin alueen omakotitalossa itse rakennetussa jos noin oltaisi eletty yli varojen lainan maksujen ajan. 

Suurimmalla osalla on talo myynnissä kun niillä ei riitä rahat ylelliseen elämään kohta sen jälkeen kun pitää alkaa velkoja makselemaan. 

Tällä mulle nyt ja heti sukupolvella ei ole mitään käsitystä siitä kuinka eletään suu säkkiä myöten jos meinaa oman talon saada. Eikä niillä riitä pitkäjännitteisyys elää yhtään aikaa nuukemmin kun pitää tuhlata koko ajan ja saada ihan kaikki huvit. 

Vierailija
28/51 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti jos esineestä on hyötyä, tekee iloiseksi.

Vierailija
29/51 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo tavallaan totta on. Itsekin tykkään ympäröidä itseni kauniilla asioilla ja olen tarkka, että kaikki esineet mitä ostan kotiini ovat kauniita. Toki se kauneus ei saa mennä käytännöllisyyden ohitse. Viimeksi ostin juuri todella kauniin säilytysrasian muroille ja tulen aina hyvälle mielelle kuin avaan sen.

Kuka siirtää jotain muroja johonkin toiseen rasiaan muropaketista ja mitään sen tyhmempää en voi tietää että siitä alkuperäisestä paketista siirretään se tuote johonkin muuhun rasiaan. 🤣

Otatko mallia jostain keittiöstä jossa on siirretty kaikki ryynit ja spaghetit johonkin läpi näkyvään purkkiin hyllylle näytille niin kuin vanhan ajan kaupassa. 

Vierailija
30/51 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin ihan rehellisesti myöntää että laadukkaan tuotteen ostaminen tuo minulle mielihyvää. En kuitenkaan ostele mitään turhaa. Juuri kävin sänkykaupoilla ja maksoin 12500€ sängystä. Ja kyllä, on iloinen olo.

Vierailija
31/51 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhältä elämältä kuulostaa, ja ontolta.

Vierailija
32/51 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmissuhteet harvoin ovatkaan pelkkää auvoa. Minullakin on vain muutama ihmissuhde, joista edes pidän.

Pidän myös kauniista ja laadukkaista asioista ja olen iloinen, jos olen saanut hankittua jotain, jonka laatu ja käytettävyys vaikuttaisi yltävän toiveisiini. Tämä osittain varmaan johtuu siitäkin, että on vaikeaa löytää laadukasta ja muillakin tavoin hyvää. Toisaalta en tykkää yhtään, jos joudun tarpeen vuoksi ostamaan jotain, joka ei ole hyvää tai jos tavara esimerkiksi rikkoituu tai on muuten huono tai sopimaton. En siis pidä ostelusta ja siihen menevästä vaivasta yleisesti mutta ilahdun kun saan hankittua jotain, joka saattaa kestää vuosikausia hyvänä ja siten vähentää vaivannäköä eli käytännössä tekee elämästä jatkossa parempaa.

Vierailija
33/51 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hienot ostokset tekevät elämästä paremman. Voi ostaa esim parempia osia stereoihin, kerätä antiikkia, taidetta, huippulaadukkaita keittiötarvikkeita ym. Kitsaat ja köyhät ei vaan tajua.

Vierailija
34/51 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin ihan rehellisesti myöntää että laadukkaan tuotteen ostaminen tuo minulle mielihyvää. En kuitenkaan ostele mitään turhaa. Juuri kävin sänkykaupoilla ja maksoin 12500€ sängystä. Ja kyllä, on iloinen olo.

Näin ikääntyessä tulee arvostettua nukkumis mukavuudesta ja toimivasta laadukkaasta elektroniikasta en toisekseen tinkisi.  Kolmas ovat kengät ja vaatteet joidenka mukavuutta alkaa arvostamaan iän myötä. Asumismukavuus on kuitenkin kaikkein ykkönen niin ettei tarvitse asua missään vuokra slummeissa kaikkien hörhöjen eläessä ja häiritsiessä kaiken yötä kulkiessa kapakoissa ja metelöiden koko yön kämpässäänkin. Päivät ne nukkuvat muiden mennessä töihin tienaamaan niiden yö elämisen. 

Vierailija
35/51 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka siirtää jotain muroja johonkin toiseen rasiaan muropaketista ja mitään sen tyhmempää en voi tietää että siitä alkuperäisestä paketista siirretään se tuote johonkin muuhun rasiaan. 🤣

Otatko mallia jostain keittiöstä jossa on siirretty kaikki ryynit ja spaghetit johonkin läpi näkyvään purkkiin hyllylle näytille niin kuin vanhan ajan kaupassa. 

No itseasiassa mulla on suurin osa tuotteista siirretty kauniisiin lasipurkkeihin/säilytysastioihin. Ei todellakaan vaadi paljoa vaivaa siirtää noita ja tiiviissä lasipurkissa tuotteet myös säilyvät paremmin ja ei ainakaan pääse mikään ötökkä sinne.

Vierailija
36/51 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa kurjasti asit. Minulla taas ihmissuhteet tekee onnelliseksi ja oon naterialismistakin parantunut. Rahaa tarvitaan, mutta käytän harkiten, en tuhlaa. Silloin tällöin mielessä pyörii uudet hankinnat mutta saatan odotella vuosiakin ennen ostamista.

Tunnen oloni tosi onnelliseksi kun saan ostettua uutta tavaraa kotiini. Näen sen kauneuden ja olen ylpeä että sain tämänkin asian ostettua.

Ja kohta se ostettu tavara ei enää ilahduta sinua yhtään, jopa tympii, ja sitten huomaat taas jotain ostettavaa ja olet hetken onnellinen kunnes.. Provo, tai sisältä tyhjä ja merkityksetön elämä, epärehellinen raukka jopa itselleen. En voi mitään, mutta katson pitkin nenän vartta, en jaksa ymmärtää. Tuollekin löytyy joku diagnoosi, mutta löytyykö hoitoa?

Vierailija
37/51 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matkustanut elämässäni ulkomailla todella paljon enkä kadu yhtään matkaa.

Vierailija
38/51 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitään sen tyhmempää en voi tietää kuin se, että säilyttää muroja alkuperäisessä rasiassa, koska ne menettävät rapeutensa siinä avatussa paketissa 🤣

Vierailija
39/51 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet vaatteet <3 Se tunne kun löytää täydellisesti istuvan ja helvetin hyvännäköisen vaatteen... Ei ole parempaa.

Vierailija
40/51 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet materialisti. Onko sinulla ongelmia itsetuntosi kanssa? Etkö pysty ajattelemaan muita, kuten enemmän tarpeessa olevia ihmisiä ja luonnonvarojen säästämistä tuleville sukupolville?