Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löytyykö muita, jotka oikeasti tykkää työstään?

Vierailija
15.02.2023 |

Tuntuu, että kaikki ympärillä olevat ovat kyllästyneitä työhönsä, väsyneitä ja kuormittuneita, ja työelämä v tuttaa.

Itselläni on työ, joka on ihan tavallinen työ, ei mitenkään erityisen hohdokas mutta siisti sisätyö, ja voi kuinka suorastaan rakastan työtäni. Töihin on mukava mennä ja siellä on mukava olla. En kyttää koskaan kelloa, että "pääsisinpä jo kotiin".

Tein kyllä tätä ennen pitkään töitä hoitoalalla, ja se oli niin hirveää, että en oikeastaan tiedä rakastanko nykyistä työtäni siksi, että se oikeasti on kivaa, vai siksi, että hoitotyön jälkeen mikä tahansa tuntuu taivaalliselta. Iloitsin ensimmäisinä viikkoina nykyisessä työssäni ihan aidosti jo siitä, etten saa enää toisten ihmisten pas kaa, kuolaa tai virtsaa iholleni, sekä siitä, ettei kukaan lyö, raavi, sylje tai potki minua. :P

No mutta tarkoitus ei ole nyt keskustella hoitotyöstä vaan siitä, tykkäätkö sinä omasta työstäsi, vai et?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä. Pääsin päiväkodista toimistohommiin.

Nautin työstäni. Hiljainen ympäristö, saa syödä rauhassa, töihin voi laittautua, vaatteet pysyvät siistinä, ei tarvitse kiirehtiä hikihatussa, ei tarvitse olla kosketuksissa eritteiden kanssa, minua ei purra, raavita, potkita tai revitä vaatteista. Lisäksi saan tehdä työni itsenäisesti ja on työajan liukumat. Työ ei ole vain suorittavaa, vaan työajalla on myös koulutuksia.

Valittajat ovat yleensä tehneet vain siistiä sisähommaa, ei mitään käsitystä millaista työ muilla aloilla on..

Jos niin tykkäät siitä, mikset tee sitä ilmaiseksi?

En ole keneltä kysyit, mutta  millä hän sitten maksaisi elämisen kustannukset ?

Se on toissijaista kun jostain oikein paljon tykkää!

Vierailija
22/39 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jostain todella tykkää haluaa tehdä kaikkensa ettå työnantajalla menee hyvin ja silloin kannattaa joko pyytää äärimmäisen pientä palkkaa tai ei ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen museoalalla (en oppaana vaan tutkijana) ja viihdyn valtavan hyvin. Välillä on enemmän kiirettä ja välillä leppoisampaa.

Museoissa ei ole tutkijoita. Tutkijat tekevät töitä apurahoilla tai yliopistossa vakanssien ohella.

Ahah. Tässä ihan museoliiton sivuilta:

MUSEOIDEN TYÖNTEKIJÄT

Museoammattilaiset ovat asiantuntijoita kulttuuriperintöön liittyvissä asioissa.

Alan yleisimmät ammattinimikkeet ovat museonjohtaja, museoamanuenssi ja tutkija. Näiden lisäksi museoissa työskentelee muun muassa konservaatoreita, museolehtoreita, arkeologeja, oppaita, museomestareita, museovalvojia, museoassistentteja, tiedottajia, valokuvaajia, kirjaston- ja arkistonhoitajia, informaatikkoja, toimistosihteereitä, mediasuunnittelijoita, palveluvastaavia ja lipunmyyjiä.

Vierailija
24/39 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te teette ilmaiseksi paljon ylitöitä jos työ on niin EHAANAA😍?

Vierailija
25/39 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen museoalalla (en oppaana vaan tutkijana) ja viihdyn valtavan hyvin. Välillä on enemmän kiirettä ja välillä leppoisampaa.

Museoissa ei ole tutkijoita. Tutkijat tekevät töitä apurahoilla tai yliopistossa vakanssien ohella.

Ahah. Tässä ihan museoliiton sivuilta:

MUSEOIDEN TYÖNTEKIJÄT

Museoammattilaiset ovat asiantuntijoita kulttuuriperintöön liittyvissä asioissa.

Alan yleisimmät ammattinimikkeet ovat museonjohtaja, museoamanuenssi ja tutkija. Näiden lisäksi museoissa työskentelee muun muassa konservaatoreita, museolehtoreita, arkeologeja, oppaita, museomestareita, museovalvojia, museoassistentteja, tiedottajia, valokuvaajia, kirjaston- ja arkistonhoitajia, informaatikkoja, toimistosihteereitä, mediasuunnittelijoita, palveluvastaavia ja lipunmyyjiä.

Suomalaiset museot on niin tiukilla että niissä ei noita virkoja todellakaan ole edes Ateneumissa.

Vierailija
26/39 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkäsin niin kauan kun hommat sujui ja työtahti oli sopiva.

Vierailija
27/39 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset joilla ei ole elämää, rakastaa työtään.

Vierailija
28/39 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai te teette ilmaiseksi paljon ylitöitä jos työ on niin EHAANAA😍?

Itseasiassa mä olen hoitanut omalla ajallani töihin liittyviä asioita. Enkä ole niistä kinunnut palkkaa. Ovat olleet mieleisiä asioita hoitaa.

Toki ajattelen myös niin, että kyllähän työnantajakin joustaa minua kohtaan. Esim. saan työajalla vastailla omiin viesteihini (en toki koko aikaa mutta välillä) ja pitää joskus ylimääräisen kahvitauon, jos olen väsynyt/nukkunut huonosti tms.

Siksi joustan itsekin työnantajaa kohtaan.

Ap

Vierailija
29/39 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset joilla ei ole elämää, rakastaa työtään.

Voi voi, onko sulla edes työtä?

Vierailija
30/39 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa on yli 40 sivua työstä tyykkääviä mammoja:

https://www.vauva.fi/keskustelu/3815578/sina-joka-pidat-tyostasi-mita-t…

Vierailija
31/39 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kyllä omasta työstäni terveydenhuoltoalalla. Osa työkavereista on vähän niin ja näin, mutta onneksi työ on melko itsenäistä. Aika paljon on tyhjän valittajia joukossa.

Vierailija
32/39 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään. Olen sairaanhoitaja. Asunut miehen töiden takia ulkomailla. Siellä ollessa en ole tehnyt hoitotyötä. Teen keikkatyötä nykyään. Talous kunnossa. Teen töitä aina silloin, kun itselle sopii. Ei mitään stressiä. Jos olisin aina joutunut tekemään hoitotyötä. Olisin tullut hulluksi. 

Vierailija
33/39 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään. Yläkoulun opettaja. 

Vierailija
34/39 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään, olen puutarhuri. T. Nainen 35v

Se on oikeasti mukavaa. Ei vaan voi kun tuomari sanoi jo yli 20 vuotta sitten ettei noin saa tehdä. Sakotkin kirjoitti kun se oli muka jonkin sortin rikos. Ihme hommaa...

M. yli puoli vuosisataa.

Vierailija
35/39 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen arkkitehti ja (melkein) joka päivä nautin työstäni niin ettei työ oikein edes tunnu työltä. Joskus vapaa-ajallakin tulee venkslattua asiakkaiden ongelmia tai otettua kuvia kauniisti integroiduista paloletkuista.

Kolikon kääntöpuolena oma kotini on kuin rytöpesä kirppishuonekaluineen, kun en jaksa vapaa-ajalla enää tehdä päätöksiä itselleni.

Vierailija
36/39 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkömies ja olen aina tykännyt. Aloin melkein rakastaa hommaa kun aloin yrittäjäksi 10 vuotta sitten

Vierailija
37/39 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras jobi ikinä. Kuin toinen perhe, jonka kanssa elämisestä maksetaan palkkaa.

-25 vuotta ohjaajana lastensuojelu laitoksissa

Vierailija
38/39 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen tykkäsin työstäni nykyään en. Eläköityneiden tilalle ei ole valittu seuraajia ja koko työyhteisö voi pahoin ison työkuorman alla. On myös paljon työuupumuksesta johtuvia sairauslomia. Työntekijöistä ei huolehdita, pomo on riistäjä.

Vierailija
39/39 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvet ja syksyt asun Thaimaassa. Meillä on siellä talo. Teen siellä pelkästään  rakennekynsiä tuttavani kauneushoitolassa/kylpylässä. Kävin siihen vuosia sitten kolme päivää kestävän kynsiteknikkokoulutuksen. Kesät ja keväät asun Suomessa. Täällä meillä on kerrostaloasunto. Teen hoitoalan keikkoja välitysfirman kautta. Olen sairaanhoitaja. Mieheni tekee lähes pelkkää etätyötä. Rakastan elää näin ja näitä töitä mitä teen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi