Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uudet tavarat tekevät minut onnelliseksi

Vierailija
15.02.2023 |

Raha tekee minut myös onnelliseksi. Ihmissuhteet harvemmin tekevät minut onnelliseksi.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kurjasti asit. Minulla taas ihmissuhteet tekee onnelliseksi ja oon naterialismistakin parantunut. Rahaa tarvitaan, mutta käytän harkiten, en tuhlaa. Silloin tällöin mielessä pyörii uudet hankinnat mutta saatan odotella vuosiakin ennen ostamista.

Vierailija
2/51 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa kurjasti asit. Minulla taas ihmissuhteet tekee onnelliseksi ja oon naterialismistakin parantunut. Rahaa tarvitaan, mutta käytän harkiten, en tuhlaa. Silloin tällöin mielessä pyörii uudet hankinnat mutta saatan odotella vuosiakin ennen ostamista.

Tunnen oloni tosi onnelliseksi kun saan ostettua uutta tavaraa kotiini. Näen sen kauneuden ja olen ylpeä että sain tämänkin asian ostettua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tee. Nolo aloitus.

Vierailija
4/51 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esineillä on sielu. Ja voit puuhailla kotona, esineiden ollessa seuranasi. Kirjaa voi lukea.

Vierailija
5/51 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen oloni tosi onnelliseksi kun saan ostettua uutta tavaraa kotiini. Näen sen kauneuden ja olen ylpeä että sain tämänkin asian ostettua.

Mä täällä kuvittelen kuinka sä ostat uuden vessaharjan ja ihailet siinä vessan lattialla sen kauneutta. Parin viikon päästä se onkin jo vanha ja ruma ja kipaiset ostamassa taas uuden.

Vierailija
6/51 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä täällä kuvittelen kuinka sä ostat uuden vessaharjan ja ihailet siinä vessan lattialla sen kauneutta. Parin viikon päästä se onkin jo vanha ja ruma ja kipaiset ostamassa taas uuden.

Ostelen kyllä arvokkaampaa

Vierailija
7/51 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostelen kyllä arvokkaampaa

Arvokkaampia vessaharjoja? Niin oletinkin, tuskin sinä nyt K-Marketista mitään muovista hankit. Enivei, vaikka olisi kullattu ja muutama timangi harjan varressa niin vanha se on jo parin viikon päästä.

Vierailija
8/51 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaan hyvä fiilis kun tekee onnistuneen ostoksen. Odottelen elämässä vain palkkapäiviä.

Vierailija
9/51 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain köyhät pilkkaavat materialismia.

Vierailija
10/51 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain köyhät pilkkaavat materialismia.

Niinpä puhuvat vain kuinka ihmissuhteet ovat tärkeimpiä. Tuntuvat myös kateelliselle jos jollain on rahaa, naamasta näkee.

Vierailija
11/51 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, kyllä rahassa on musta paljon parempi asia sen tuoma turvallisuudentunne ja tietty vapaus. Mitä sä ostelet (jatkuvasti?) sitten?

Vierailija
12/51 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaako olla jo asunto täynnä?

Vierailija
13/51 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, kyllä rahassa on musta paljon parempi asia sen tuoma turvallisuudentunne ja tietty vapaus. Mitä sä ostelet (jatkuvasti?) sitten?

Mattoja

Vierailija
14/51 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mattoja

Ahaa.

Vierailija
15/51 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelet itsellesi.

Ostat, koska saat siitä mielihyvää, mutta vain hetkeksi. Sen jälkeen ostat lisää ja oravanpyörä on valmis.

Tiedän, koska olen osittain edelleen samanlainen hamstraaja, materialisti. Olen tietoisesti pyrkinyt vähentämään.

Vierailija
16/51 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihmissuhteet harvemmin tekevät minut onnelliseksi."

Se on kyllä totta. Tämä on ajatuksena kaunis mutta siihen se jää. Ihmissuhteet on usein niin vaikeita ja kuormittavia.

Vierailija
17/51 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Alkaako olla jo asunto täynnä?"

Tavaraa tahtoo kertyä, mutta itse saan kyllä iloa siitä jos kaikki on laadukasta ja hyväkuntoista. Parempi niin kuin roinaa nurkat täynnä. Liika on tietenkin liikaa.

Vierailija
18/51 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena oli eniten hohtoa uuden tuotteen hankinnassa ja käyttöönotossa, mutta kun ikää tulee niin se on koettu jo niin monesti ettei se enää vaikuta, pikemminkin kun jouduin uusimaan puhelimen muutama kuukausi sitten kun entisessä lakkasi mobiilipankkisovellus toimimasta, vain harmitti se vaiva mikä uuden puhelimen käyttöönotossa on, yhteystietojen siirto vanhasta puhelimesta, sovellukset, jne.

Nuorenakin, se uutuudenviehätys kumminkin aina katosi melko pian.

Uusia autojakin on tullut pari ostettua, mutta tuskin enää koskaan ostan uutta autoa, kyllä siihen pitäisi olla paljon paremmat tulot, koska se on myös takuuaikana huollettava prikulleen huolto-ohjelman mukaan mieluiten merkkiliikkeessä. Kaikki on kalliimpaa uuteen autoon, esim. vakuutukset ja huolto-osat. Katsastusväli on tietysti harvempi, mutta sehän on vain muutaman kympin kustannus nykyään.

Autoissakin se uutuudenviehätys kesti melko vähän aikaa, loppujen lopuksi se on kumminkin samanlainen liikenneväline kuin vanhempikin auto.

Vierailija
19/51 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole juuri koskaan tuntenut tuota apn kuvaamaa tunnetta ostelusta. Ehkä joskus kun olen pitkään etsinyt esim todella mieluisia kenkiä ja kun sitten löydän kotimaiset hyvät talvikengät -60% alennuksesta.

Yleensä shoppailu on minulle pakkopullaa. Niin näyttää olevan teinipojallenikin. On kulkenut viimeksi ostetuilla kesätennareilla kohta kaksivuotta (kesät ja talvet). Nyt toisen kengän kantapäässä on ollut syksystä asti jo noin 4cm reikä josta näkyy sukka kun poika kävelee. Ei vaan suostu kenkäostoksille vaikka olen jo vuoden ehdottanut asiaa. Edelleen käyttää noita kenkiä ja niissä ei ole kuulemma mitään vikaa.

No toisaalta olen kyllä ylpeä siitä että kaikilla meidän perheessä jää rahaa säästöön. Ja pystytään sijoittamaan kun tulee sopiva kohde vastaan. Ja nautitaan sitten sijoitukista (erikoisautoista ym).

Vierailija
20/51 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voin valitettavasti todeta samaa.

En tosin shoppaile mitään kertakäyttökamaa vaan osakkeita, asuntoja, arvolaukkuja -ja koruja.

Mielelläni olisi toista mieltä ja sanoisin että ihmissuhteet tekevät minut onnelliseksi. Mutta kerta toisensa jälkeen sitä vaan pettyy eikä jaksa uskoa enää ihmisyyteen.