Kävin tänään ensimmäistä kertaa kiireellä K-marketissa - otin itsepalvelukassan koska oli kiire (virhe)
Ostoksien arvo oli joku huimat 6 euroa ja tuotteita oli kaksi. Plussa-korttia ja maksua vingauttaen yhtäkkiä kuuluu PLING! Satunnaistarkastus!
Käännyn ympäri, ja mulkaisen normaalikassan suuntaan joka tällä hetkellä palveli asiakasta, palveli asiakasta, palveli asiakasta, palveli asiakasta... Kunnes sitten tyhjeni ja saapui paikalle ja sanoi "ööö tota mun täytyy soittaa esimies paikalle". Kului 2 minuuttia niin takahuoneesta löntysteli paikalle esimiesnainen ja sanoi, joo eineskeitto ja paprika. Vilautti korttia ja lähti yhtä kettuuntuneen näköisenä takasin nukkumaan sinne takahuoneeseensa.
Minkä vuoksi näitä helvatinkoneita asennetaan, jos niiden tarkoitus on vain kettuilla asiakkaille?
Kommentit (45)
Tiedätkö, mitä 'satunnainen' tarkoittaa?
Loukkaannutko myös satunnaisotannalla otetusta pyyhkäisytestistä lentokentällä? Itse en. Tiedän, että näytän ihan kunnon kansalaiselta enkä ole tehnyt mitään väärää.
:D Viimeksi K-Marketissa on teinimäinen ääni joka lauloi paluu tulevaisuuteen ja se oli rasittavaa. Musiikki kovalla. Kuin joku lapsikuoro.
Miksi et jättänyt ostoksia siihen ja lähtenyt? Minä olen tehnyt niin, kun paikalla ei ollut ketään , joka olisi voinut auttaa. En varastanut mitään, en maksanut mitään, On ihan kauppiaan oma asia hoitaa homma kotiin.
Ja aloitusta vauvapalstalle kun vieläkin niin harmittaa. Huhhuh on sullakin ongelmat
Vierailija kirjoitti:
Loukkaannutko myös satunnaisotannalla otetusta pyyhkäisytestistä lentokentällä? Itse en. Tiedän, että näytän ihan kunnon kansalaiselta enkä ole tehnyt mitään väärää.
Luuletko että olin tekemässä rikosta siinä kassalla 2 tuotteellani, jotka maksoi sen 6 euroa?
Se ei ole kaupan vika vaan rahaliikenne järjestelmän. Sen satunnaisen pin-kyselyn tarkoitus on varmistaa että korttisi on varmasti oikealla henkilöllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että olin tekemässä rikosta siinä kassalla 2 tuotteellani, jotka maksoi sen 6 euroa?
Eli et tiedä mitä satunnainen tarkoittaa.
Siis onko tuo totta? Tuohan on todella törkeää, jos on kiire tai on pakannut paljon ostoksia, esimerkiksi kylmätuotteita, ja kaikki pitäisi purkaa. En todellakaan jäisi odottelemaan, jos pitäisi vielä odottaakin jotain kyylää paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole kaupan vika vaan rahaliikenne järjestelmän. Sen satunnaisen pin-kyselyn tarkoitus on varmistaa että korttisi on varmasti oikealla henkilöllä.
Eihän tuossa mitään kortin piniä tarkistettu vaan ostokset.
Vierailija kirjoitti:
ei oo pin kysely vaan ainakin kmarketeissa on ihan oikea tuotteiden tarkastus.
Vierailija kirjoitti:
Osaisitko sinä lukea aloitusta lainkaan? Ei puhuttu mitään ap:n kortin pin-koodin pyytämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli et tiedä mitä satunnainen tarkoittaa.
Nuo laitteet ei toimi satunnaisuudella vaikka ruudussa niin lukisikin. Vaan epävarmuusprosenteilla. Liian alhainen hinta-paino -suhde triggeröi algoritmin.
Vierailija kirjoitti:
Ei mulle ole tullut koskaan tuollaista.
Ei mullekaan vaikka käytän paljon niitä kassoja.
Mulla on kerran tullut satunnaistarkastus k-kaupassa, ei ne mitään tarkastaneet edes. Ässässä ei ole tullut koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, ja siksi juuri ihmettelen närkästystäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuossa mitään kortin piniä tarkistettu vaan ostokset.
No, oli huonosti selitetty. Ihan sama silti. Siksi niitä ostoksia tarkistellaan satunnaisesti kun niitä itsepalvelukassoja käytetään myös väärin. Hävikkiä tulee kun joku urpo leimaa kurkun sijasta jonkun hiuslakkapullon yms.
Kääkkääkkk
Elämä on kauheaa
Miten kestät
Vierailija kirjoitti:
On se outoa kun ne tekee sen satunnaisen pyyhkäisytestin joka kerta.
Ja vaikka löytyisi jotain, mitä sitten? Ei se todista mitään.
Ei mulle ole tullut koskaan tuollaista.