Löytyykö muita, jotka oikeasti tykkää työstään?
Tuntuu, että kaikki ympärillä olevat ovat kyllästyneitä työhönsä, väsyneitä ja kuormittuneita, ja työelämä v tuttaa.
Itselläni on työ, joka on ihan tavallinen työ, ei mitenkään erityisen hohdokas mutta siisti sisätyö, ja voi kuinka suorastaan rakastan työtäni. Töihin on mukava mennä ja siellä on mukava olla. En kyttää koskaan kelloa, että "pääsisinpä jo kotiin".
Tein kyllä tätä ennen pitkään töitä hoitoalalla, ja se oli niin hirveää, että en oikeastaan tiedä rakastanko nykyistä työtäni siksi, että se oikeasti on kivaa, vai siksi, että hoitotyön jälkeen mikä tahansa tuntuu taivaalliselta. Iloitsin ensimmäisinä viikkoina nykyisessä työssäni ihan aidosti jo siitä, etten saa enää toisten ihmisten pas kaa, kuolaa tai virtsaa iholleni, sekä siitä, ettei kukaan lyö, raavi, sylje tai potki minua. :P
No mutta tarkoitus ei ole nyt keskustella hoitotyöstä vaan siitä, tykkäätkö sinä omasta työstäsi, vai et?
Kommentit (39)
Jos jostain todella tykkää haluaa tehdä kaikkensa ettå työnantajalla menee hyvin ja silloin kannattaa joko pyytää äärimmäisen pientä palkkaa tai ei ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen museoalalla (en oppaana vaan tutkijana) ja viihdyn valtavan hyvin. Välillä on enemmän kiirettä ja välillä leppoisampaa.
Museoissa ei ole tutkijoita. Tutkijat tekevät töitä apurahoilla tai yliopistossa vakanssien ohella.
Ahah. Tässä ihan museoliiton sivuilta:
MUSEOIDEN TYÖNTEKIJÄT
Museoammattilaiset ovat asiantuntijoita kulttuuriperintöön liittyvissä asioissa.
Alan yleisimmät ammattinimikkeet ovat museonjohtaja, museoamanuenssi ja tutkija. Näiden lisäksi museoissa työskentelee muun muassa konservaatoreita, museolehtoreita, arkeologeja, oppaita, museomestareita, museovalvojia, museoassistentteja, tiedottajia, valokuvaajia, kirjaston- ja arkistonhoitajia, informaatikkoja, toimistosihteereitä, mediasuunnittelijoita, palveluvastaavia ja lipunmyyjiä.
Kai te teette ilmaiseksi paljon ylitöitä jos työ on niin EHAANAA😍?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen museoalalla (en oppaana vaan tutkijana) ja viihdyn valtavan hyvin. Välillä on enemmän kiirettä ja välillä leppoisampaa.
Museoissa ei ole tutkijoita. Tutkijat tekevät töitä apurahoilla tai yliopistossa vakanssien ohella.
Ahah. Tässä ihan museoliiton sivuilta:
MUSEOIDEN TYÖNTEKIJÄT
Museoammattilaiset ovat asiantuntijoita kulttuuriperintöön liittyvissä asioissa.Alan yleisimmät ammattinimikkeet ovat museonjohtaja, museoamanuenssi ja tutkija. Näiden lisäksi museoissa työskentelee muun muassa konservaatoreita, museolehtoreita, arkeologeja, oppaita, museomestareita, museovalvojia, museoassistentteja, tiedottajia, valokuvaajia, kirjaston- ja arkistonhoitajia, informaatikkoja, toimistosihteereitä, mediasuunnittelijoita, palveluvastaavia ja lipunmyyjiä.
Suomalaiset museot on niin tiukilla että niissä ei noita virkoja todellakaan ole edes Ateneumissa.
Mä tykkäsin niin kauan kun hommat sujui ja työtahti oli sopiva.
Ihmiset joilla ei ole elämää, rakastaa työtään.
Vierailija kirjoitti:
Kai te teette ilmaiseksi paljon ylitöitä jos työ on niin EHAANAA😍?
Itseasiassa mä olen hoitanut omalla ajallani töihin liittyviä asioita. Enkä ole niistä kinunnut palkkaa. Ovat olleet mieleisiä asioita hoitaa.
Toki ajattelen myös niin, että kyllähän työnantajakin joustaa minua kohtaan. Esim. saan työajalla vastailla omiin viesteihini (en toki koko aikaa mutta välillä) ja pitää joskus ylimääräisen kahvitauon, jos olen väsynyt/nukkunut huonosti tms.
Siksi joustan itsekin työnantajaa kohtaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset joilla ei ole elämää, rakastaa työtään.
Voi voi, onko sulla edes työtä?
Tässä ketjussa on yli 40 sivua työstä tyykkääviä mammoja:
https://www.vauva.fi/keskustelu/3815578/sina-joka-pidat-tyostasi-mita-t…
Pidän kyllä omasta työstäni terveydenhuoltoalalla. Osa työkavereista on vähän niin ja näin, mutta onneksi työ on melko itsenäistä. Aika paljon on tyhjän valittajia joukossa.
Tykkään. Olen sairaanhoitaja. Asunut miehen töiden takia ulkomailla. Siellä ollessa en ole tehnyt hoitotyötä. Teen keikkatyötä nykyään. Talous kunnossa. Teen töitä aina silloin, kun itselle sopii. Ei mitään stressiä. Jos olisin aina joutunut tekemään hoitotyötä. Olisin tullut hulluksi.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään, olen puutarhuri. T. Nainen 35v
Se on oikeasti mukavaa. Ei vaan voi kun tuomari sanoi jo yli 20 vuotta sitten ettei noin saa tehdä. Sakotkin kirjoitti kun se oli muka jonkin sortin rikos. Ihme hommaa...
M. yli puoli vuosisataa.
Olen arkkitehti ja (melkein) joka päivä nautin työstäni niin ettei työ oikein edes tunnu työltä. Joskus vapaa-ajallakin tulee venkslattua asiakkaiden ongelmia tai otettua kuvia kauniisti integroiduista paloletkuista.
Kolikon kääntöpuolena oma kotini on kuin rytöpesä kirppishuonekaluineen, kun en jaksa vapaa-ajalla enää tehdä päätöksiä itselleni.
Sähkömies ja olen aina tykännyt. Aloin melkein rakastaa hommaa kun aloin yrittäjäksi 10 vuotta sitten
Paras jobi ikinä. Kuin toinen perhe, jonka kanssa elämisestä maksetaan palkkaa.
-25 vuotta ohjaajana lastensuojelu laitoksissa
Ennen tykkäsin työstäni nykyään en. Eläköityneiden tilalle ei ole valittu seuraajia ja koko työyhteisö voi pahoin ison työkuorman alla. On myös paljon työuupumuksesta johtuvia sairauslomia. Työntekijöistä ei huolehdita, pomo on riistäjä.
Talvet ja syksyt asun Thaimaassa. Meillä on siellä talo. Teen siellä pelkästään rakennekynsiä tuttavani kauneushoitolassa/kylpylässä. Kävin siihen vuosia sitten kolme päivää kestävän kynsiteknikkokoulutuksen. Kesät ja keväät asun Suomessa. Täällä meillä on kerrostaloasunto. Teen hoitoalan keikkoja välitysfirman kautta. Olen sairaanhoitaja. Mieheni tekee lähes pelkkää etätyötä. Rakastan elää näin ja näitä töitä mitä teen.
Se on toissijaista kun jostain oikein paljon tykkää!